15 Reacties
5 maanden geleden
Ons zoontje nu 15 weken had eerst ook elke dag ontlasting. Nu soms 5 dagen niet dan 7 dagen niet. Heel sneu. Ik had de jeugdarts gesproken en die gaf aan dat je pas na 10 dagen aan de bel moet trekken. Wat kan helpen is het buikje masseren, fietsen met de beentjes en zijn beentjes duwen richting zijn buikje zodat het wat loskomt. Kamille olie schijnt hierbij goed te werken. Die tip kregen wij mee.
5 maanden geleden
Reactie op LotteMilo
Ons zoontje nu 15 weken had eerst ook elke dag ontlasting. Nu soms 5 dagen ...
Kan trouwens ook zijn dat als je baby dan weer ontlasting heeft na een aantal dagen het meer moeite kost voor hem.. dat merkte wij ook na 7 dagen! Schijnt met borstvoeding toch normaal te zijn dat de ontlasting veranderd na 6 weken. zolang hij goed blijft plassen. Dit kregen wij te horen. Wellicht kun je er wat mee 😊
5 maanden geleden
Als het hier eens langer dan 24u laat wachten (normaal meerdere per dag), masseer ik zijn buikje vlak voor een voeding en dan komt het meestal zodra ik hem rechtop hou voor een boertje.
Ik wrijf een paar keer naar beneden, paar keer van linksboven naar rechts beneden, beetje fietsen met zijn beentjes en afwisselend strekken en helemaal tegen zijn buikje plooien. Soms doe ik ook vierpuntsmassage of beetje met zijn beentjes heen en weer wiegen.
5 maanden geleden
Reactie op Ann9319
Ik heb van de kraamzorg geleerd geen druiven te eten met bv.
Haha zo is het overal weer anders 😂 ik kreeg het juist als advies van het consultatiebureau en eet het al weken elke dag en ze heeft sindsdien elke dag een poep luier (soms 2 of 3 zelfs). Was er een specifieke reden waarom ze het afraden bij jou?
5 maanden geleden
Hier ook zoiets. Mijn zoontje van bijna 15 weken had altijd elke dag een of meerdere poepluiers, maar heeft nu al een week geen ontlasting. Ik maak me een beetje zorgen.. lees inderdaad dat het wel 10 dagen kan duren, maar geldt dat ook voor baby's die normaal gesproken juist vaak poepen?