16 Reacties

2 jaar geleden

Paar boeken er onder totdat ze weer weg zijn?

2 jaar geleden

Sorry maar wat een zeurders! Hier nooit last van gehad gelukkig! Maar inderdaad zoals hierboven zou ik boeken eronder leggen

2 jaar geleden

Ik heb niet eens een commode! Gewoon op de eettafel met een verschoonmatje erop. Ze hebben niet eens gemeten. Dit advies gaven ze zelf toen ze op bezoek kwamen. Volgens mij kan je gratis planken halen bij Ikea. Ik zou deze onder de tafel zetten totdat ze weg zijn. Wat kunnen ze soms zeuren zeg pff

2 jaar geleden

Pech voor hun hoor asjeblieft zeg 🤦 hier ook geen commode dit is ons vierde kindje en na het niet te hebben gebruikt bij de vorige 3 vertik ik het nu..

2 jaar geleden

Ik heb wel een commode maar kan me niet herinneren dat de kraamzorg hier ooit wat op heeft gedaan. Hier hebben ze mijn kinderen sowieso amper verschoont dit deden mijn man en ik zelf. Ik zou me dus absoluut niet druk maken. En idd verschoonkussen op de eettafel doen.

2 jaar geleden

Geloof dat ze bij ons bij de intake dat wel hebben gecheckt, maar de hele kraanwerk lag het verschoon kussen op bed en hielpen ze daar met verschonen. Bed was ruim 80 cm hoog dus prima werkhoogte.

2 jaar geleden

Bij ons hebben ze dit nooit gecheckt.. en voor zo ver ik weet hebben wij bij de 1e alle zorg voor de baby zelf gedaan en heeft de Kraamzorg op een enkele keer na maar aan de commode gestaan..

2 jaar geleden

Paar kratjes of klossen eronder? Of stapels boeken? En anders is je bed wel op hoogte en gaat ze daar maar mee aan de slag toch? Ik zou het voor alleen die week echt niet permanent verhogen iig

2 jaar geleden

Ik zou zeggen jammer voor der dan. Het is zoals t is

2 jaar geleden

Paar kratjes of klossen eronder? Of stapels boeken? En anders is je bed wel ...
Ja dacht ook ff klossen lenen bij de thuiszorg gratis. Die eronder?😇 en na de kraamweek er weer onderuit.

2 jaar geleden

Mag ik even opmerken dat ik sommige comments best onaardig vind richting de uiteindelijke kraamverzorgster? Ook gewoon een mens van vlees en bloed. Het is een fysiek beroep, matig betaald, met toch een behoorlijke verantwoordelijkheid (de gezondheid van kwetsbare moeder en baby), met veel onzekerheid en wachttijd omdat je niet weet wanneer je ergens aan de slag kan, en dan 8 dagen aan een stuk ergens kramen zonder weekend of dagje vrij. Geen wonder dat er giga personeelstekorten zijn in sommige regio’s. En dan lees ik zo vaak comments - niet alleen in dit topic - van mensen die er allemaal geen zin in hebben om hun bed (of in dit geval commode) even iets op te hogen om de vrouw in kwestie een ergonomische werkplek te geven. Ik bedoel: voor ons is dat een weekje met een krukje in en uit bed, als je ervoor kiest om de klossen pas op het laatste moment te (laten) plaatsen. Maar voor de kraamverzorgster zelf kan het zomaar betekenen dat ze in ieder huis waar ze komt werken haar rug staat te verpesten door controles te doen en moeders en baby’s te verzorgen op een te laag bed. Ik snap dat oprecht niet. Ik snap best dat je geen zin hebt in nóg iets regelen, en dat je bed in en uit komen al moeilijk genoeg is in het derde trimester, maar je partner even naar de thuiszorgwinkel sturen en met een buur of vriend even samen t bed/commode/whatever laten ophogen is voor die ene week toch ook weer niet zó veel gevraagd? Mis ik dan iets?

2 jaar geleden

Nee hoor, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. De voorschriften zijn er niet voor niets en daarbij willen wij zelf ook ergens werken waar het comfortabel is en niet belastend voor je gezondheid. Dat is voor hen precies hetzelfde. Kleine moeite om wat dingetjes in huis aan te passen als zij er zijn.

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Mag ik even opmerken dat ik sommige comments best onaardig vind richting de ...
Oh mijn reacties hieronder was op dit bericht 😊

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Helemaal eens. Paar boeken eronder en klaar.

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Ik ben het eens met je bericht, máár waar komt het dan vandaan dat er per organisatie zo veel verschil in kan zitten? Daarbij, mijn kraamverzorgster heeft überhaupt NOOIT aan de commode gestaan en de controle deed ze dmv zitten op mijn bed. Uiteraard had ik bed klossen e.d. maar achteraf was dit echt overbodig.

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Dit, inderdaad. De respectloze reacties allemaal. Als het zo veel moeite is voor iemand om even een weekje bed etc te verhogen zodat zij hun werk gewoon fatsoenlijk kunnen doen, zeg dan gewoon dat ze helemaal niet hoeven te komen en dat je het zelf allemaal wel doet. Kom op zeg.