141 Reacties

2 jaar geleden

Vaseline of labello oid, droge lucht in het ziekenhuis zorgt voor mega droge huid/lippen. Smintjes voor als iemand onwijs uit zn mond stinkt

2 jaar geleden

Dextro vond ik fijn om bij te hebben.

Reactie op Linnn93

Vaseline of labello oid, droge lucht in het ziekenhuis zorgt voor mega drog ...
Haha dat laatste! Bedankt voor de tips😁

2 jaar geleden

Wat bij mij heel hoog op lijstje stond was een lekker zittende bh, tshirt en legging. Ook hebben wij er wat lekkers te drinken en eten in gedaan. Bij mijn vorige twee bevallingen merkte ik dat ik soms wat anders wilde dan koffie, thee of appelsap. Dus bij ons zit er een flesje cola en wat lekkers te snoepen in de tas.

2 jaar geleden

Ik ga een hele collectie onderbroeken meenemen 🤭 Ik zat zelf ook te denken aan vaseline en ruim zittende (nacht)kleding. Ook neem ik gedroogde worsten mee. Mocht het zolang niet eten, dus dat gaat er als eerst in als de kleine geboren is 🤭🤭 Het is mijn eerste kindje, dus ik lees ook even mee voor tips.

2 jaar geleden

Dextro!!! Tijdens weeen niet kunnen eten en dit lukte wel. Tip ook op tijd nemen voordat je al flauw bent

2 jaar geleden

En warme sokken. Als je bijvoorbeeld op zo’n bal zit dan is de grond koud en schoenen wil je echt niet aan. Badjas is ook heel fijn voor erna

2 jaar geleden

Cola inderdaad, (alcoholvrije) bubbels, snackjes, sokken, haarelastiekjes, massage-olie (voor tijdens het opvangen van weeën, kan je partner ook iets doen).

2 jaar geleden

Flexibele bidon (waar je in kan knijpen); superfijn als je erna moet plassen

2 jaar geleden

Ik had super veel ingepakt toen ik zwanger was van de eerste. Warme sokken, dextro, eten, etc. We hadden geen tijd meer om de tas uit de auto te halen, zo snel ging het. Wat ik heb gemerkt is dat vooral fijn zittende kleding en wat te eten/drinken lekker is voor na de bevalling.

2 jaar geleden

Ik hoorde van mn schoonzus, vaseline voor de eerste baby poep, omdat je dit er anders ongeveer af moet schuren🙈 Ik volg verder even voor tips! Ik heb nu Een tshirtjurkje Een pyjama met jasje met knoopjes Badjas Badslippers Pantoffels Warme sokken Voedingsbh Ik ga er nog een legging in doen en ben nog op zoek naar een lekkere oversized trui voor als we naar huis gaan. Voor baby heb ik 2 pakjes/2 mutsjes/2 paar sokjes/2 rompertjes/jasje Verzorgings producten (ik weet niet wat ze in het ziekenhuis gebruiken, maar ik wil bijvoorbeeld geen zwitsal/naif ofzo gebruiken dus dan neem ik liever zelf wat mee) Je hoeft zelf geen kraamverband enzo mee toch?

2 jaar geleden

Telefoon oplader. Naast al het standaard waar je aan denkt

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ik hoorde van mn schoonzus, vaseline voor de eerste baby poep, omdat je dit ...
Bedoel je badjas van badstof of die ene die je aan doet om je warm te houden (soort zachte dekenstof)?

2 jaar geleden

Pantoffels of slippers, en vergeet niet je shampoo e.d.

2 jaar geleden

Reactie op Lydia01

Ik ga een hele collectie onderbroeken meenemen 🤭 Ik zat zelf ook te denken ...
Haal je van die grote hema of zeemanonderbroeken? Ik moet nog even een drempel over denk ik

2 jaar geleden

Zijn er ook dames die een geplande keizersnede krijgen en waarschijnlijk wat langer in het ziekenhuis moeten blijven? Ik ben benieuwd wat je dan absoluut mee moet nemen? Bij de eerste bevalling was ik na een paar uur alweer thuis dus geen ervaring met keizersnede…

2 jaar geleden

Neusspray! Labello Oordopjes en lader Eventueel leesvoer Notitie boekje en pennen En ja veel is hier voor de rest al gezegd.

2 jaar geleden

Vergeet niet een 2 of 1 euro muntstuk voor de rolstoel in het ziekenhuis!

2 jaar geleden

Extra setje kleren voor partner. Snacks / drinken wat je lekker vindt. Kauwgom. Haar elastiekjes. Je eigen verzorgingsproducten. Slippers voor de douche Pantoffels Eventueel camera

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Bedoel je badjas van badstof of die ene die je aan doet om je warm te houde ...
Ik heb gewoon een katoenen. Maar twijfel nog om misschien een warmere te halen maar dat vind ik ergens weer zonde omdat ik deze al heb en zo’n ding nooit draag🤣