19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb laatst een klein zakje chocolade pepernoten gehaald 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ik heb laatst een klein zakje chocolade pepernoten gehaald 🥲
Heerlijk 🙈
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

JaZeker de chocolade pepernoten worden hier 2x per week in een bakje gegeten.

2 jaar geleden

Ja, en ik doe ook wel een snufje door m’n kwark met appel en rozijnen.
Ja chocolade pepernoten maar niet te veel omdat ik anders ontzettend last van brandend maagzuur krijg🫣

2 jaar geleden

Ja, ik ook af en toe hoor, alleen gewoon een klein bakje .

2 jaar geleden

Zeker! En ook wel meer dan een paar 😶 Als je helemaal het zekere voor het onzekere wil nemen zou je ze zelf kunnen maken met ceylon kaneel. Daar mag je veel meer van.

2 jaar geleden

Ja hoor. En wel meer dan een handje🤫

2 jaar geleden

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Ja chocolade pepernoten maar niet te veel omdat ik anders ontzettend last v ...
Dit🥲🥲🥲

2 jaar geleden

Ik kan ze ook niet weerstaan!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik vind kruidnoten dus heerlijk. Hou me ook zeker niet in als ik ze eet 😆 Eet er ook vast en zeker veel meer dan word geadviseerd per dag ofzo, heb me daar niet in verdiept hahaha maar ze gaan er hier in grote hoeveelheden doorheen.

2 jaar geleden

Ja hoor. Het gevaar komt pas na kilo's kaneel te eten, dat redt je niet hoor. Niets aan de hand dus

2 jaar geleden

Jazeker! Ik hou van chocolade pepernoten. Of gewone pepernoten/speculaasjes in thee dopen, heerlijk 🤤

2 jaar geleden

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Ja chocolade pepernoten maar niet te veel omdat ik anders ontzettend last v ...
Same!

2 jaar geleden

Reactie op Nootje1

Ja hoor. Het gevaar komt pas na kilo's kaneel te eten, dat redt je niet hoo ...
Dit valt dus best tegen.. 2 gram pepernoten per kilo lichaamsgewicht.. dus als je 75 kilo bent Max 150 gram per dag.. Ik begrijp de craving compleet en heb al 5 verschillende soorten in huis voor na de bevalling, zit helemaal te fantaseren over welke in de bevaltas gaat haha.. maar persoonlijk neem ik liever het zekere voor het onzekere en eet dus niets waar kaneel in zit.. wrsl heeft een lang fertiliteitstraject niet meegeholpen aan dit gevoel..

2 jaar geleden

Ik was dit dus alweer helemaal vergeten, vandaag heerlijk chocolade pepernoten zitten eten! 😋

2 jaar geleden

Als je wat eet/drink waar wat kaneel in zit kan het niet zou veel kwaad... Het gaat om het stofje coumarine wat in kaneel zit dat schadelijk is als je er te veel van binnenkrijgt. Maar ik neem aan dat je niet van plan bent een heel potje kaneel op te eten? 🙃 Dus dat kleine beetje dat in pepernoten en speculaas koekjes zit of in een thee met kaneel smaakje kan geen kwaad. Ik vind het heerlijk om savonds een mok warme chocolademelk met een beetje kaneel te drinken op de koudere dagen.

2 jaar geleden

Kruidnoten staat op de lijst als veilig volgens zwangerhap. Heerlijk! Met een kopje thee erbij.

2 jaar geleden

Reactie op Roosuyterlinde

Dit valt dus best tegen.. 2 gram pepernoten per kilo lichaamsgewicht.. dus ...
Ik ben niet zo angstig uitgevallen. Heb genoeg kinderen en is altijd goed gekomen. Alles met TE ervoor is niet goed, dus zolang je er geen dagtaak van maakt om ze te eten, valt het best mee.