14 Reacties

2 jaar geleden

Ijzerdrankje wordt ook sneller opgenomen dan de pillen en anders dingen eten waar meer ijzer in zit. Spinazie en appelstroop bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Ah wat naar, had ik ook, maar bij mij hielpen ijzerpillen wel. Je hebt ook nog ijzerelixer wat je evt zou kunnen proberen en anders dan is t(wanneer je geen vegetariër of veganist bent), meer vlees en eieren eten. Linzen, bonen en groene groentes zit ook veel ijzer in. Wanneer je niet goed op ijzertabletten reageert, maar wel op vitamine c tabletten, dan is dat ook nog een optie om bij te slikken(Vitamine C zorgt ervoor dat ijzer beter wordt opgenomen, ook uit eten e.d.) Ik hoop dat je hier wat aan hebt♥️

2 jaar geleden

Floradix! 100% natuurlijk ijzerdrankje. Ik kreeg na de bevalling van mijn eerste ijzerpillen (ivm veel bloedverlies) en ik kreeg daar gigantische obstipatie van. Toen overgestapt op floradix drankje en dat was vele malen beter. En idd kijken naar eten waar veel ijzer in zit 😊

2 jaar geleden

Combinatie ook op letten. Ijzer in combinatie met vitamine C is goed, dan wordt het goed opgenomen door je lichaam. Melk(producten) remt juist de opname van ijzer, dus liever geen melkproducten bij je maaltijden. Verder zit ijzer in best veel producten, zoals vlees, groenten en volkoren producten. Floradix hoor ik ook van sommige mensen dat hen helpt. En ik heb hier gentle Iron geslikt een tijdje, schijnt ook goed te zijn, maar hielp bij mij onvoldoende. Misschien als je het in combinatie met ijzerrijk voedsel eet dat het dan samen wel genoeg is?

2 jaar geleden

Ik heb mijn ijzer iets aan de lage kant.. en dit kreeg ik als advies. Roosvice ferro, appelstroop, groene groente, eventueel wat gedroogde pruimen en abrikozen, nootjes..

2 jaar geleden

Super bedankt voor jullie reacties❤️❤️

2 jaar geleden

Ik gebruik gentle iron werkt net zo goed als de pillen van de apotheek maar dan minder bijwerkingen. Ik vind het heel prettig. Oa te koop bij Holland & Barett en de Tuinen denk ik ook.

2 jaar geleden

Ik bleek met 28 weken ook de ‘Sjaak’ en mocht van de vk kiezen tussen de ferrofumaraat of ijzerbisglycinaat. Voordeel van de ferrofumaraat is dat deze maar 2x per week moet en wordt vergoed. Nadeel: kans op bijwerkingen. Voordeel van de ijzerbisglycinaat is dat dit vaak beter verdragen en opgenomen wordt. Nadeel: zelf betalen, duurder dan ferrofumaraat en dagelijkse inname. Zoals in een andere reactie al staat, vitamine C verbetert de opname. (Mijn gynaecoloog adviseerde supplementen) En sowieso geldt in ieder geval ijzerproduct niet tegelijk innemen met melkproducten, koffie, thee, maagbeschermers en magnesiumsupplementen (zit ook in rennies, antagel e.d.) dit verminderd allemaal de opname van ijzer. En geldt dus ook tijdens een ijzerrijke maaltijd. (Zonde als je daar een bak yoghurt achteraan neemt) minimaal 2 uur er tussen laten zitten. Ik koos uiteindelijk voor 2x per week ferrofumaraat ivm gebruiksgemak (en ben gek op m’n bakje koffie). Verklaar me voor gek, maar ik neem ze midden in de nacht en slaap daarna lekker verder. Ik ben toch een paar x per nacht wakker, heb dan een lege maag en heb gelukkig geen last van bijwerkingen. Bij controle bleek m’n hb en ferritine weer hartstikke mooi omhoog te gaan en begin me nu ook wat beter te voelen (5 weken na start medicatie). Ik hoop op tijd weer op de been voor de bevalling 💪🏼. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Verloskundige, huisarts of gynaecoloog kan je natuurlijk ook altijd vragen voor advies.

2 jaar geleden

Floradix ijzer elixer 🙌🏻

2 jaar geleden

Ik neem deze elke ochtend sinds de zwangerschap. Ivm de extra 2l bloed die je aan gaat maken en de HB dip die daarbij komt. Ik neem ze op een lege maag met een glas verse sinaasappelsap (ivm de vit c) en pro biotica (beter voor de absorptie van beide in je darmen en minder risico op reactie op de supplementen) M’n ijzer is van 7.6 naar 7.3 gegaan😊 daar staat die momenteel op. Wat tijdens zwangerschap top is! Het werkt dus zou ik zeggen😇 https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-ijzer-20mg-6100156285?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-IuA8-rKggMVg853Ch3pEQOyEAQYASABEgKqJfD_BwE

2 jaar geleden

Reactie op PetraTi

Ik gebruik gentle iron werkt net zo goed als de pillen van de apotheek maar ...
Deze heb ik ook idd. Werkt voor mij ook prima. Is ook niet stoppend (obstipatie) wat ook belangrijk is natuurlijk. Ik heb ze van de vitaminestore.

2 jaar geleden

Ik gebruik de ijzer elixer (drankje) van Kruidvat eigen merk. Zit ook vitamine C in, zodat de ijzer beter wordt opgenomen.

2 jaar geleden

Gentle iron van Solgar. Ik haal deze bij Etos

2 jaar geleden

Vitamine c alleen doet ook al wonderen! Succes