25 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest voor hoofdpijn, blijkt migraine te zijn.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb afgelopen 2/3 dagen ontzettend erg hoofdpijn gehad aan één kant, sinds vandaag minder tot bijna weg. Vooral als je dan naar voren bukt om iets te pakken of op te rapen.

2 jaar geleden

Hier ook! Eerst kreeg ik er pas eind vd dag last van, inmiddels word ik al wakker met hoofdpijn. Houdt bij mij al meer dan een week aan, paracetamol helpt vaker niet dan wel 😖 Dus als iemand nog tips heeft??

2 jaar geleden

Reactie op AmberrOliviaa

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest voor hoofdpijn, blijkt migraine te ...
Hopelijk is het geen migraine. Ik zal dan echt niet meer weten wat je daaraan kan doen. Heb net wel de arts gebeld. Wordt mogen teruggebeld. Hopelijk krijg ik dan een oplossing of wat tips 😫

2 jaar geleden

Heb je toevallig je bloeddruk na laten kijken? Kan ook daarvan zijn namelijk. Hopelijk is het gewoon onschuldig

2 jaar geleden

Heb je toevallig je bloeddruk na laten kijken? Kan ook daarvan zijn namelij ...
2 weken terug is mijn bloeddruk nog opgemeten en die was toen gewoon goed.

2 jaar geleden

Herkenbaar… verloskundige gaf mij de tip voor een schouder-, nek-, rugmassage. Heb het geprobeerd, maar bij mij helaas geen effect. Wellicht voor jou het proberen waard

2 jaar geleden

Dat is spanningshoofdpijn Helpt paracetamol niet tegen🥲 Ik heb dat al jaaaaaren, het enige wat mij hielp was Excedrin maar dat mag je nu niet innemen volgens mij🥲🥲🥲

2 jaar geleden

Dit heb ik ook vaak. Maar ik heb dan ook al sinds m'n 12e migraine. En dit is voor mij een soort van migraine. Normaal gebruik ik bij deze klachten diazepam en ibuprofen maar diazepam mag nu niet. In 2e trimester mag je trouwens wel ibuprofen gebruiken. Heb ik 2 weken geleden nog nagevraagd bij de verloskundige. Op de site van Lareb kun je zien welke medicijnen in de zwangerschap mogen. Evt een wat warmere douche en idd masseren. Let wel op dat je geen massagecreme gebruikt met etherische oliën want die mogen ook weer niet. Ik kreeg toen het advies om glijmiddel op waterbasis te gebruiken 🤣 ik gebruikte vaak tijgerbalsem als mijn nek/schouder klachten te erg werden maar die mocht (toen althans) dus ook niet in de zwangerschap 🤦‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Dit heb ik ook vaak. Maar ik heb dan ook al sinds m'n 12e migraine. En dit ...
Ik heb normaal zo’n megrama hoofd roller van Aromed, volgens hun mag je die tijdens de zwangerschap gewoon gebruiken maar er zitten oliën in die je juist moet vermijden, maar hun zeggen dat er zo weinig van in zit dat het gewoon kan Maar alsnog durf ik het niet te gokken

2 jaar geleden

Heel herkenbaar loop al weken met hoofdpijn.. en heb af en toe naproxen geslikt op advies vd dokter . Maar durf ik toch minder goed . En krijg zon druk achter mijn oog . Maar die hoofdpijn roller waarom mag dat niet? Want die heb ik gebruikt, want zag niet in waarom het niet zou kunnen. Heb nu dinsdag een massage geboekt hopelijk helpt dat

2 jaar geleden

Reactie op Laula1988

Heel herkenbaar loop al weken met hoofdpijn.. en heb af en toe naproxen ges ...
Nee volgens het merk (aromed) kan het geen kwaad. Maar overal lees ik dat je bepaalde etherische oliën beter niet kan gebruiken, en die zitten daar wel in. Ik had contact met hun opgenomen om te vragen, en hun zeggen dat het gewoon kan en etherische olie gewoon veilig is in die hoeveelheid. Maar andere merken staat dan dus wel weer echt op dat je het tijdens zwangerschap niet kan gebruiken. Zo verwarrend allemaal afentoe😫

2 jaar geleden

Reactie op Laula1988

Heel herkenbaar loop al weken met hoofdpijn.. en heb af en toe naproxen ges ...
Essentiële oliën gebruiken tijdens de zwangerschap Hoewel deze oliën natuurlijk zijn, zijn ze heel erg krachtig en dus te vermijden als je zwanger bent. De olie wordt namelijk opgenomen in het bloed en komt zo ook bij de baby terecht. Alle essentiële oliën die ketonen bevatten, zijn mogelijk neurotoxisch en kunnen tot een miskraam leiden. Oliën zoals cipres-, eucalyptus-, pepermuntolie… mogen niet gebruikt worden gedurende de hele zwangerschap. Andere kunnen gebruikt worden vanaf de 4de maand zoals citroen-, echte lavendel-, tea tree olie… Dit staat op de website van newpharma

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Essentiële oliën gebruiken tijdens de zwangerschap Hoewel deze oliën natuu ...
En dit zegt Aromed. Ik weet het afentoe niet meer hoor

2 jaar geleden

Jaa verwarrend is het zeker.. Maar dat vind ik wel met meer restricties

2 jaar geleden

Reactie op Laula1988

Jaa verwarrend is het zeker.. Maar dat vind ik wel met meer restricties
Mijn verloskundige zei al dat Nederland het strengste land is voor zwangere vrouwen. Als je bekijkt wat allemaal verboden is. En het is vooral lastig als je met (chronische) pijn zit en soms wanhopig bent. Bijna alles wat maar een beetje verlichting geeft is verboden 😫

2 jaar geleden

Reactie op Lydia01

Hopelijk is het geen migraine. Ik zal dan echt niet meer weten wat je daara ...
Ik zou even overleggen of je misschien toch excedrin kan gebruiken. Dat is paracetamol en acetylsalicylzuur en volgens mij gebruiken meer mensen acetylsalicylzuur. Bij mij werkte die wel echt top tegen die ondraaglijke spanningshoofdpijn. En die roller die ik eerder noemde, Megrana hoofdroller, zou ik even met de verloskundige overleggen wat die daarvan denkt, die roller rol je een aantal keer rondom je haarlijn en in je nek en voor mij gaf dat zoooo veel verlichting. Weleda massage olie met arnica schijnt soms ook nog wel te helpen maar die is bij ons bij Etos al een tijdje op

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ik zou even overleggen of je misschien toch excedrin kan gebruiken. Dat is ...
Ik heb 1x Excedrin ingenomen omdat ik die hoofdpijn echt even niet meer kon verdragen, maar heb toen te horen gekregen dat ik het niet meer in mag nemen 😔

2 jaar geleden

Ik heb dit ook vaak en dan meteen voor 2-3 dagen. Paracetamol helpt niet maar een warme douche en de stretch oefeningen in deze video halen bij mij de scherpe randjes er gelukkig wel van af. https://youtu.be/9GedeI61i1c

2 jaar geleden

Bij mij hielp de osteopaat erg goed tegen deze hoofdpijn!