8 Reacties
vorige week
Gaat hij pas sinds kort naar de opvang of al lang? Het eerste jaar opvang is namelijk bij de meeste kinderen zo. Het lichaam krijgt voor het eerst allerlei nieuwe virussen te zien en daar moet nog weerstand tegen worden opgebouwd. Het ene kind krijgt een virus 1x en bouwt direct genoeg weerstand op om het virus een volgende keer op te kunnen ruimen. Een ander kind krijgt een virus 3-4x voordat het lichaam genoeg weerstand ertegen heeft opgebouwd. Volgens onze kinderarts is het gewoon geluk of pech en heb je er weinig invloed op.
vorige week
Reactie op Maelyn
Gaat hij pas sinds kort naar de opvang of al lang? Het eerste jaar opvang i ...
Nee, hij gaat al sinds dat hij 5 maanden is naar de opvang en eigenlijk altijd zo geweest. ‘S zomers wel iets minder dan in de winter
4 dagen geleden
Dit is niet het antwoord dat je wil of waar je misschien iets aan heb, maar ik ken dit. Ik ken het van een kennis. Bij hun heeft de kinderarts geadviseerd even een aantal maanden geen opvang te doen zodat het kindje even echt echt kon herstellen, het immuunsysteem heeft gewoon soms de tijd niet goed. Zij hebben haar volgens mij 4 maanden thuis gehouden en daarna weer naar de opvang gedaan. Dat was bij hun de truc om het op te lossen. Inmiddels is ze 18 ofzo geloof ik haha
2 dagen geleden
Reactie op Nous2024
Dit is niet het antwoord dat je wil of waar je misschien iets aan heb, maar ...
Ik slluit me hierbij aan. Ik werk op een kdv..en hier werd het ook geadviseerd aan een kindje bij mij op groep. Het meisje kwam nauwelijks aan..en was ook bijna 2jr.het was of even een paar maanden stoppen..of naar een gastouder.
Zij hebben gekozen voor een paar maanden pauze.. tot er plek was bij een gastouder.