23 Reacties
2 jaar geleden
Denk dat je 9/10 op het punt dat je moet bevallen veel los loopt in losse kledij, en in het ziekenhuis geven je zelf een “kleed” dat je makkelijk aan en uit kan doen.
2 jaar geleden
Ik wilde eerst het bevallingsjurkje vanwege die knoopjes voor huid op huid contact maar ik vind €60 euro,- wel erg veel geld en dan had ik er graag nog één reserve gewild. Nu heb ik het geluk dat ik nog prima in mijn eigen kleding kan dus ik heb bij de Hunkemöller twee nachthemden gekocht voor de bevalling (wel een maatje groter dan normaal)
Als ik huid op huid contact ga doen trek ik mijn nachthemd wel uit. Mocht je bv willen geven is een nachthemd/pyjama met knoopjes wel handig maar dan hoeven er maar een paar knoopjes open en niet je volledige nachtjapon. Ik zou dan bonprix of c&a kunnen aanbevelen. Ik heb overigens ook een mooie set gezien van seraphine dan ben je wel van alles voorzien maar het kost wel iets meer. De kledingstukken zijn ook los te verkrijgen. https://www.seraphine.com/nl-nl/setje-nachtkleding-voor-zwangerschap-en-borstvoeding/
Kortom kies iets wat je zelf prettig lijkt, jij moet je er comfortabel in voelen😊
2 jaar geleden
Ik had bij de bevalling van m’n zoontje zo’n soort topje aan (van de Hema). Tijdens het opvangen van de weeën had ik er soms een dunne kamerjas overheen als ik t wat koud kreeg. Huid op huid kon na de geboorte makkelijk met dit topje en ik kon m’n borst er zo uitwippen. Vond het fijn dat ik niet helemaal naakt was. Wilde eerst ook een jurkje, maar ben blij dat ik hiervoor had gekozen. Ga deze bevalling weer zo’n topje doen. 😃

2 jaar geleden
Ik ben vorige x begonnen in een 3 maten te groot bigshirt van een kruidvat aanbieding a 3,99 en naakt geeindigd, dus ik ga dit keer ook geen grote investering doen. Shirt is ook zo het vuil in gegaan ivm vruchtwater vlekken etc
2 jaar geleden
Ik ben vorige x begonnen in een 3 maten te groot bigshirt van een kruidvat ...
En anders, omdat ie toch al gekocht was voor eenmalig gebruik en de prijs de moeite niet was, had de verpleegkundige hem vanaf boven open geknipt zei ze... voor huid op huid
2 jaar geleden
2 jaar geleden
Ik heb deze gekocht https://hetbevallingsjurkje.nl/shop/bamboo-black-ziekenhuisproof/
2 jaar geleden
Ik heb deze gehaald. Heerlijk ook voor nu. En als het te warm is tijdens de bevalling gooi ik de knopen gewoon open 😅. Wilde ook niet teveel eraan uitgeven.

2 jaar geleden
Ik heb zoals ik hier vaker lees ook een badjas gekocht van een dunne stof. Vorige keer had ik alleen een bh aan maar dat vond ik bloedirritant toen ze er was, moest dat ding uit zodat ze lekker huid op huid kon liggen. Dit keer dus geen bh en dat badjasje voor zolang dat niet te warm is!
2 jaar geleden
Je hebt leuke bij SHEIN.
Ik heb gezocht op pyjama jurk en het zijn er zoveel en goedkoop!