12 Reacties
2 jaar geleden
Kapla? (Hebben wij vaak als team aan collega’s gegeven bij 2e). Kunnen ze tzt samen mee spelen.
leuk houten lampje voor op de babykamer met de naam (zodat ook de 2e echt iets voor haarzelf heeft.
Ook een stokke stoel kun je volgens mij laten personaliseren, afhankelijk van budget en hoeveel tijd er tussen de meiden zit.
2 jaar geleden
Totaal niet gek dat je hier al over nadenkt, doe ik ook! Ik krijg ook een 2e meisje.
Ik heb al wat dingen op mijn lijstje staan; vooral gepersonaliseerde dingen:
- memorybox
- speenkoord met naam
- speendoekjes
- knuffel met naam en geboortedatum
- speelkleed
- poster met stand sterrren tijdens geboorte
- muziekdoosje/hanger
- boxzak (nooit gehad bij de 1e)
- slofjes (nu een winterbaby, toen niet)
2 jaar geleden
Ik hield al voor de zwangerschap bij wat we eventueel bij een tweede bij zouden kunnen kopen/vervangen/aanvullen.
Dingen die daar zoal opstaan:
- hoes om van zwangerschapskussen relaxkussen te maken
- verwarmd aankleedkussen (zeker met een winter baby nu)
- stokke kinderstoel
- boek over babymassage
- nieuwe Studio Noos luiertas
- andere draagdoek (niet rekbare)
- Knoeimat kinderstoel
- Alpine gehoorbescherming
- Hema waterdicht picnickleed
- extra camera babyfoon
- nieuwe Puckababy slaapzak
2 jaar geleden
Wat tot nu toe op mijn lijstje staat is:
-2e camera babyfoon
- puck a baby 4 season slaapzak
En wat ik dus echt gemist had bij de 1e en waar ik laatst dus achter kwam dat dat bestaat, is een badcape met een lus eraan zodat je die vast kan maken om je nek. Zo vaak gehad dat ondanks dat ik de badcape over mijn schouder legde hij weer op de grond viel. 🙈
- heet iets van wearable of handsfree badcape.
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, we geven een baby borrel en zetten op het kaartje dat er een spaarpotje staat voor de baby, waar een bijdrage in mag.
Verder is het verlanglijstje kort.
Ik dacht wel aan speelgoed voor als ze iets groter is waar de oudste ook wat mee kan zoals stapelstein en magnatiles, maar ik vind t ook maar lastig 2 meiden haha!
2 jaar geleden
Wij doen een los kaartje bij het geboortekaartje waarin we om 2 dingen vragen:
- een kaart met persoonlijke tekst, leuk om later na te lezen
- als mensen daarnaast nog iets willen geven, graag een donatie aan ons eigen potje bij Baby zonder Grenzen (onderdeel van Artsen zonder Grenzen speciaal voor moeder- en kindzorg)
Ons kind wordt geboren in een veilige omgeving waarin wij hem alles kunnen geven dat hij nodig heeft. Plus we willen niet nog meer knuffels en boekjes enzo 😅 vandaar gekozen voor een goed doel, om kindjes en moeders met minder geluk te steunen.
2 jaar geleden
Ik heb zelf voor de tweede o.a op de lijst staan:
- hoezen voor de Maxi Cosi’s
- nieuwe Aankleedkussenhoezen
- merino wollen onderlegger voor Mozes mandje
- eigen gegraveerde kinderbestek
- Baby Spa sessie
- wollen wikkeldeken
- Noos rugzakje voor kdv
- knuffeldoekjes (2)
Ik heb deze lijst gedeeld met opa’s en oma’s en als er verder nog iemand actief naar vraagt, deel ik het ook met diegene.
2 jaar geleden
Wij vragen aan ons bezoek bonnen vd Etos indien ze wat mee willen nemen