11 Reacties

16 dagen geleden

Wat is extreem? Mijn dochter gaat ook aardig heen en weer in die stoel af en toe. Maar dan is ze enthousiast en blij, vooral bij liedjes zingen en muziek. Dat heen en weer wiegen doet ze ook wel eens als ze op de grond zit.

16 dagen geleden

Onze zoon van 9 maanden oud beweegt ook veel heen en weer in de Tripp Trapp. Soms buigt hij helemaal naar achter of gooit zijn hoofd naar achter. Wij hebben ook het onderste plankje naar beneden moeten zetten omdat hij zich daar op ging afzetten en er zo bijna uit klom. Ik heb vorige week bij het consultatiebureau gevraagd of dit vreemd was maar zij zagen er geen probleem in op dit moment.

16 dagen geleden

Reactie op RikoB

Onze zoon van 9 maanden oud beweegt ook veel heen en weer in de Tripp Trapp ...
Oh en hij wil trouwens ook niet lang op schoot zitten.. Wurmt zich altijd weer los of ziet weer iets om naar te grijpen 😅

16 dagen geleden

Ja dat doet mijn dochter ook maar dan van enthousiasme! Ik denk dat ts bedoeld dat hij zo erg beweegt en er ook geluid bij maakt dat de opvang misschien begin signalen van autisme vermoed? Niet om je bang te maken, maar dat is het eerste wat er in mijn hoofd opspeelt. Ik zou zeker een pedagoog mee laten kijken!😊 Maar dat is mijn advies 😁

16 dagen geleden

Dit klinkt een beetje als ‘hoofdbonken’. Veel kinderen doen dat om prikkels te verwerken en begint rond deze leeftijd. Meestal gebeurt dit in bed om zich rustig te maken en in slaap te vallen. Google er maar eens op. Onze oudste deed dat ook en het schijnt een veel voorkomend iets te zijn. Wanneer dit stopt is wisselend, sommigen doen het maar tijdelijk en sommigen blijven dit doen tot ze een jaar of 4 of soms ouder zijn. Onze zoon is bijna 3 en bij de overgang naar het peuterbedje (2,5 jaar) werd dit een stuk minder. Als hij heel moe/veel prikkels gehad heeft komt het nog wel eens voor. Maakt er dan ook een monotoon geluid bij. Hij deed dit voorheen ook op z’n stoel/de bank maar sinds hij meer begrijpt hebben we hem uitgelegd dat hij dat alleen in bed moet doen en dat gaat nu dus ook prima (lees; hij doet het bijna niet meer).

14 dagen geleden

Reactie op stefstef

Dit klinkt een beetje als ‘hoofdbonken’. Veel kinderen doen dat om prikkels ...
Dit klinkt bekend. Ik ga googlen! Dankjewel 😊

14 dagen geleden

Reactie op Tamaralida

Ja dat doet mijn dochter ook maar dan van enthousiasme! Ik denk dat ts bedo ...
De pedagoog komt kijken ja. Best spannend

6 dagen geleden

Reactie op Nous2024

De pedagoog komt kijken ja. Best spannend
Hoe is het gegaan

3 dagen geleden

Mijn zoon verplaatste zich in de ikea kinderstoel zich destijds op die manier de kamer door, door zich voortdurend achterover te gooien. Hij vond 't gewoon hilarisch. M'n dochter begint nu t zelfde te doen. Gewoon voor de fun

3 dagen geleden

Reactie op Tamaralida

Hoe is het gegaan
Hij was mega ziek vorige week, dus het ging niet door. Nu wachten tot ze terug is van vakantie

2 dagen geleden

Waarom maken ze zich zorgen? Wat willen ze onderzoeken?