53 Reacties

4 maanden geleden

Voor zover ik gelezen heb is het lulkoek 😁

4 maanden geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/dadels-zwanger/ Hier een stuk over de (deels) bewezen voordelen van dadels tijdens zwangerschap en bevalling. Heel veel turkse vrouwen, en ook andere moslim vrouwen, eten dadels tijdens hun bevalling. Ik ben zelf niet zo gek van dadels dus heb het bij m'n andere 2 bevallingen niet gehad. Maar nu heb ik een zakje klaarliggen. Je zou ook eens naar de bloem van Maryam kunnen kijken. Schijnt ook heel goed te werken 😊

4 maanden geleden

Ik heb dit gedaan, 6 dadels per dag vanaf 36 weken bij m’n eerste. Ik ben in 3 uur bevallen & heb daarbij ook een goed herstel gehad. Of dat door de dadels komt weet natuurlijk niemand, haha, maar ik ben deze keer weer begonnen 😁

4 maanden geleden

Ik zou het alleen doen als je van Dadels houdt. Ik heb t vorige keer gedaan, voor de vlotte bevalling hielp de ruggenprik naar mij gevoel *stukken* beter 😂 en daarna had ik nog maaaanden dadels in huis die ik écht niet meer wilde eten, want zo lekker vind ik ze dus niet…

4 maanden geleden

Volgens de research van Djanifa (verlosmoeder op YouTube) schijnt dit wetenschappelijk bewezen te zijn. Ze raad het niet aan om voor je uitgerekende datum te eten, maar mijn omgeving die er goeie ervaringen mee heeft raadt het vanaf week 37. Ik ga het wel eerst vragen aan mijn verloskundige of ik vanaf week 37 mag beginnen.

4 maanden geleden

Reactie op Samantha0908

Ik heb dit gedaan, 6 dadels per dag vanaf 36 weken bij m’n eerste. Ik ben i ...
At je het verspreid over de dag of in 1x 6 dadels?

4 maanden geleden

Reactie op Oostende

Voor zover ik gelezen heb is het lulkoek 😁
Nee hoor, misschien dat het niet bij iedereen werkt, maar uit eerder onderzoek blijkt het zeker geen lulkoek te zijn. Ik ga het ook doen en hopen dat het bij mij ook helpt haha

4 maanden geleden

Reactie op vanille_a

At je het verspreid over de dag of in 1x 6 dadels?
Ik doe er pindakaas en pure hagelslag tussen, anders vind ik ze niet lekker, maar ik eet ze dan dus 3 in de ochtend en 3 in de avond als een soort snackje.

4 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en had ook een snelle ontsluitingsfase en bevalling. Maar weet natuurlijk niet zeker of het door de dadels komt! Vind ze zelf ook lekker dus ik vond het geen probleem om te eten 😊 ik kwam trouwens meestal niet aan 6 per dag.

4 maanden geleden

Reactie op Samantha0908

Ik heb dit gedaan, 6 dadels per dag vanaf 36 weken bij m’n eerste. Ik ben i ...
Zo dat is snel. Maar zijn de weeën dan niet veel heftiger? Ik ga ook maar eens kijken of ik ze ga halen. Heb ze nog nooit gegeten dus weet helemaal niet of ik het lust.

4 maanden geleden

Of het ECHT werkt geen idee, maar ik ga het wel proberen. Vind dadels sowieso lekker. Dadels met spek (uit de oven) zijn echt heel erg lekker, dus ik ga vanaf 37 weken elke dag dadels eten😅

4 maanden geleden

https://www.zwangerenportaal.nl/bevalling/voorbereidingen/dadels-eten-voor-de-bevalling Het is wetenschappelijk bewezen en zeker geen lulkoek. Mijn eerste bevalling heeft ook maar totaal 3,5u geduurd en at vanaf week 36 elke ochtend 7 dadels. Ajwa dadels zijn het gezondst

4 maanden geleden

Ik heb ook een doos gehaald maar durf er niet mee te beginnen. Dinsdag ben ik 36 weken en denk dat ik dan zal beginnen nu ik dit allemaal zo lees😁

4 maanden geleden

Reactie op truusje90

Zo dat is snel. Maar zijn de weeën dan niet veel heftiger? Ik ga ook maar e ...
De weeën waren goed op kracht inderdaad!

4 maanden geleden

Ik wil het ook proberen! Ik vind dadels sowieso ook lekker dus dat scheelt een hoop.

4 maanden geleden

Zou je hetzelfde effect hebben als je ze ergens in verwerkt? Losse dadels vind ik niet zo maar de dadelrepen van bijvoorbeeld Nakd vind ik wel lekker.

4 maanden geleden

Er zijn inderdaad onderzoeken (met relatief kleine testgroepen) die een verband aantonen tussen het eten van een paar dadels per dag en positieve invloed op het op gang komen en verloop van de bevalling (lager percentage ingeleide bevallingen en kortere bevalduur). Ik vind 'wetenschappelijk bewezen' een groot woord vanwege het weinige onderzoek, maar er lijkt wel iets in te zitten. Ik zou er dus geen wonderen van verwachten maar als je het niet met tegenzin eet, zou ik ze zeker af en toe in huis halen. Mijn VK zei wel dat je dan niet voor die harde droge dadels uit de supermarkt moet gaan, maar beter de grote zachte (medjoul) dadels bij de toko kunt halen.

4 maanden geleden

Ik word de 26ste ingeleid en ben gister begonnen met dadels eten gespreid over de hele dag.

4 maanden geleden

Reactie op Sanne35

Zou je hetzelfde effect hebben als je ze ergens in verwerkt? Losse dadels v ...
Ja hoor, dit kan zeker hoorde ik van mijn vk! Ik ben 34+4 en mag er van haar ook mee starten nu, dus ik ga maar repen en gewone dadels inslaan 😂

4 maanden geleden

Heb ze gister toevallig gehaald bij de toko. Vind ze altijd al wel lekker, maar zijn dingen waar ik dan weer niet aan denk om eens mee te nemen. Nu weer ingeslagen!😊