12 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb het ook een tijdje gehad maar is gelukkig weer weggetrokken! Hoop voor jou dat dit ook gebeurd. Heb je niet iets van verkoudheid ook?
2 jaar geleden
Ik heb het al heel erg lang maar dit komt niet door mijn zwangerschap. Dit is wel een tinnitus maar ik denk dat dit wel een kwaal kan zij die in de zwangerschap voor kan komen en weer weg kan trekken. Bij mij is namelijk ook het geval dat als ik heel erg moe ben, of het heel druk heb gehad het verergerd wordt dus het zou logisch zijn dat dit op een bepaald moment in de zwangerschap voor zou kunnen komen. Het belangrijkste als je hier last van hebt is om je geen zorgen te maken en niet in paniek te raken. Het is onschuldig en je zorgen maken verergert juist het geluid. Wat bij mij erg helpt is het er laten zijn en proberen de focus er af te halen. Als ik er constant op ga letten of na ga denken blijf ik het horen en anders gaat het naar de achtergrond. Het is vooral heel vervelend maar ik verwacht dat deze kwaal zeker over kan gaan als je bevallen bent.
2 jaar geleden
Hey, hier heb ik ook last van, met dry needling is het grootste gedeelte bij mij verholpen.
2 jaar geleden
Bovenstaande reacties kloppen helemaal. Tinnitus wordt vaak erger door stress of focus op de piep. Probeer te ontspannen en eventueel te zorgen voor afleiding/maskering (muziek) in stille ruimtes! Wel belangrijk om even onderscheid te maken tussen een continue piep of een geluid dat op je hartslag lijkt. Bij dat laatste even naar de huisarts, dan is er wat extra onderzoek nodig.
2 jaar geleden
Ik hoop dat het na de zwangerschap weer wegtrekt, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.
Ik weet inderdaad dat er geen oplossing/medicijn voor bestaat en dat stress/aandacht het erger kunnen maken. Ben zelf alleen heel gevoelig voor geluid, komt heel hard binnen, waardoor ik het knap lastig vind om het te negeren. De eerste nachten raakte ik wel een beetje in paniek, omdat ik altijd al bang ben geweest dat ik ooit tinnitus zou ontwikkelen (al vanaf heel jongs af aan oorproblemen), maar inmiddels probeer ik me er een beetje bij neer te leggen. De paniek is daardoor wel echt minder.