18 Reacties
25 dagen geleden
Smeerkaas voor kinderen
Appelstroop
Bieten aardbeienjam en zo af en toe een eitje pindakaas mogen we nog niet geven omdat mijn zoontje er een reactie op geeft
25 dagen geleden
Hier geven we zuivelspread, 100% pindakaas, 100% appelstroop, hummus met minder zout of vega smeerworst, tot nu toe allemaal een succes 馃グ
25 dagen geleden
Wij merkte juist dat pindakaas te droog was en daardoor aan het gehemelte bleef plakken. Toen zijn we Philadelphia gaan smeren. Nu krijgt ze ook jam (wel een met minder suiker van de Jumbo) en fruitspread die maak ik zelf. Hebben nu ook pat茅 geprobeerd maar dat mag niet te veel.
25 dagen geleden
Kindersmeerkaas, hummus, avocado, heel soms appelstroop. Op het KDV krijgt ze soms wel eens jam (krijgt ze thuis niet, maar over dat ene broodje ga ik niet zeuren 馃ぃ)
25 dagen geleden
Zuivelspread light
Beleg van de kleine keuken
100% pindakaas
Vega pate
Appelstroop
25 dagen geleden
100% appelstroop, zuivelspread, huttenkase, gekookte zoete aardappel, gekookte broccoli met gekookt ei en bijvoorbeeld zuivelspread (light), geprakt fruit zoals kiwi en banaan. Laatst heb ik zelf humus gemaakt, super simpel en veel goedkoper dan in de winkel, aanrader!
Vaak als ik wat groenten over heb van het avondeten, krijgt m鈥檔 zoontje het de volgende dag op brood. Dan prak ik het met wat zuivelspread (light) en een klein beetje olijfolie. Dan krijgt hij meteen extra vitamines en vezels binnen. 馃槉
24 dagen geleden
Reactie op DJBakker
Hoi! Hoe maak je de hummus?
Wij doen pindakaas, notenpasta, appel dadel st ...
Hi!
Er zijn veel recepten te vinden. Dit is een beetje de basis;
https://www.24baby.nl/baby/voeding/broodje-met-hummus/
Ik doe vaak; kikkererwten, citroen, tahinpasta en olijfolie. De ene keer doe ik er wat gestoomde pompoen doorheen, andere keer wat paprika poeder. Zo kan je iedere keer wisselen. Succes!