11 Reacties

2 jaar geleden

“Festivals vanaf 3e maand zwangerschap vergroten kans op gehoorschade bij baby. De luide muziek tijdens concerten en festivals kan zorgen voor gehoorschade bij je ongeboren baby. Daarvoor waarschuwt audioloog Bart Vinck van de Universiteit Gent.”

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

“Festivals vanaf 3e maand zwangerschap vergroten kans op gehoorschade bij b ...
Of dat met 1 dag gelijk een probleem is durf ik niet te zeggen, maar ik zou het zelf niet erop wagen

2 jaar geleden

Ik ben gister naar een hardcore feest geweest. Decibel rond de 95. Ik las dat je tot 100 “mag” tijdens zwangerschap. Niet te dicht bij de boxen gaan staan. De oortjes ontwikkelen tussen de 18 en 20 weken.

2 jaar geleden

Ik draag anders zelf gehoorbescherming als in ergens luid ben, dat doe ik nu niet zodat ik een check heb. Als het te luid is voor mij, wsl ook voor de baby niet goed. Ik las ook dat trillingen stress kunnen geven voor je baby, dus als ik de beat in mijn lijf voel, ga ik ook wat verder weg staan.

2 jaar geleden

Als ik mezelf dit zou afvragen, zou ik het er persoonlijk niet op wagen. Liever een feestje gemist dan achteraf spijt dat je toch bent gegaan.

2 jaar geleden

Als ik mezelf dit zou afvragen, zou ik het er persoonlijk niet op wagen. Li ...
Dit dacht ik inderdaad ook. Ik zou het de *misschien* gehoorschade in elk geval niet waard vinden. Komen vast nog genoeg andere festivals

2 jaar geleden

Ik zou dit jaar naar ground zero gaan maar laat dat toch aan me voorbij gaan, vind het risico het niet waard. Volgend jaar hopelijk weer 😀

2 jaar geleden

Ik heb het een keer bij de verloskundige gecheckt voor een festival buiten. Die gaf aan dat je niet in de buurt van boxen moet staan, dus die wel echt vermijden. Voor de rest kon het prima.

2 jaar geleden

Misschien luister je de podcast van 24baby? Hierin ging het rond de 16/17 weken over het wel of niet naar een concert gaan. De verloskundige gaf aan dat er zat zangeressen (beyonce/floor jansen) met een dikke buik nog optreden. Zij zouden dit ook niet doen als het een groot risico zou zijn. Ben zelf vorige week met 16,5 week naar de zwarte cross gegaan. Of ik dit had gedaan als ik 30 weken was geweest? Nee maar nu kan dat prima voor een dag denk ik hoor

2 jaar geleden

Ik had het er laatst bij mijn vk over. Met 18 weken heb ik een festival op de planning staan en of dat kan. Ze reageerde met ‘leuk toch!’ 😂 Enkel de tip om niet vooraan te gaan staan, genoeg water te drinken en als het nodig is een rustig plekje zoeken. Verder kan het geen kwaad

2 jaar geleden

Ik ben vorige week naar Tomorrowland geweest een dagje en was toen 14+4. Kon volgens mijn vk gewoon. Heb veel afstand gehouden van de boxen. Voelde per set ook zelf aan of het goed voelde of niet en of het te hard was. Verder veel water drinken en goed tussendoor je rust nemen en niet vergeten te genieten. Veel plezier!