16 Reacties

2 weken geleden

Wat pittig zeg. Een online cursus die ik deed zei dat vroeg wakker worden vaak komt door oververmoeidheid. Misschien wat eerder naar bed proberen? Voor het wakker worden in de nacht hebben wij zelf ook nog geen oplossing gevonden

2 weken geleden

Herkenbaar dat de 2e nog slechter kan slapen dan de eerste. Wij zijn naar een slaapoefentherapeut voor kinderen geweest. Die behandelingen worden vergoed door de zorgverzekeraar. Misschien interessant op te kijken of er een in de buurt zit? Bij ons bleek het slechte slapen uiteindelijk toch voort te komen uit chronisch dubbelzijdige oorontstekingen. Maar de slaaptherapeut heeft zeker adviezen en inzichten gegeven waar wij ook mee vooruit konden. Succes en sterkte 馃崁

2 weken geleden

Misschien kun je een osteopaat nog proberen?

2 weken geleden

Reactie op Kaar375864

Wat pittig zeg. Een online cursus die ik deed zei dat vroeg wakker worden v ...
Bedankt voor je reactie, helaas doet dat niks eerder op bed of juist later.. we hebben echt vanalles geprobeerd al

2 weken geleden

Reactie op Mea89

Herkenbaar dat de 2e nog slechter kan slapen dan de eerste. Wij zijn naar e ...
Dankjewel! Een slaapoefentherapeut ken ik niet, is dat weer anders als een slaapcoach? Ik ga er naar kijken!

2 weken geleden

Reactie op Bobbienon

Misschien kun je een osteopaat nog proberen?
Zijn we geweest maar heeft helaas geen verschil gemaakt, bedankt voor het meedenken!

2 weken geleden

Reactie op Marrrrx

Zijn we geweest maar heeft helaas geen verschil gemaakt, bedankt voor het m ...
Ah jammer. En bij jullie in bed nemen?

2 weken geleden

Reactie op Marrrrx

Dankjewel! Een slaapoefentherapeut ken ik niet, is dat weer anders als een ...
Volgens mij kan je dit via het CB regelen. Misschien best de moeite waard om te overwegen!

2 weken geleden

Van hoe laat tot hoe laat is het middagslaapje? En is dat het enige slaapje?

2 weken geleden

Reactie op N05

Van hoe laat tot hoe laat is het middagslaapje? En is dat het enige slaapje ...
Ja hij doet inderdaad 1 slaapje, omdat hij zo vroeg wakker is hebben we wel eens geprobeerd een powernap toe te voegen maar hij slaapt echt maar 1x, hoe moe ook. Als hij om 05.00 wakker is wat de laatste tijd vaak zijn standaard tijd is dan gaat hij om 11-11.30 naar bed.. tot 13.00/13.30 en dan 18.30/19.00 in de avond. Ik ben de laatste weken bezig geweest met rekken, elke 3 dagen iets verlengen zodat we uiteindelijk uitkomen bij een normale tijd middagdut maar hij maakt het me echt onmogelijk als hij om 04.30 dan alweer wakker is... middagdut ook al een tijd ingekort naar 1.5 uur maakt ook geen verschil.

2 weken geleden

Reactie op Marrrrx

Dankjewel! Een slaapoefentherapeut ken ik niet, is dat weer anders als een ...
Een slaaptherapeut is vrij toegankelijk (dus geen verwijzing nodig). Ze hebben een andere denk ik wel een andere werkwijze. Online kun je vinden waar ze je bij kunnen ondersteunen, misschien kun je op die manier even uitfilteren of je met jullie vragen bij hen op de juiste plek zijn. Succes!

vorige week

Het is denk ik accepteren. Elk kindje heeft zijn/haar unieke slaap behoefte in een totaal van 24 uur. Ons zoontje bijv, 12 uur totaal. Dus slaapt in de nacht 10 uur en overdag een dutje van 2 uur. Wat we ook deden, het bleef 12 uur totaal. Zijn bedtijd is dus half 9 en wordt vaak haf 7 wakker. Soms vroeger soms later, hangt weer van de lengte van zijn dutje af. Het is soms moeilijk om dat te accepteren omdat je vaak om je heen hoort dat er klokje rond geslapen moet worden maar dat is gewoon niet zo voor elk kindje. Wanneer de dutjes overdag stoppen is de druk voor de nacht hoger en zal hij van 1900-700 slapen.

vorige week

Heb je ook al geprobeerd om hem 's middags niet wakker te maken? Gewoon laten slapen? En 's avonds nog eerder? Misschien is hij oververmoeid. Zomaar wat anders: hier ging hij veel beter slapen toen ik een wollen onderlegger in z'n ledikant deed. En hij is heel warm gekleed (romper, pyjama, 2,5 tog slaapzak, katoenen deken, wollen deken ;) )

vorige week

Onze middelste heeft ook een tijd zo'n fase gehad. Nu hij naar school gaat slaapt hij beter. De slaaptrainer houdt hem ook tot 7 uur in z'n bed. Terwijl hij veel eerder wakker is. Dus nog even volhouden! Pittig hoor.

vorige week

Reactie op margrietb

Heb je ook al geprobeerd om hem 's middags niet wakker te maken? Gewoon lat ...
Dank voor het meedenken! Die wollen onderlegger doe je daar nog een hoeslaken overheen?

vorige week

Vandaag was hij om 04.00 klaarwakker, om half 11 op bed gedaan en omdat hij zo moe was heb ik hem gewoon maar laten liggen.. eindstand 3uur geslapen.. ik heb hem wel eens wakker gemaakt na zo'n nacht en dan max 2uurtjes maar merkte dat hij dan alsnog mega oververmoeid was.. ben benieuwd hoe de nacht nu gaat verlopen 馃