15 Reacties

vorig jaar
Hoi! Onze oudste is vanaf het begin een buikslaper geweest en de jongste is dat ook. Ik kwam er bij de oudste achter door haar een keer op haar buik te leggen en toen sliep ze veel rustiger en dieper. Ze was toen een week of 2 oud geloof ik. De jongste (nu 2 maanden) heb ik vanaf het begin op haar buik gelegd. Hier doen we alle slaapjes overdag op de buik of in de draagzak en in de nacht wel op de rug, want ik vind het dan toch iets spannender.

vorig jaar
Onze oudste had erg veel last van reflux. Op haar rug raakte ze vaak erg in paniek wanneer er weer voeding omhoog kwam (ook telkens eng voor ons). Toen we haar pp haar buik legde, was dit vrij snel over en sliep ze veel beter. De nachten vonden we toen ook erg spannend . Heb toen zelfs halsoverkop een aerosleep matras gekocht met alles erop en eraan.. ookal lees ik soms dat dit vooral een bepaalde naam heeft om onzekere ouders over te halen (gelukt....)
Onze jongste (nu 11 weken) heeft gelukkig geen reflux, maar was erg onrustig met haar armen. Inbakeren wilde ze absoluut niet. Daarom al vrij snel op haar buik gelegd. Zo slaapt ze uren achter elkaar 🙈
Ik moet zeggen dat ik het nu maar 1 nacht spannend vond, maar er veel minder wakker van heb gelegen dan bij de oudste. Juist door haar op haar buik te leggen is ze erg sterk in haar nek geworden en doe ik er ook geen extra tummy time naast. Inmiddels hoevem we haar 9 van de 10 keer alleen maar weg te leggem op haar buik en is ze zo vertrokken (voor uren). Het is makkelijker gezegd dan gedaan; maar ik zou het gewoon proberen!

vorig jaar
Reactie op Mommytobe1993
Onze oudste had erg veel last van reflux. Op haar rug raakte ze vaak erg in ...
Dankjewel voor je reactie! Oh wat goed dat dit hielp! Ik denk dat ik het inderdaad maar gewoon ga proberen! Mag dat ook gewoon met een slaapzak? Ze heeft de slaapzak van puckababy 0-6 met zo’n teddy buitenkant.

vorig jaar
Reactie op Hayyy
Dankjewel voor je reactie! Oh wat goed dat dit hielp! Ik denk dat ik het in ...
Hier heeft ze ook gewoon een slaapzak aan! Zolang haar handen maar niet vastzitten (zoals het inbakeren) mag het!

vorig jaar
Op de buik nooit in een puckababy leggen. Hier is ons zoontje van bijna 3 een echt buikslaper en onze dochter van bijna 13 weken vond het ook heel fijn met haar verborgen reflux. Ik vond het toch te spannend dus ben gaan inbakeren (PacvoPiccalo). Zodra ze zelfstandig kunnen omrollen is buik slapen veilig. Wij deden het bij ons zoontje wel, omdat de reflux niet onder controle was destijds (bleek kma te zijn, lang verhaal). We legden hem overdag op zijn buikje en dan waren we er gewoon bij. In de nacht altijd op zijn rug laten slapen. Als je er al voor kiest op de buik te laten slapen, dan met een normale slaapzak aan❤️. Armpjes een beetje omhoog, dus niet onder het buikje leggen.

vorig jaar
Ons zoontje heeft 12 weken lang bij mij op de borst geslapen ‘s nachts omdat hij niet op zn rug wilde liggen. Heb toen overdag een keer geprobeerd op z’n buikje en hij sliep direct 2,5 uur. 10 keer naar boven gelopen om te kijken of alles goed ging, ook al had ik de babyfoon met camera aan. Sinds een week slaapt hij ‘s nachts ook op z’n buik. Z’n nekje is sterk genoeg en op z’n rug liggen blijft een strijd …

vorig jaar
Reactie op Hayyy
Nog een vraagje🙈 hoe leg(de) jij haar neer met haar armpjes? En protesteer ...
Ik leg haar gewoon neer. Haar armen doet ze zelf wel naar boven of beneden. Maar als je ermee begint, zou ik dr armen denk naast haar hoofdje leggen.
Protesteren heeft ze nooit echt gedaan. Ja als ze oververmoeid kan ze hard huilen ;) Vaak draait ze nog wat met haar hoofd, voor ze lekker ligt en gaat slapen. Ik rommel dan wat aan boven, zodat ik haar tutje af en toe weer in kan doen.
Benieuwd naar hoe het gaat bij jullie!

vorig jaar
7 weken lang sliep hij in de nacht op mijn borst, overdag in de draagdoek of ook op mijn borst als peuter sliep.
Op zijn rug was drama en korte slaapjes. Uiteindelijk overdag in de wandelwagen op zijn buik en nacht in een love to dream slaapzakje op zijn rug. Nu sinds 1 week ook op zijn buik in de nacht in co sleeper.

vorig jaar
Reactie op Hayyy
Zooo! Wat bijzonder! Haha ik ga het hier binnenkort ook maar proberen. Miss ...
Ja vond het zelf lastig hoor omdat er altijd wordt gezegd dat het niet mag of niet veilig is of wat dan ook. Maar als het nekje sterk genoeg is kunnen ze echt wel hun hoofdje goed neerleggen. Anders overdag eens proberen en kijken of het werkt ?