35 Reacties

2 jaar geleden

ik volg even :)

2 jaar geleden

Tiny Todd werkt heel goed. Is wel prijzig, maar wellicht helpt het bij jou ook!

2 jaar geleden

Wij hebben in de familie helaas bijna allemaal eczeem. Ikzelf ook maar ik heb creme met hormonen. Ik heb 3 neefjes die het tot hun 3e jaar heel erg hebben gehad. Mijn zoontje is nu 3 maanden en heeft vanaf geboorte af aan al een droge huid. Beentjes, borst en hoofd. Qua creme zoveel geprobeerd al met mn zus haar kleintjes maar wij hebben iets gevonden wat echt goed werkt. https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-baume-ap-plus-m Als je eventueel fotos wilt om te kijken of het hetzelfde probleem is stuur me dan even een dm!

2 jaar geleden

Reactie op Ashley001

Wij hebben in de familie helaas bijna allemaal eczeem. Ikzelf ook maar ik h ...
Bedankt voor de tip! Heb je even een verzoek gestuurd om fotos uit te wisselen 🙂

2 jaar geleden

Bij ons komt trouwens in beide families geen eczeem voor. Het het dus helemaal nieuw voor ons.

2 jaar geleden

Reactie op Samantha0908

Tiny Todd werkt heel goed. Is wel prijzig, maar wellicht helpt het bij jou ...
Hier lees ik inderdaad goede verhalen over! Had ze al even gemaild of ze ook aan proefmonsters doen, maar helaas.. Vind het inderdaad nogal prijzig maar misschien moet ik het toch maar proberen

2 jaar geleden

Mijn zoontje had ook last van exceem, rond 7 maanden oud. Van alles geprobeerd, elke huisarts zei weer wat anders. Ook hormoonzalf. Niets leek goed te helpen. Eindelijk echt geëist dat we naar de dermatoloog wilde gaan. die heeft ons een andere hormoonzalf voorgeschreven en binnen 3 dagen weg. Nu is hij bijna 3 en nog maar enkele keren een plekje. Mijn advies is echt een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen. La Roche Posay werd idd aangeraden en zonnebrandcreme van naif.

2 jaar geleden

Oh en ik weet niet of je bv geeft. Maar bv smeren op de plekjes werkt ook super. Ook bv in het badje doen

2 jaar geleden

Reactie op malou123

Mijn zoontje had ook last van exceem, rond 7 maanden oud. Van alles geprobe ...
Ik heb ook het idee dat onze huisarts het totaal niet serieus neemt. Snap opzich wel dat de prioriteit niet bij een baby met eczeem ligt tijdens drukte, maar hij heeft er nu steeds meer last van. Misschien inderdaad toch aandringen op een doorverwijzing naar de dermatoloog! Ik geef geen bv dus dat kan ik helaas niet proberen.

2 jaar geleden

Reactie op malou123

Mijn zoontje had ook last van exceem, rond 7 maanden oud. Van alles geprobe ...
Hormoonzalf raad ik echt niet aan. Ik ben 32 jaar en heb sinds ik 5 ben hormoonzalf gekregen voor mn eczeem. Mijn lichaam heeft daardoor een verslaving gecreëerd, en ik kan niet meer zonder. Ik smeerde het dagelijks op mn gezicht en armen na het douchen. Blijkbaar mag het alleen op een klein plekje een beetje en niet langer dan 2 weken. Ik ben letterlijk gaan afkicken met hulp van de dermatoloog en heb weken voor lul gelopen omdat mn gezicht die zalf nodig had en het dus zich uitte in puistjes en eczeem. Gelukkig nu er vanaf en gebruik het alleen als mn armen eczeem hebben.

2 jaar geleden

Reactie op RikoB

Hier lees ik inderdaad goede verhalen over! Had ze al even gemaild of ze oo ...
Ja dat is inderdaad heel jammer! 🥲 maar zoveel goede verhalen is misschien wel het proberen waard.

2 jaar geleden

Reactie op RikoB

Ik heb ook het idee dat onze huisarts het totaal niet serieus neemt. Snap o ...
Vreselijk. Ik kreeg ook de opmerking: denk je dat de dermatoloog wat anders aan gaat raden dan? Maar op een vervelende manier. Ja, hebben hier veel meer verstand van en kunnen ze het teminste onder controle houden met hun kennis. Oh en wat me nog te binnen schiet: Mijn Iraanse schoonmoeder raadde aan om watermeloen sap te drinken. Daar is je kindje nu wss nog te jong voor, maar misschien voor in de toekomst. Blenden en het sap laten drinken. Weet niet meer precies waarom het nou zo goed was, maar hebben dit toen ook gegeven☺️

2 jaar geleden

Reactie op Ashley001

Hormoonzalf raad ik echt niet aan. Ik ben 32 jaar en heb sinds ik 5 ben hor ...
Jeetje heftig!! Gelukkig ben je er nu vanaf. Ik wilde het liefst ook echt geen hormoonzalf, maar uiteindelijk was dit het enige wat hielp. Wij zijn wel gelijk gestopt met smeren toen het weg trok. Nu echt alleen nog wanneer er echt weer een plekje zit. Volgende dag is het weg. Voor een langere tijd zagen wij ook echt niet zitten! Zo heftig voor de huid

2 jaar geleden

Reactie op Ashley001

Hormoonzalf raad ik echt niet aan. Ik ben 32 jaar en heb sinds ik 5 ben hor ...
Hormoonzalf heeft om die reden ook niet onze voorkeur eigenlijk..

2 jaar geleden

Hier een peuter met eczeem en ook in de familie. Onze peuter heeft koemelk allergie. Kan oorzaak zijn geweest. Ik begrijp je vraag maar zou oppassen met allerlei crèmes maar volg echt doktersadvies. Niet te vaak en heet douchen. Kort hormoonzalf om te doorbreken en dan vet houden met vaseline lannete. Oh zo zielig he... Succes!

2 jaar geleden

Bedenk me nu dat je hormoonzalf niet op gezicht mag smeren maar dat weet een arts natuurlijk.. Vragen om verwijzing dermatoloog?

2 jaar geleden

Reactie op malou123

Jeetje heftig!! Gelukkig ben je er nu vanaf. Ik wilde het liefst ook echt g ...
Jaa eens in de zoveel tijd kan geen kwaad hoor. En wat ik dus na 25 jaar hoorde was 'max 2 weken'. Hhmmmm nou dat zeiden ze vroeger niet. Mn lichaam had gewoon dagelijks die hormonen nodig, heel bizar. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben grootendeels. Maar als ik een plekje heb is het idd smeren en de volgende dag weg!

2 jaar geleden

De baby van een vriendin van mij had het ook een tijdje - ze heeft toen wel hormoonzalf gesmeerd en toen het weg was is het niet meer teruggekomen (is nu 3)! Je hoort veel negatieve verhalen over hormoonzalf maar het werkt wel direct (heb zelf eczeem) en als je het heel licht gebruikt en zo min mogelijk krijg je niet ineens een dunne huid en voorkom je de ellende met heel veel jeuk. Zelf gebruik ik gladskin eczema cream (ook voor baby - hij heeft geen eczeem maar het is een heerlijke vette creme voor zijn gezichtje die helpt bij het aanleggen van een gezond microbioom op het huidje.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft geen eczeem maar wel hele droge plekken, vooral in z'n gezichtje. Ik gebruik daar de purelan zalf voor (die eigenlijk voor je tepels is). Het is heel dik en vet en is het enige wat werkt. Zelfs vaseline doet niks.

2 jaar geleden

100% frambozenzalf lees ik wel eens! Misschien even checken!