26 Reacties
2 jaar geleden
Bij de intake werd ook gezegd dat die van ons te laag was.. maar tijdens de kraamweek heb ik de verzorgster er niet over gehoord. Sterker nog, ze pakte het aankleedkussen en legde deze op ons bed zodat ik kon meekijken 😆
2 jaar geleden
Reactie op StratenSmit
Bij de intake werd ook gezegd dat die van ons te laag was.. maar tijdens de ...
Dus als jij je er niet aan stoort, zou ik het lekker zo laten 🤗
2 jaar geleden
Reactie op StratenSmit
Bij de intake werd ook gezegd dat die van ons te laag was.. maar tijdens de ...
Ja bij mn intake heeft ze er niks over gezegd (nergens naar gekeken ook) alleen dat je bed 80cm hoog moet zijn.
Maar op het formulier staat dat de commode minimaal 90 cm moet zijn. Maarja als ik iedereen om me heen hoor verschoont ongeveer niemand ook echt zn kind op zo’n ding🙈🥲 dus om nou een andere te gaan halen die vervolgens zo goed als niet gebruikt word
2 jaar geleden
Verschonen deed ik ook vaak niet op de commode, zeker niet als ik beneden was met m'n kind. Maar ik gebruikte de commode wel elke dag met aankleden, in bad gaan, pyjama aantrekken enzovoorts. Dus elke dag meerdere keren. Zelf vond ik het fijn om dan op een goede hoogte dat te kunnen doen, maar dat is ook aan wat jou fijn lijkt...
2 jaar geleden
Wij gebruiken de commode van m’n oudste zoontje (bijna 2,5jr) nog elke dag, daarom hebben we zelfs een tweede aangeschaft voor de baby. Ik kreeg als tip van vrienden bij onze eerste om een extra verschoonkussen ook beneden te leggen zodat je daar ook kunt verschonen maar heel eerlijk ik liep/loop eigenlijk altijd naar boven omdat ik het ook onhygiënisch vind om m’n zoontje maar overal te verschonen 🫣 nu zeker hoog zwanger vind ik het extra prettig om op hoogte te verschonen en hem aan te kleden en gebruik ik de commode op de babykamer om de was etc op te vouwen. Denk dat iedereen hier zelf z’n voorkeur in heeft maar ik vind het prettig. Heb even gekeken en onze beide commodes zijn 90cm of hoger. Wat je zou kunnen doen is eventueel tijdelijk klossen er onder zetten of kijken wat de kraamhulp überhaupt zelf wilt. Verhogen is denk ik zo gedaan als ze dat wel echt graag wilt 😊
2 jaar geleden
Klossen of kratjes eronder doen denk ik, zou het wel op hoogte maken voor de kraamzorg. Voor jou is het 8 dagen een wat hogere commode, maar voor de kraamzorg maakt het zoveel verschil voor haar rug. Als alle gezinnen een te lage commode hebben gaat dat echt doorwerken.
Wij gebruiken de commode dagelijks een paar keer, ookal is ze inmiddels 2 jaar, en voorlopig gaat hij ook echt niet weg. Voor de baby hebben we dus een 2e commode voor op de babykamer aangeschaft
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ja dat snap ik, vandaar mn vraag iets eronder zetten 8 dagen, of een andere ...
Oh dan zou ik inderdaad voor een andere gaan ja. Wij hebben er zelfs nog een bladvergroter bij op. Ik heb graag alles binnen handbereik haha.
Maar moet eerlijk toegeven dat wij beneden ook een aankleedkussen hebben voor het verschonen. Maar met omkleden, slaapjes, pyjama aan, badje/douche etc gebruiken we de commode toch zeker wel 5 a 6x daags denk ik🤔 verder hebben we er ook de rompers, luiers, beddengoed etc in liggen dus alleen al qua bergruimte moet ie blijven van mij
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ja dat snap ik, vandaar mn vraag iets eronder zetten 8 dagen, of een andere ...
Je zou kunnen kijken of zo’n verschoonkussen wel past, dan heb je ook geen bladvergroter oid nodig. Wij hebben die nu voor de baby commode en vind het zelf erg praktisch! https://leander.com/leander-matty-changing-mat-429?number=510010-81
2 jaar geleden
Reactie op Nikki_K
Je zou kunnen kijken of zo’n verschoonkussen wel past, dan heb je ook geen ...
Nee want het deel waar het kussen in moet is maar 40cm. En mn aankleedkussen 45
Die van jouw link 50 dus past ook niet🥲🥲
Dit kastje is denk ik gewoon al 100 jaar oud ofzo aangezien de maten onmogelijk zijn🤣
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Nou, we hebben DE oplossing gevonden! Een opklapbare wandcommode!
Een ander ...

Ik zie wel dat het aankleedkussen precies tussen die opstaande randjes past. Voor een mini baby prima maar ik vraag me af of het voor langer gebruik geschikt is. Zo'n aankleedkussen is dacht ik 70 cm? Als je kindje dus langer wordt dan dat (wat echt sneller gaat dan je denkt) dan steken de beentjes erover heen. Op zich geen probleem, hier ligt onze dochter van 2,5 nog steeds op de commode maar dan liggen haar voeten dus naast het kussen. Alleen door deze opstaande randjes lijkt me dat niet echt prettig voor een kindje. Met het hoofdje kunnen ze ook niet helemaal tegen dat opstaande randje aan de andere kan liggen. Dus het zal al niet meer passen voordat je kindje 70 cm lang is.
Misschien voor jullie helemaal geen probleem maar wilde het toch even zeggen. Zou ook zonde zijn als je dit ophangt en na een paar maanden niet meer kunt gebruiken en dan zegt had ik dit maar geweten.
Verschonen kan ook op de bank, de tafel, jullie eigen bed. Hier vind je echt wel een weg in. En mocht dat je helemaal niet bevallen kun je altijd wat anders bedenken.
Ja, een commode is ideaal maar wat niet past dat past niet. Hopelijk vind je een oplossing wat voor jullie handig werkt!