27 Reacties
vorig jaar
Ik volg even, zit met precies hetzelfde! Kleine man net 5 maanden oud, merk wel dat hij sneller in slaapvalt met wiegen als eerder, dus dat is al wel wat beter. Maar zodra ik hem wegleg is het na 15 min max wakker, dus overdag altijd op ons slapen 😂!
vorig jaar
Reactie op Demivanculenborg
Ik volg even, zit met precies hetzelfde! Kleine man net 5 maanden oud, merk ...
Ja in mijn armen slaapt hij ook gewoon 1,5 uur. Maar in zijn eigen bed max 35 minuten. Zou heel graag willen dat hij wat langer achter elkaar slaapt. Vooral in de nacht. Hij wordt vaak om de 1,5 uur wakker en dan moet ik hem weer in slaap wiegen. En leg hem tegenwoordig maar naast me in bed, dan slaapt hij langer en rustiger
vorig jaar
Ik snap dat dit niet is wat je wilt horen, maar echt een keer gewoon laten liggen... 1/2 nachten en het probleem is voor altijd opgelost... Bij beide zoons zo gedaan... Krijgen ze echt geen psychische problemen van 🙈
vorig jaar
Reactie op suzanneog
Ik heb het tot 20 minuten huilen kunnen volhouden. Daarna kon ik het niet m ...
Ik snap het, voor de 4 maanden was het bij ons ook langer huilen, dus dan pakte ik hem weer. En toen opeens was het over, en huilde hij veel minder. Hier dus bij ruim 4 maanden...
In jouw geval zou ik zelf regelmatig even afwachten wat er gebeurt als je hem toch in bed legt. Wie weet gaat het ook van het ene op het andere moment goed.
vorig jaar
Reactie op suzanneog
Was toen het probleem ook opgelost voor de slaapjes overdag?
Jazeker
vorig jaar
Reactie op suzanneog
Ja zijn we ook wel van plan. Maar daar vind ik hem nu nog te jong voor. En ...
Hoe oud is hij nu? Mijn oudste kwam ook nog voor voeding maar op een gegeven moment alleen uit gewenning... toen hebben we hem geen fles meer gegeven maar toen was hij qua gewicht en lengte groot genoeg
vorig jaar
Reactie op Kristel1988
Hoe oud is hij nu? Mijn oudste kwam ook nog voor voeding maar op een gegeve ...
Hij is ruim 5 maanden en weegt al 8 kilo. Ik heb een maand geleden een week lang geprobeerd alleen te sussen en geen voeding te geven. Had echt geen nut. Sliep alleen maar nog minder en hij ook.
vorig jaar
Wij hebben onze oudste tot 1 jaar in slaap gewiegt. Daarna konden we hem naast ons in bed in slaap aaien en slapend wegleggen. Toen hij 1,5 was konden we hem wakker in zn ledikant zetten en ging hij slapen. Eerste week/weken protest, daarna ging t goed.
Achteraf gezien hadden we wel wat eerder over kunnen gaan van wiegen op in slaap aaien, dat hoefde echt niet tot 1 jaar. Maar voor 1,5 voelde t voor ons niet goed om hem te laten huilen, dus hebben we dat niet gedaan. Vanaf 1,5 begreep hij al zoveel meer en voelde het voor ons oke.
Wij hebben ons er ook erg druk om gemaakt, maar was echt niet nodig. Op t moment dat je t fysiek of mentaal niet meer trekt ga je op zoek naar afbouwen en dan vind je ook weer een manier om hem in slaap te helpen.
Doe wat goed voelt, als je t niet meer trekt, kijk dan of je hem bijv in slaap kan aaien of wiebelen in bed als tussenstap naar zelfstandig on slaap vallen.
vorig jaar
Reactie op suzanneog
Hij is ruim 5 maanden en weegt al 8 kilo. Ik heb een maand geleden een week ...
Ook nachtvoeding zijn in het eerste levensjaar heel normaal hoor. Is niet bij alle kindjes nu gewenning, veel hebben het echt nog nodig.
vorig jaar
Bij onze oudste tot ze 10 maand was ze gaf toen opeens zelf aan er aan toe te zijn zelf in slaap te vallen doordat ze zich echt uit mijn armen probeerde te wurmen. Vanaf toen kon ik haar in bedje leggen en hoefde ik enkel mijn hand even op haar buikje te houden tot ze sliep. Na een week hoefde dat ook niet meer en sliep ze zelf. Bij mijn zoontje die nu 6 maanden is ging het zelfstandig slapen super goed, tot de slaapregressie van 4maand kwam. Wekenlang gewiegd. Nu lukt het wel weer, ik ben begonnen met telkens iets wakkerder wegleggen. En altijd
duidelijk slaaproutine, kamer donker maken, witte ruis aan, slaapzakje aan en speentje. Vaak nog wel een paar x terug voor het speentje.
vorig jaar
Hi, hier heb ik ook redelijk snel ontdekt dat de oudste na even wiegen wakker in bed kon worden gelegd en uiteindelijk vanzelf en zonder huilen in slaap viel, het kon alleen wel 20/30 minuten duren in het begin. Ik gaf haar daar eerst de tijd nooit voor omdat ik dat ‘zielig’ vond en haar weer pakte en ging wiegen.. uiteindelijk werd dit van 30 min wakker in bed liggen 5 min en nu kan ze her super. Moest gewoon even haar de kans geven het zelf te leren blijkbaar.. dit was rond 5 maanden. De jongste kan vanaf dag 1 zelf in slaap vallen, bizar wel hoe het kan verschillen. Nu moet ik wel zeggen dat ik simpelweg de tijd en handen niet vrij had soms dus ze noodgedwongen even lag te pruttelen, voordat ik dan kans had om boven te komen sliep ze al. Inmiddels is ze 5 maanden en pruttelt ze helemaal niet meer.
Hoe gaat het in slaap vallen bij de opvang/oppas?
vorig jaar
Reactie op Magiër
Hi, hier heb ik ook redelijk snel ontdekt dat de oudste na even wiegen wakk ...
Hij hoeft niet naar de opvang en heb nog niemand laten oppassen🙈. Maar als mijn man hem op bed legt is het hetzelfde verhaal. Ik leg hem nu heel vaak wakker in bed en probeer hem echt de tijd te geven. Ik ga rustig de was vouwen in een andere kamer, maar hij zet het al snel op een krijsen. Ik kom dan meermaals terug om gerust te stellen en de speen te geven. Na 45 minuten is mijn geduld dan wel echt op en wieg ik hem toch maar..
vorig jaar
Reactie op suzanneog
Hij is ruim 5 maanden en weegt al 8 kilo. Ik heb een maand geleden een week ...
Wat vervelend... Sommige kids slapen gewoon later door helaas... Mijn nichtje ook pas na 9 maanden, toen ze echt overging naar vast voedsel ging ze doorslapen... Hopelijk lukt het jouw zoon ook snel 💙
vorig jaar
Herkenbaar, onze dochter (bijna 23w) slaapt soms maar 1.5u overdag. Slapen is een drama, hebben al alles geprobeerd. Met het resultaat dat ze dan 's avonds oververmoeid is. Tot 2 weken terug sliep ze in onze armen. Nu proberen we de dutjes overdag meer in bed te doen. Als het al eens lukt is het eerst veel huilen vooraf. In de opvang laten ze haar in bed slapen maar is dan telkens na 30min al weer wakker. Ik laat ze nu regelmatig 1 dutje in de auto slapen. Niet ideaal maar daar slaapt ze nog het gemakkelijkste in. Wij hebben nu net het nunki lakentje besteld, want voorlopig ligt ze nog in een puckababy, maar ze gaat steeds meer omrollen waardoor dit niet lang meer zal lukken. Hopelijk is dit de oplossing