Sinds een week of 3 eet onze dochter slecht avondeten voorheen ging dit altijd best goed, vooral een pasta gerecht of een wok gerecht, nu wilt ze zelfs dit niet meer. Van alles geprobeerd om haar toch te laten eten.
En sinds een week of 2 ongeveer wilt ze ook totaal niet een middag dutje doen, staat uur in dr bed gaat dan uiteindelijk wel liggen, van de week zelfs gehad dat ze al die tijd in dr bed gewoon niet slaapt, verder is ze wel stil en speelt ze met knuffels in dr bed. Met ‘s avonds naar bed gaan gilt ze het uit als we weglopen.
We zijn wel verhuisd eind oktober, maar na dag 4 sliep ze al super goed in haar eigen kamer (voorheen sliep ze altijd bij ons op de kamer want we hadden geen extra slaapkamer). Dat is toen een paar weken goed gegaan tot ongeveer 2 weken terug.
Zijn er ouders met herkenning? En hopelijk misschien ook wat tips die ik allemaal kan uitproberen?
Hi, hier hetzelfde. Het is denk ik een fase. Wij hebben het losgelaten. Als we van het eten geen ding maken dan gaat onze dochter vanzelf toch eten. Wat het slapen betreft, onze dochter jammert ook als we de kamer uit lopen. Op de opvang slaapt ze zelfs in de middag helemaal niet. In de avond thuis valt ze ook pas laat in slaap
Ohhh precies hetzelfde! Alles….
We maken er niet teveel strijd van met eten maar blijven wel altijd alles aanbieden, ook middagdutje. Het is weer lekker aanpassen en go with the flow hehe
Hier hetzelfde, drama.
Niks willen eten, ook niet als ze er zelf om vraagt, dan maak je t klaar en wil ze het ineens toch niet.
En overdag slapen
Mijn hemel
Gillen, krijsen alles en snachts word ze ook steeds wakker