21 Reacties
2 jaar geleden
hier laatste tijd ook regelmatig last van . lig soms tot 2 uur in de nacht wakker met een kleine van 3 weken wakker .. ben dan zelf helemaal op .
overdag als die slaapt ben ik klaar wakker en kan ik niet slapen om even bij te tanken .
dus tips zijn hier ook welkom
2 jaar geleden
Reactie op Riralida
Misschien zou je haar overdag wat meer wakker kunnen houden? Door haar bijv ...
Ze valt eigenlijk gelijk na de voeding in slaap. Goed standaard om de drie uur. Ik zit altijd nog even met haar voordat ik haar weg leg. Overdag gaat dat dus prima en slaapt ze door. ‘s nachts doen we precies hetzelfde en wordt ze wakker zodra ze ligt?? M
2 jaar geleden
Klinkt wel alsof ze dag en nacht heeft omgedraaid. Zou toch kijken of je haar wat wakker kunt houden overdag. Wat ik doe is bijvoorbeeld rond 8u de dag starten: dus eerst voeden, opstaan, nieuwe kleertjes aan, vitamines geven en dan naar beneden en dan beetje kletsen tegen de baby of op het speelkleed leggen en vertellen wat hij ziet. Dan na een uurtje ofzo wordt hij moe en gaat hij even slapen. Meestal tussen de middag is hij wat langer aan het slapen en dan eind van de middag weer beetje kletsen en spelen. Bij mijn oudste werkte die dag structuur ook goed en ging het slapen ‘s nachts ook stukken beter toen we dat deden dus nu met de jongste gelijk zo gedaan vanaf de tweede week ofzo.
2 jaar geleden
Slaapt ze overdag alleen in het nestje? En gewoon bij jullie in het daglicht? Ik had de tip gekregen om duidelijk verschil te maken tussen dag en nacht, dus nacht is slapen in bedje in donkere kamer en overdag slapen in de box / daglicht.
En als je haar even in wipstoeltje zet met rammelaars of in de box met een mobiel overdag? Dat ze wat meer prikkels krijgt?
Verder zou ik het ook niet weten 😅 hier sinds kort ook wat uitdagingen met slapen in de avond.. maar overdag is ze best vaak wakker dus tja..
2 jaar geleden
staat volgens mij ook een artikel over op de 24baby site. eigenlijk hebben alle baby's dat en duurt het tot 4 maanden voor hun bioritme ontwikkeld is. ze zeggen dat je het kan proberen te helpen door overdag naar buiten te gaan en goed om de 3u voeden.
2 jaar geleden
Reactie op Mautjuh15
onze verloskundige zei dat als we het idee hadden dat de baby dag en nachtr ...
Wij doen dat inderdaad iedere avond voor de fles van 23:00 uur. Elke avond het zelfde ritueel (geen idee of ze dat snapt). Maar slaapt wel de hele nacht door. Vanochtend was het 08:15
2 jaar geleden
Dit is heel logisch zei onze kraamhulp in de kraamweek. met de zwangerschap ben je zelf bezig en bewegelijk op de dag. Dan slaapt je kleintje meer omdat hij of zij gewiegd wordt. in de nacht lig je te slapen en dat ervaart en baby ook anders. zodra het geboren wordt moet het ook even schakelen :)
2 jaar geleden
Reactie op Lentebloempje-xx
staat volgens mij ook een artikel over op de 24baby site. eigenlijk hebben ...
Heb ik inderdaad gelezen! Maar je zou denken dat als iedere baby dat heeft, dat we allemaal dit probleem zouden hebben😂 maar ik lees dus ook genoeg dat er baby s zijn die ‘s nachts wel gewoon slapen en overdag meer wakker zijn haha
2 jaar geleden
Reactie op Mommya123
Heb ik inderdaad gelezen! Maar je zou denken dat als iedere baby dat heeft, ...
Jaa precies dit verbaast mij ook! Wij hebben namelijk ook de situatie die jij omschrijft, en ik lees eigenlijk dat het normaal is maar toch lijkt het merendeel wel ‘s nachts te slapen.
Ik ga zelf vanaf vandaag proberen even met haar te spelen na de dag-voedingen om te voorkomen dat ze direct weer in slaap valt.
2 jaar geleden
Onze baby valt moeilijk in slaap na zijn nachtvoeding. Hij slaapt wel na zijn laatste avondfles tot aan de nachtvoeding, maar daarna wil hij niet meer slapen.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar hoor. Onze baby is nu 5 weken en merk sinds een paar dagen dat hij nu overdag meer wakker is en 's nachts soms 6 uur tussen twee flesjes laat. Is heel normaal dat ze de eerste maanden het ritme omgedraaid hebben. Wij houden hem overdag meer wakker. Vooral 's avonds. Tip van cb om baby 's avonds in bad te doen. Dan heeft de baby veel prikkels gehad. Daarna voeden en slapen. Helpt bij ons wel.