14 Reacties

2 jaar geleden
Ook bij mij hebben ze twee weken geleden ontdekt dat ik een cyste van 5 cm heb in de linker eierstok. Voor nu doen ze er niks aan, maar houden het in de gaten.

2 jaar geleden
Ja, tijdens de eerste echo was hij al te zien.
Van de week de termijn echo gehad in het ZH en ze wisten niet wat het was.. met spoed naar de echo van de gynaecoloog afdeling maar dan niet voor zwangere zeg maar.
Kon gelukkig geen kwaad. Ze houden het goed bij en over 2 maand weer z’n echo.
Als ik pijn of bloed verlies ga krijgen moest ik direct bellen

2 jaar geleden
Het stelt me enigszins gerust dat ik niet de enige ben! Maar wat fijn dat jullie er in elk geval geen last van ondervinden! Ik heb in sept vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en die pijn was vergelijkbaar, waardoor ik meteen weer in de stress schoot. Ondanks dat ik al 2 goede echo's had gehad. Blijkbaar wint je verstand dan niet van je angst in zo'n situatie.

2 jaar geleden
Hier ook een cyste op de eierstok, die van mij is 10cm. Was ie al bij de eerste echo en vorige week ook bij de termijn echo. Ik ben nu ongeveer 11 weken zwanger. Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, waarschijnlijk wordt het een buikoperatie vanwege de omvang.
Kennelijk ligt het kantelpunt bij cystes bij 10cm: kleiner dan 10cm laten ze 'm zitten (risico cyste weegt minder dan risico miskraam bij operatie) en vanaf 10cm is het beleid dat ze m liever operatief verwijderen.

2 jaar geleden
Ik ben twee weken geleden geopereerd omdat ik een cyste van 11 cm had. Ik ben via ivf zwanger dus dat ik een cyste had was niet heel raar ivm het overstimuleren van de eierstokken. Alleen is door het gewicht van de cyste mijn eierstok verschoven/gedraaid. Deze hebben ze operatief terug moeten draaien omdat dit anders af gaat sterven en verwijderd moet worden. Cyste hebben ze laten zitten omdat het misschien belangrijk is voor het kindje, en omdat het te dicht bij de baarmoeder zit dus dat risico willen ze niet nemen. Vorige week en vandaag weer op controle geweest en de cyste wordt steeds kleiner, het ziet er uit alsof het lichaam het vanzelf opruimt en ik hier gelukkig niet nog een operatie voor nodig heb. Gelukkig is met het kindje alles goed, ik ben vandaag 10 weken zwanger.

2 jaar geleden
Reactie op XXSanHello
Hier ook een cyste op de eierstok, die van mij is 10cm. Was ie al bij de ee ...
Jeetje daar zit je eigenlijk ook echt niet op te wachten. Heb je er ook last van?
Wat een spannende periode zit er dan weer aan te komen voor jou. Ik duim voor je dat alles goed gaat en dat je snel herstelt! 🤞🏻

2 jaar geleden
Reactie op kyliezara
Ik ben twee weken geleden geopereerd omdat ik een cyste van 11 cm had. Ik b ...
Alsof je dan nog niet genoeg ellende doorstaan heb met jouw hele traject. Dan moest er ook nog een buikoperatie bij voor jou😵💫
Wel goed nieuws dat hij aan het slinken is! Met een beetje geluk trekt hij dan vlot weg en hoef je er niet nog een keer voor onder het mes. Is je herstel een beetje voorspoedig verlopen?