24 Reacties

één maand geleden

Ja ik volg mee! En ook benieuwd of er bijwerkingen zijn van de andere vaccins die ze nu krijgen

één maand geleden

Ons meisje heeft hem vorige week gehad ze had alleen een klein beetje dunne poep verder geen gekke dingen. ☺️

één maand geleden

Reactie op Kitty94

Ons meisje heeft hem vorige week gehad ze had alleen een klein beetje dunne ...
En had ze de eerste ronde wel veel last of toen ook niet?

één maand geleden

Ik volg! Eerste keer veel krampjes gehad, hopelijk is het de tweede keer beter! 🤞

één maand geleden

Is er inmiddels toevallig iemand die al de 2e toediening heeft gehad? Ons dochtertje krijgt hem morgen en heeft na de eerste keer veel last gehad. Benieuwd of de tweede keer beter zal verlopen!

één maand geleden

Reactie op LTRO

Is er inmiddels toevallig iemand die al de 2e toediening heeft gehad? Ons d ...
Wij hebben het vorig week gehad. Eerste keer hadden wij er geen last van, maar 2de keer mijn zoontje heeft week lang last van buikpijn gehad na de vaccinatie. En mijn dochter helemaal nergens last van. Het is echt verschillend per kind, hoe het kind erop reageerd

één maand geleden

Hier geen bijwerkingen gehad van 2e rotavirusvaccin. Tegelijkertijd ook het 3-maanden vaccin gehad en geen bijwerken. Heb er tot nu toe niets van gemerkt dat hij gevaccineerd is (in de zin van bijwerkingen).

19 dagen geleden

Ik volg ook even. Ben benieuwd hoe de 2e is. Hier 1e keer echt wel heftige krampen gehad die lang aan hield. :(

19 dagen geleden

Voor rota vaccin hadden wij beide keren geen bijwerkingen. Wij hadden bij het tweede vaccin ook een vaccin tegen hersenvliesontsteking...daar had hij wel wat koorts van.

19 dagen geleden

Hier waren de bijwerkingen van de tweede keer heftiger dan na de eerste. Na de eerste slechts 4 dagen last gehad. Na de tweede nu al 1,5 week, maar het wordt nu beter. Vooral heel humeurig en hangerig en dunne stinkende poep.

18 dagen geleden

Maandag heeft mijn dochter de 2e rotavaccinatie gehad. Sinds gisteren opeens weer veel last van krampjes en veel scheetjes laten.

11 dagen geleden

Ik heb besloten om de 2e vaccin niet te geven. Bij mij op het cb zeiden ze ook dat de 2e niet perse nodig is. De reden waarom ze de 2e geven is voor de zekerheid dat zodra de 1e toch niet goed is opgenomen omdat het ook om druppels gaat de 2e dan hopelijk wel goed aankomt. Aangezien mijn zoontje ruim 1 volle week er flink last van had gehad zeiden ze dat de kans super groot is dat de 1e bij hem al voldoende gedaan zou hebben. Hun begrepen daardoor mijn keus ook om de 2e dan nu niet te gaan doen. De rest van de vaccinaties krijgt hij wel die vind ik toch wat belangrijker, gelukkig is hij daar niet ziek van geworden. ☺️

6 dagen geleden

Mijn dochter heeft er de eerste keer nauwelijks last van gehad, op wat dunne poepluiers na, maar de tweede reageerde ze veel heftiger op.. beetje koorts, borrelende buik, veel scheetjes en krampen.. ze is heel huilerig!

3 dagen geleden

Reactie op Jv95!

Ik heb besloten om de 2e vaccin niet te geven. Bij mij op het cb zeiden ze ...
Wij hebben ook besloten de 2e niet te nemen. Bij de eerste vaccinatie zoveel last van gehad, ze kermde het ruim een week uit van de pijn. Terwijl we net een beetje uit de krampen waren. De bijwerkingen zoals het cb ze omschreef als “krampjes” vond ik een totale understatement.’ Als ze 1.5 week eerder was geboren dan kreeg ze de vaccinatie sowieso niet. Verder doet ze gewoon mee aan het rijks vaccinatieprogramma.

3 dagen geleden

Reactie op Mijn

Wij hebben ook besloten de 2e niet te nemen. Bij de eerste vaccinatie zove ...
Hier precies hetzelfde! Wij waren ook net een beetje uit de krampjes en toen begonnen we weer van vooraf aan het leek het zelfs soms nog erger. Echt ontroostbaar huilen en veel strekken. Ook hier dus de 2de vaccinatie niet genomen. Alle andere vaccinaties doe ik wel

3 dagen geleden

Ik wist helemaal niet dat dit een optie was.. is mij niks over verteld! Hier ook veel last van gehad en nog steeds soms..

3 dagen geleden

Donderdag de 2e gift gehad en gisteren bij de huisarts beland met een baby die een huid heeft als voorrood schuurpapier en opzwellend koppie. Huisarts bestempelde dit als een allergische reactie op het vaccin en bij benauwd of koorts moesten we maar weer bellen... Verder tot nu toe veel stinkt scheten, meer spugen en borrelende buik icm warmer aanvoelen maar nog geen koorts. Van de 1e ronde kreeg hij van dag 5 tot 12 klachten dus ik ben wat huiverig voor de komende dagen

2 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Ik wist helemaal niet dat dit een optie was.. is mij niks over verteld! Hie ...
Nee wij wisten ook niet van deze optie, is bij ons ook niet proactief voorgesteld door het cb.. Maar het vaccin (vooral de heftigheid waarop onze dochter reageerde) kwam ter sprake tussen mij en m’n vriend. Alle voor en nadelen bij elkaar opgeteld, afgewogen en vinden het een aanvaardbaar risico.

één dag geleden

Hier nauwelijks bijwerkingen van de 2e dosis. Bij de eerste viel het ook mee. Beetje krampjes, veel scheetjes en 2 dagen diarree. Ons is wel toen verteld dat bijwerkingen normaal zijn, maar dat het kindje troostbaar moet zijn, anders naar de dokter gaan. Ik zie zo veel reacties van moeders die zeggen dat hun kindje ontroostbaar was.. Dan vraag ik mij af of dat hen niet verteld is door het cb?

één dag geleden

Weinig last gehad alleen wat krampjes, scheten laten en ongeveer 2 dagen diarree