20 Reacties
2 jaar geleden
Ik smeer het in met mama buikbalsem van etos merk en vaak na het douchen ik smeer het al vanf week 12 ongeveer in de hoop.striemen tegen te gaan
2 jaar geleden
Ik smeer mijn buik avonds in na het douchen met de pregnancy body oil of belly balm van naïf. Ik kreeg ze van mijn zorgverzekering opgestuurd en ik ben er erg blij mee, of het helpt geen idee maar het ruikt erg goed en het is een extra verwen momentje ☺️
2 jaar geleden
Ik smeer voor de nacht bio oil of de kruidvat versie ervan... maar het is puur psychisch en tegen jeuk want striae kun je niet voorkomen. Wel heb ik het idee dat het mijn litteken na een buikoperatie afgelopen oktober wat soepel houd, want die trekt een stuk minder sinds ik smeer.
Bij de 1e zwangerschap ook heb ik ook dagelijks gesmeerd
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Hoezo is het geldklopperij? Het is juist goed in te smeren met iets ivm jeu ...
Misschien had ik het moeten nuanceren.
Producten verkopen om striae te voorkomen is geldklopperij. Als striae ontstaat, dan is dat altijd in de diepere huidlagen. Je doet er niks tegen. Een zalfje smeren gaat het niet tegen, het gaat het niet eens verminderen.
Jeuk en een trekkerig gevoel van de huid kunnen meestal wel verlicht worden door een zalf of lotion. Maar dat hoeft niks fancy te zijn. Dat hoeft ook niet in de markt gezet te worden als speciaal product voor de zwangere buik, want ja ook dat is… geldklopperij.
2 jaar geleden
Misschien had ik het moeten nuanceren.
Producten verkopen om striae te voor ...
Ja inderdaad al die mega dure crèmes die beloven striae te voorkomen zijn onzin.
Zag van rituals anti striae creme voor bijna €22 (🤯) met de woorden
“Verzorgende anti-stretchmark cream.
Verzorgt de huid en helpt om striae tijdens en na de zwangerschap te voorkomen of verminderen.
Bevat actieve ingrediënten met bewezen resultaat in het voorkomen en verminderen van striae.”
Ehm jongens er BESTAAN geen ingrediënten die striae voorkomen, maar blijf vooral mensen voorliegen.🥲
Ik smeer de zwitsal buikbalsem (want die ruikt mega lekker en kost hetzelfde als gewone bodylotion)
Maar je kan inderdaad net zo goed gewoon huis tuin en keuken huidolie of bodylotion smeren
2 jaar geleden
Ik gebruik in de ochtend na het opstaan en in de avond voor het slapen gaan BioOil. Ruikt niet te heftig en voelt fijn, helpt tegen jeuk door je oprekkende huid.