24 Reacties

één maand geleden

Volg!

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Onze zoon is 4 juli 6 maanden geworden en toen hebben we het 3 dagen geprobeerd. Het 1e stukje gaat er goed in en de volgende stukjes tuft hij uit 😅. We gaan het deze week weer een keer proberen. Het korstje van het brood vindt hij wel lekker om op te sabbelen.

één maand geleden

Wij zijn ook met 6 maanden begonnen, eerst eens een korstje in de hand gegeven en aan laten proeven. Daarna gewoon mini stukjes van het brood geknipt met wat boter. Toen we merkte dat ze het lekker vond en ze er goed van at, zijn we dagelijks een halve boterham gaan aanbieden. Gaat hier super goed

één maand geleden

Met iets meer dan 5 maanden zijn wij begonnen met brood… nouja de opvang is begonnen met brood want ik vond/vind het doodeng om te geven 😂 Ze kreeg eerst kleine stukjes, gewoon om te proeven. Daarna een halve boterham en sinds vandaag zit ze op een hele boterham met boter (zonder korstjes). De opvang en wij thuis ook geven kleine stukjes die we in haar wangetje doen zodat ze echt moet kauwen. En ik geef haar ook wel eens een stukje korst om op te knabbelen.

één maand geleden

Ik lees even mee. Ik vind het best eng om te geven.

één maand geleden

Reactie op Anoukenbaby

Wij zijn ook met 6 maanden begonnen, eerst eens een korstje in de hand gege ...
Doe je dat dan tussen 2 flessen in een halve boterham?

één maand geleden

Ons zoontje is van 13 januari, dus nu 6 maanden. Wij zijn 2 weken geleden begonnen met korstjes brood zonder iets er op te geven op de rapley methode. Hij eet dan ongeveer 2 zijkantjes/korstjes. Vandaag voor het eerst het middengedeelte dubbelgevouwen gegeven met pindakaas. Zo kwam de pindakaas iets minder overal.. Daar heeft hij ongeveer de helft van op. Blijf er vooral bij zitten en geen stress als ze zich (de eerste keer) even verslikken. Ons zoontje had vrij snel door dat hij niet alles achterin zijn keel moet duwen. Hij duwt het nu zelf in zijn wang om het week te maken en dan op te kauwen/eten.

één maand geleden

Reactie op LisaLL

Doe je dat dan tussen 2 flessen in een halve boterham?
Ja, klopt! Na een slaapje, voor de volgende fles

één maand geleden

Reactie op Dapphiee

Ons zoontje is van 13 januari, dus nu 6 maanden. Wij zijn 2 weken geleden ...
Nou dat rustig blijven…. Zelfs na 2 oudere zussen blijf ik t spannend vinden 🙈 Terwijl ik weet dat ze een sterk kokhalsreflex hebben en hoesten betekent dat ze zich verslikken en niet stikken 🥲

één maand geleden

Hier bij 5 maand en 3 weken. Gewoon een half stukje zonder korstje. Daarna incl korst, zodat hij rustig kan sabbelen, proeven en ontdekken. Wij gaan het uitbreiden naar 1/4 en dan evt met boter en later ook pindakaas.

één maand geleden

Vandaag voor het eerst 2 mini stukjes brood gegeven, pff mama moest even zweten hoor. Vond het nu nog enger als bij onze oudste 😂 hij leek het naast het kokhalzen ook nog niet erg lekker te vinden. Morgen weer even wat stukjes geven. Ik maak het brood ook wat vochtig met melk/fruithap erop anders durf ik het heeelemaal niet. 😂

één maand geleden

Wij zijn begonnen met kleine stukjes en dan dippen in melk of water met klein beetje boter en dan kwart boterham. Nu steeds grotere stukjes en een halve boterham. Ikzelf ben fan van beleg van 'de kleine keuken'. Hij kan het nu echt goed wegkrijgen. Aan het begin bleef het plakken in z'n gehemelte

één maand geleden

Reactie op KimM0390

Met iets meer dan 5 maanden zijn wij begonnen met brood… nouja de opvang is ...
Oke, vandaag is onze kleine spruit thuis en moest ik er dus aan geloven en zelf brood geven 😆 wij hebben sinds vandaag ook het grote tafeltje op de kinderstoel gezet. Dus ik heb plukjes brood met boter op het tafeltje gelegd en mevrouw heeft smakelijk een hele boterham zelf opgegeten, zonder kokhalzen. Brood geven vind ik doodeng maar haar zelf stukjes laten pakken en eten dan weer niet 🙈 (nee, die logica snap ik zelf ook niet whahahaa 🤣) Ohja, de kleine wordt vrijdag een half jaar.

één maand geleden

Hoe snel werd het kokhalzen bij jullie minder ? Ik vind het nu bij ons 2e kindje nog enger om te geven als met de 1e pff. 🤣

één maand geleden

Reactie op KimM0390

Oke, vandaag is onze kleine spruit thuis en moest ik er dus aan geloven en ...
Kan ze al volledig zelfstandig zitten dat je haar in de kinderstoel hebt? Wij hebben nog het liggedeelte op de stoel, hij kan al goed zelfstandig zitten maar wel met ondersteuning, weet nou niet wanneer ik die stoel kan ombouwen 😂

één maand geleden

Reactie op Demivanculenborg

Kan ze al volledig zelfstandig zitten dat je haar in de kinderstoel hebt? W ...
Goed genoeg vinden wij hahaha In de newborn set ging ze ook zitten en daarom hebben wij haar in de stoel gezet. Gaat echt heel goed 😊

één maand geleden

Zelf vind ik brood nog niet nodig. Borstvoeding op verzoek en daarnaast groenten sinds 6 maanden en nu ook fruit sinds paar dagen. Rustig opbouwen. Nu zo’n 50 gram.

één maand geleden

Welk tijdstip geven jullie de boterham? Na de fles van 11 uur? Ik vind het soms wel even puzzelen wat handig is omdat je natuurlijk ook fruit en groentehapje geeft :)