21 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee !

2 jaar geleden

Nutrilon AR was voor ons echt DE trick. Ons kindje spuugde enorm veel op BV. Waren opgenomen in ziekenhuis en vervolgens daar met nutrilon AR Gestart. We hebben een heel ander kindje terug gekregen. Niet meer huilen, spugen, overstrekken en eindelijk wel weer slapen. Relfux is er alleen nog bij persen kramp/ontlasting en boertje! Het is wel moeilijker verteerbaar dus sommige kindjes kregen er meer darmkrampjes van heb ik gehoord. Lastig te zeggen hier omdat hij toen ook middag in krampen piek zat.

2 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Nutrilon AR was voor ons echt DE trick. Ons kindje spuugde enorm veel op BV ...
Wat fijn om te horen.. ik heb nu andere ar voeding maar moet over op nutrilon ar en dit geeft me wel hooo

2 jaar geleden

Wij geven ons zoontje nou 5x 180ml. Begonnen met 7x100 5 weken geleden. Aangepast door echt naar zijn verzoek enz te kijken. Qua slapen… heeft hij misschien nu eindelijk meer rust in zn lichaampje en dus langer slaapt? Onze zoon slaapt nu wel rond 15/16 uur per 24 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Laula1988

Wat fijn om te horen.. ik heb nu andere ar voeding maar moet over op nutril ...
Welke gebruik je nu? Wij hebben namelijk ook nog getwijfeld met hero comfort + AR

2 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Nutrilon AR was voor ons echt DE trick. Ons kindje spuugde enorm veel op BV ...
Welke fles + speen gebruik je? Ik doe nu 4 schepjes nutrilon ar met 120cc water mengen stond 1 schep per 30cc alleen speen 2 van dr brown laat niks door dus heb nu het gaatje groter gemaakt. Heb nu de speen Y besteld

2 jaar geleden

Reactie op Qs

Welke fles + speen gebruik je? Ik doe nu 4 schepjes nutrilon ar met 120cc w ...
Wij hebben dr brown anti koliek, dus met dat groene ventiel erin. Gebruiken nog speentje 1 maar hebben ook de gaatjes wat groter gemaakt. Even met een naad er wijd “doorheen roeren”. Wij doen ook gewoon 1 schep per 30 cc.

2 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Welke gebruik je nu? Wij hebben namelijk ook nog getwijfeld met hero comfor ...
Ik had kruidvat met Johannesbroodpitmeel want de ar van kv vond hij vies.. maar het borrelen hem gewoon zichtbaar omhoog en toen gaf cb aan eventueel nutrilon maar had al hipp gehaald.. gaat al stuk beter dan kv maar omdat deze alleen in Duitsland fatsoenlijk te halen is gaan we toch over na de nutrilon ar

2 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Wij geven ons zoontje nou 5x 180ml. Begonnen met 7x100 5 weken geleden. Aan ...
Super dank voor je reactie! Ja ik ga ook kijken hoe hij het ervaart. Hij is bijv.om 18:45 wakker geworden en grote honger. Dus ook fles gegeven van 180ml in totaal, want hij bleef hongerig huilen na de 120.

2 jaar geleden

Reactie op Qs

Welke fles + speen gebruik je? Ik doe nu 4 schepjes nutrilon ar met 120cc w ...
Ik heb het net uitgeprobeerd, fase 4 is voor onze kleine te groot. Fase 3 gaat wel beter, mits fles ietwat meer horizontaal gehouden wordt. Fase 1 had ik al in huis, toen extra gaatjes in geprikt; hielp ook goed.

2 jaar geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Ik heb het net uitgeprobeerd, fase 4 is voor onze kleine te groot. Fase 3 ...
Wij zijn vanwege de ar voeding gewisseld van fles.. we hadden elke keer gedoe met de dr brown.. nu Difrax s fles met m speen

2 jaar geleden

Hier niet zo’n beste ervaring met nutrilon A.R. Ons zoontje raakte erdoor verstopt helaas. Na 4 dagen hele harde ontlasting. Super sneu! Zit nu aan de lactulose. Ben ook per direct gestopt net die voeding. Gok dat de johannesbroodpitmeel niet veel goeds doet voor hem.

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Hier niet zo’n beste ervaring met nutrilon A.R. Ons zoontje raakte erdoor v ...
Ohh wat naar om te horen dat het zo bij jullie ging. Ik ga idd de ontlasting even in de gaten houden. Gisteren, voordat we ermee waren gestart had hij nog gepoept.

2 jaar geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Ohh wat naar om te horen dat het zo bij jullie ging. Ik ga idd de ontlast ...
Ja heel vervelend. Hoop dat het bij jullie gewoon goed gaat. Het verschilt natuurlijk altijd per kindje.

2 jaar geleden

Heb nu in totaal 5 flessen gegeven en ik doe zeg maar 120 cc water 3 scheppen nutrilon ar en 1 schep normale nutrilon erbij zodat het niet heeel dik is. Maar ik merk dat de ontlasting echt extreem droog is en harder. Ben benieuwd of dir nog gaat af nemen

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Ja heel vervelend. Hoop dat het bij jullie gewoon goed gaat. Het verschilt ...
Tot nu toe elke dag een poepluier gehad, gisteren zelfs 2 en het is meer een creme/pasta achtige consistentie. Ga kijken en in de gaten houden of dit zo blijft of dat het harder gaat worden..hoop dit laatste natuurlijk niet! Heb je trouwens nog geprobeerd om te "verdunnen" met gewone nutrilon?

2 jaar geleden

Reactie op Qs

Heb nu in totaal 5 flessen gegeven en ik doe zeg maar 120 cc water 3 schepp ...
Ohh wij geven afwisselend 120cc/150cc maar dan wel gewoon het aantal scheppen uit de AR zelf. Tot nu toe creme/pasta achtige consistentie. Gaat dus gelukkig goed..hoop dat dat zo blijft. Hoe kwam je op het idee van mengen?

2 jaar geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Tot nu toe elke dag een poepluier gehad, gisteren zelfs 2 en het is meer e ...
Oh fijn! Hopelijk blijft het zo goed gaan. Nee niet geprobeerd. Aangezien er bloed bij zat en het echt steen was per direct gestopt. Dit was in het weekend. Die maandag daarop hadden we afspraak bij het CB en de adviseerde ook niet meer terug te gaan naar die voeding. Wij waren al weer terug gegaan naar nutrilon omneo.

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Oh fijn! Hopelijk blijft het zo goed gaan. Nee niet geprobeerd. Aangezien e ...
Begrijpelijk ja... schrikken zeg dat bloed, zeker bij zo'n kleintje. Fijn dat het nu beter gaat en jullie de goede voeding nu hebben wat past bij hem/haar

2 jaar geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Begrijpelijk ja... schrikken zeg dat bloed, zeker bij zo'n kleintje. Fijn ...
Ja was echt hartverscheurend. Ik kende die huil nog niet. We hebben lactulose gekregen van de huisarts. Wel al een keer ontlasting gehad. En vandaag echt een explosie. En gelukkig niet hard meer! Dus wij blij.