11 Reacties

vorig jaar

Bellen en aangeven?

vorig jaar

Reactie op MumOfTwo

Bellen en aangeven?
Ja we hebben al heel vaak bijgestuurd - gaan zeker aangeven dat we een baby krijgen en het óók prettig zou zijn als ze overdag een beetje rustig kunnen doen maar ja, die gasten moeten natuurlijk ook gewoon kunnen leven in die woning overdag dus schuiven met bureaustoelen kun je niet echt tegenhouden
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Mijn ervaring is dat als er begrip is bij de ander (de buren), dat dit ontzettend veel kan schelen. Helaas nu onbegrip bij andere buren en dan kan je alleen voor jezelf kijken wat je in de woning kunt doen om geluidsoverlast te beperken. Ik ben zelf aan het kijken voor geluiddempende wandpanelen, best prijzig en weet nog niet of het verschil maakt. Ik lees ook wel eens dat de baby leert om geluiden te negeren, hopelijk lukt dat ook met het geluid van de buren. Succes ermee in ieder geval!

vorig jaar

Reactie op HS91

Ja we hebben al heel vaak bijgestuurd - gaan zeker aangeven dat we een baby ...
Hahaha, je gaat ze ook wakker houden met een baby, dus misschien beginnen ze het te begrijpen. Ik merk wel dat je sneller in slaap valt omdat je minder slaapt. Zeker als je borstvoeding geeft

vorig jaar

Ik denk dat je zelf (de baby) meer overlast gaat geven dat dat hij/zij last zal hebben van pratende buren of schuivende bureaustoelen 😅

vorig jaar

Ik denk eigenlijk dat het geen probleem zal opleveren. Je kindje went aan geluiden in huis. Zo raadde de kraam zorg ons destijds juist aan om tijdens slaapjes gewoon geluid te maken (stofzuigen, praten, etc) zodat ze er vanaf het begin doorheen moeten slapen Bij de kinderopvang liggen ze met 8 op een klein kamertje en is er altijd wel een aan het krijsen of kletsen of wat dan ook. Fijn juist als je kindje al wat geluid gewend is dus voordat hij/zij naar de opvang gaat!

vorig jaar

Reactie op HS91

Ja we hebben al heel vaak bijgestuurd - gaan zeker aangeven dat we een baby ...
Dat begrijp ik helemaal hoor. Maar geluiden overdag zijn minder erg dan geluiden in de avond/nacht. Hier mag ook duidelijk na 22u voor gebeld worden naar de politie als zijde overlast. Overdag ben jezelf ook bezig..of even weg..de tv is aan..je bent in de keuken bezig etc..in de avond voor de buis..en in de nacht slaap je..en als er dan nog continu geluid is..zou ik bij ze gaan aanbellen..en anders de politie bellen. Ik woon ook in een appartement..VRESELUK! Ik irriteetde me werkelijk waar aan alles. 1 gezamenlijke voordeur die dichtgegooid werd..de trap naar beneden die door de bovenburen werd gebruikt.. maar met sleutels langs de trapleuning liepen..al die geluiden klonken letterlijk alsof ze 10cm van mij vandaan gebeurde..alles horen..van het dichtmaken maken van eigen deur..tot muziek.. tot hakschoenen van man of vrouw.. Maar zoals je zegt..baby's wennen aan dit geluid..en mijn dochter is hier nooit wakker van geworden. Wel ben ik een aantal keer voor een deur gaan staan omdat ik er zelf niet goed van werd.. Je oren maken overuren vanwege de baby..dus je bent altijd in high alert..want je wil niks missen qua geluid baby..en als er dan ook nog geluiden bijkomen van buren..dat niet hoeft..haha..erg vermoeiend om dan inslaap te vallen!

vorig jaar

Reactie op MumOfTwo

Dat begrijp ik helemaal hoor. Maar geluiden overdag zijn minder erg dan gel ...
Weet niet hoe het in andere plekken zit maar hier in Amsterdam komt de politie echt niet voor zoiets.. zal je gewoon onderling moeten oplossen

vorig jaar

Toen mijn oudste net geboren was (januari '21) zijn de buren begonnen met verbouwen. Ik geloof de week na de kraamweek. Daar heeft hij helemaal geen last van gehad. Enkel een paar daagjes een paar uurtjes toen ze de vloer eruit gingen halen. Dat geluid was ook echt verschrikkelijk. Maar toen zijn we wat meer gaan wandelen. Voordeel nu, hij kan gewoon overal slapen, ook al is er herrie 😅🤪🤪 Al met al denk ik dat t voor de kleine mee zal vallen.

vorig jaar

Reactie op tweedebaby

Weet niet hoe het in andere plekken zit maar hier in Amsterdam komt de poli ...
Ow..nou hier in Brabant staan ze gelijk voor je deur..er zijn altijd auto's die aan t patrouilleren zijn..die sturen ze dan..

vorig jaar

Mensen in mijn omgeving wie geluid om hun baby heen hadden hebben kinderen gehad wie in elke situatie kon slapen 👀 mensen wie ik ken die heel veel rekening hielden met dat het stil moet zijn, hebben kinderen wie lastiger slapen met geluid om hun heen👀 uitzonderingen daar gelaten, maar ik ben zelf van plan om juist gewoon lekker m’n ding te doen, muziek te draaien en te stofzuigen bij de kleine wanneer ze slaapt🤭