300 Reacties

4 maanden geleden

Afgelopen dagen paar keer een hapje gegeven na de voeding. Echter eet ze dit dan nog helemaal op. Meer die dit hebben? Zit ze dan nog niet vol van de voeding, dat vraag ik mij dan af, ze lijkt namelijk wel vol te zitten.

4 maanden geleden

Reactie op Lala24

Afgelopen dagen paar keer een hapje gegeven na de voeding. Echter eet ze di ...
Ja, ze lijkt hier 2 versies van vol te hebben: melkvol en hapjesvol... voor zover dat een ding is😉 Maar kan na vol te zitten van de een nog makkelijk een hele portie van de ander op🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op eskimoos

Ja, ze lijkt hier 2 versies van vol te hebben: melkvol en hapjesvol... voor ...
Hier ook! Soms direct na de voeding pakt hij nog een stukje groente of fruit. Of andersom direct na de vaste voeding nog heel veel drinken.

4 maanden geleden

Zijn er al baby's die minder nachtvoedingen nodig hebben nu ze hapjes krijgen? Zou toch leuk zijn als hij 1x ipv 2/3x wil drinken 's nachts :)

4 maanden geleden

Reactie op margrietb

Zijn er al baby's die minder nachtvoedingen nodig hebben nu ze hapjes krijg ...
Bij ons scheelde het toen we echt koolhydraten gingen toevoegen (brood, pasta, rijst, aardappelen). Daarvoor zaten we op ongeveer 5 voedingen sinds ik werkte, nu op 1-2-3. Als we een dagje minder geven tikken we ook meer de 3 aan. 🤷‍♀️

4 maanden geleden

Eva is nu 7 maanden en heeft onder 2 tandjes en boven beginnen er ook 2 tandjes door te komen. Ik zit heel erg in dubio over stoppen of doorgaan want de zekerheid hebben of ze genoeg binnen krijgt en meer met ritme kunnen leven trekt mij steeds meer. Ook speelt er momenteel veel waardoor ik weinig rust krijg en daardoor misschien niet genoeg aan maak (man heeft waarschijnlijk ptss en is depressief) Tegelijkertijd is het zo handig dat je altijd overal kan voeden en snachts niet na beneden hoeft om een flesje te maken. Ik merk dat ik momenteel bijna elke dag in het zelfde hemdje loop omdat ik niks heb wat leuk genoeg is om te dragen na werk etc. Heeft iemand tips voor een goedkoop hemdje er bij wat ook leuk staat als je geen maatje 36 hebt?

4 maanden geleden

Reactie op eskimoos

Bij ons scheelde het toen we echt koolhydraten gingen toevoegen (brood, pas ...
Ohja dat zal idd schelen. Kwam hij/zij nog 5x snachts? Fijn zeg dat je wat meer rust hebt nu. (Hoop ik). Hier krijgt hij nu sinds 2 weken hapjes. Hij vindt het heerlijk allemaal. Maar nu nog alleen groenten. Maar met 7,5 maanden wil ik ook meer koolhydraten geven. Wie weet helpt het hier ook :)

4 maanden geleden

Reactie op margrietb

Ohja dat zal idd schelen. Kwam hij/zij nog 5x snachts? Fijn zeg dat je wat ...
Nou, ik ging werken en toen kwam ze opeens ieder uur! En heel eigenwijs continu drinken, omdat ze dan zeker wist dat mama er was (wel alleen na werkdagen).. na een paar weken sleet het een beetje tot 5x per nacht, maar die ging door tot we met koolhydraten begonnen. Was zeker een opluchting toen het minder werd😅

4 maanden geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Eva is nu 7 maanden en heeft onder 2 tandjes en boven beginnen er ook 2 tan ...
Ooh ik lees nu al een paar x je verhalen, en volgens mij zit je echt in een lastig pakket en heb met je te doen! Ik denk dat het er qua kleding vooral een beetje aan ligt wat voor figuur je hebt 🙈, niet perse de maat. Maar je kan natuurlijk ook deels stoppen, dat je alleen de ochtend en avond +nacht nog voedt bijvoorbeeld en overdag kv doet?

4 maanden geleden

Reactie op eskimoos

Nou, ik ging werken en toen kwam ze opeens ieder uur! En heel eigenwijs con ...
Haha morgen is mn 1e werkdag. 1e keer hele dag zonder baby. Wat een hoopvol bericht haha. Achja we zien het wel.

4 maanden geleden

Reactie op margrietb

Haha morgen is mn 1e werkdag. 1e keer hele dag zonder baby. Wat een hoopvol ...
Ooh sorry! Succes haha😉

4 maanden geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Eva is nu 7 maanden en heeft onder 2 tandjes en boven beginnen er ook 2 tan ...
Wat vervelend! Je hebt al vaker aangegeven dat je er erg mee struggled. Je moet echt doen waar je zelf gelukkig van wordt. Ik ben nu afgebouwd naar 3x per dag en ervaar zoveel meer vrijheid en rust. Die laatste knoop zou je toch echt zelf door moeten hakken… je geeft al meer dan 6 maanden borstvoeding en dat is al een hele prestatie an zich Qua kleding heb ik nu vaak gewoon t shirtjes of hemdjes aan van only carmekoma. Niet al te duur. Succes met je keuze!

4 maanden geleden

Hallo dames, ik ben moeder van een lieve dochter van bijna 7 maanden oud. Met veel liefde en plezier geef ik al 7 maanden borstvoeding en het liefst ga ik hier nog een hele tijd mee door.. Mijn dochter heeft nog nooit een nacht doorgeslapen en komt meestal om de 3 uur. De keren dat ze 4-5 uur achter elkaar heeft geslapen zijn echt op 1 hand te tellen . Nu weet ik dat slaaptekort er bij hoort en ik trek het op zich best wel goed, op een baaldag na zo nu en dan .. Alleen merk ik de laatste tijd dat het naar bed brengen een strijd is, ze is dan gewoon niet tevreden. Ik heb haar nu net voor het eerst een fles kunstvoeding aangeboden nadat ik haar op bed heb gevoed. Mevrouw tankt gewoon 100cc weg (17:00 uur 150 gr maaltijdhap, 18:30 uur borstvoeding) en gaat vervolgens heel zoet slapen zonder te huilen... Huh!!? Maar nu begin ik onzeker te worden... Maak ik te weinig melk aan en is ze daarom ontevreden? Ik ben er eigenlijk nog niet aan toe om te stoppen met borstvoeding. Kun je kunstvoeding goed combineren met borstvoeding? En hoe pak je dat aan? Als ik op werk kolf dan kolf ik meestal zo'n 100cc per keer, soms 120-150. Is dat weinig? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen /tips.

4 maanden geleden

Reactie op margrietb

Zijn er al baby's die minder nachtvoedingen nodig hebben nu ze hapjes krijg ...
Hier met vier weken sporadisch een nachtvoeding nog, maar nu op vakantie en daarvoor niet fit. Ineens komt hij ook weer s nachts. Sommige kindjes hebben je gewoon wat langer nodig, zoals mijn driejarige die nog wel eens wakker wordt.

4 maanden geleden

Reactie op BB87

Hallo dames, ik ben moeder van een lieve dochter van bijna 7 maanden oud. M ...
Mijn oudste wilde ook lekker vaak en lang drinken ‘‘s avonds en ‘‘s nachts. Hij zocht comfort en vond die aan de borst. Hoe vaker je voedt, hoe meer melk je aanmaakt. Ik zou zelf gewoon vaker proberen aan te leggen. Bijvoeren met kv zorgt er uiteindelijk voor dat je productie gaat dalen. 100-150 ml is redelijk normaal met kolven. Zorg er vooral voor dat degene die oppast niet teveel voeding aanbiedt. Mijn man heeft vaak in het begin echt 50-70 ml gegeven. Even pauze tussendoor en na een tijdje weer. Op een gegeven moment kun je het wel beter inschatten.

4 maanden geleden

Reactie op BB87

Hallo dames, ik ben moeder van een lieve dochter van bijna 7 maanden oud. M ...
Hier geen ervaringen met kunstvoeding, maar heb je al geprobeerd de laatste voeding te kolven? Wij geven de laatste voeding ook altijd gekolfd, omdat uit het flesje drinken minder moeite kost. Hierdoor drinkt ze dan meer, zit ze voller en slaapt ze langer. En dan weet je in ieder geval meteen of je zelf dan ook de 100cc hebt die ze zomaar wegtankt. Succes ermee!

4 maanden geleden

Hoe doen jullie dit snachts? Sinds kort lukt het om onze dochter in een bedje te leggen, maar ‘s nachts wordt ze geregeld wakker en wil ze moeilijk weer slapen en weet ik niet waar het aan ligt. Ik leg haar vaak dan maar aan de borst want ik heb geen idee en als dat niet werkt probeer ik in slaap te wiegen en anders 5 minuten huilen en terug gaan. Er speelt zoveel in m’n leven momenteel en ik zou gewoon zo graag wat slaap willen

4 maanden geleden

Reactie op margrietb

Haha morgen is mn 1e werkdag. 1e keer hele dag zonder baby. Wat een hoopvol ...
Hoe ging het?

4 maanden geleden

Reactie op eskimoos

Hoe ging het?
Lief dat je eraan denkt. Het ging goed. Baby was lekker bij papa thuis. Dus dat scheelde wel. En hij kwam gewoon 2x 's nachts zoals altijd. Gelukkig geen inhaal acties ;)

4 maanden geleden

Hoi! Hier nu 7 maanden aan de gang met de borstvoeding, en we gaan nog lekker even door. Onze dochter heeft hiernaast wel een fopspeen (alleen als moe en met slapen..) nu de mijnnami soother, die is tot 6 maanden eigenlijk. Nu op zoek naar een andere. Wat gebruiken jullie icm borstvoeding qua fopspeen?