21 Reacties
2 weken geleden
Ik zou er cold turkey mee stoppen. Gewoon vanaf nu geen fles meer geven. Je kan wel een bekertje warme melk geven 鈥榮 avonds voordat je naar boven gaat. En gewoon aan hem vertellen dat hij geen fles meer krijgt. Dat zal zeker even wennen zijn. En ook wat onrustige nachten geven maar door hem constant te troosten zal het met een paar dagen wel rustiger zijn! Zo ben ik ook cold turkey gestopt met nachtvoedingen
2 weken geleden
Hier werkte het om melk in een beker te doen en beneden te geven. Daarna ging hij naar boven om om te kleden en tanden te poetsen etc.
Als hij wakker werd, kreeg hij lauwwarm water in een flesje, dit ook uiteindelijk afgebouwd en koud water gegeven. Hierdoor kunnen afbouwen.
Succes!
2 weken geleden
Reactie op N05
Waarom zou je willen afbouwen? Ken kindjes van 3 die nog ontzettend geniete ...
Het probleem is niet het flesje warme melk, maar wel de associatie die hij er mee heeft en dat hij dus niet zelf in slaap kan vallen.. ook snachts is hij melk nodig om weer te kunnen slapen
2 weken geleden
Reactie op Ashley001
Wij doen ook een beetje warme halfvolle melk voor het slapen gaan. Wel alle ...
Klopt, Voelt nu echt een beetje rot.. vanmiddag lukte het hem helemaal niet om te slapen zonder zijn fles vooraf. hij hangt zo aan die fles en dat blijkt nu.. Even doorzetten dus 馃
2 weken geleden
Reactie op suzanneog
Ik zou er cold turkey mee stoppen. Gewoon vanaf nu geen fles meer geven. Je ...
Ik heb vanmiddag de eerste fles geskipt en toen lukte het hem niet om te gaan slapen, om de dag niet te onrustig/oververmoeid te laten verlopen vanavond wel een flesje gedaan. Ben benieuwd hoe morgen zal gaan. Ik verwacht dat het even een paar pittige dagen gaan worden idd.. Hier dus zowel smiddags als savonds + snachts die associatie馃槄
2 weken geleden
Reactie op Troelalaa
Hier werkte het om melk in een beker te doen en beneden te geven. Daarna gi ...
Nee dat ging eigenlijk wel goed. Tenzij hij slecht had gegeten, dan leek hij nog niet verzadigd genoeg te zijn van melk. Dan kreeg hij wat yoghurt en soms daarna wat lauwwarm water in een flesje.
Het ging eigenlijk heel makkelijk.
Beneden melk of yoghurt, boven enkel water. Gaf mij vooral een stuk meer rust!
Wie weet helpt dit jou ook. Laat je weten hoe het gaat?
2 weken geleden
Hij heeft gisteren geen middagdut gedaan omdat hij geen fles kreeg, werd snachts vaak wakker en om 04.00 was het klaar en heeft hij helemaal niet meer geslapen. Om oververmoeidheid te voorkomen (hij is echt heel moe) heb ik geprobeerd hem net op bed te doen om maar weer compleet overstuur zonder zijn fles vooraf.. blijft gewoon huilen en krijsen in bed. Ik weet nu echt ff niet waar ik goed aan doe.. we cre毛ren nu vooral oververmoeidheid en nog slechter slapen dan al hij al deed 馃槄
2 weken geleden
Reactie op Marrrrx
Hij heeft gisteren geen middagdut gedaan omdat hij geen fles kreeg, werd sn ...
Ooh wat vervelend zeg馃様
Onze jongen heeft ook snachts een associatie met weer inslapen met fles. Gekregen omdat hij al een maand verkouden is en met zijn mond open slaapt. Huisarts kan niks vinden en zei geeft hem maar waar hij behoefte aan heeft. Nu gaat hij niet meer slapen zonder fles馃
Ik ben door de zwangerschap zo uitgeput van die rotnachten dat we het voor nu nog aanbieden om vooral rust te krijgen allemaal. Overdag en in de avond gaat hij wel gewoon zelf slapen zonder fles. Echt heel gek.
Zodra de baby er is gaan we proberen de fles eraf te halen.
2 weken geleden
Reactie op suzanneog
Ik zou er cold turkey mee stoppen. Gewoon vanaf nu geen fles meer geven. Je ...
Wij willen dit ook gaan doen. Hoe heeft u het in de nachten aangepakt. Als ik dit aanga ben ik soms 3 a 4 uur bezig. Dan ben ik uiteindelijk zelf helemaal op. Dit na 2 nachten opgegeven aangezien ik zelf ook hoogzwanger ben.
2 weken geleden
Reactie op SvT44
Wij willen dit ook gaan doen. Hoe heeft u het in de nachten aangepakt. Als ...
Klinkt misschien niet het advies wat je wil horen (qua tips om te stoppen), maar als je ook hoog zwanger bent, zou ik persoonlijk deze strijd nu niet aan gaan.. je hebt zelf de energie hard nodig om de dagen door te komen.
Geef je kindje de fles die hij wil, er veranderd zoveel voor hem straks, met een baby鈥檛je in huis erbij, die paar maanden extra maken het verschil ook niet, lijkt mij. Als er dan weer wat rust in huis is en iedereen zijn plekje en ritme weer heeft gevonden, kan je altijd stoppen met de fles. Met de uitleg dat hij grote broer is en flesjes echt voor baby鈥檚 zijn?
Misschien zijn er wel boekjes over stoppen met een flesje, zodat hij het beter begrijpt.
Ik bedoel dit totaal niet vervelend, maar meer voor jou ook om die laatste weken van de zwangerschap zo goed mogelijk door te komen 馃槝
2 weken geleden
Reactie op Troelalaa
Klinkt misschien niet het advies wat je wil horen (qua tips om te stoppen), ...
Ow nee ik neem het ook niet vervelend op haha.
Alle tips zijn welkom. 1 a 2 keer wakker worden al 2 maanden breekt ook wel beetje op. Mijn man en ik doen het samen. Maar er komt wat meer op mij af aangezien hij 3x zo hard gaat krijsen bij mijn man en zelfs overgeven. Zodra ik kom ik hij stil.
We weten het gewoon ook even niet meer.
2 weken geleden
Reactie op SvT44
Ow nee ik neem het ook niet vervelend op haha.
Alle tips zijn welkom. 1 a ...
Dat is ook enorm pittig als het vooral op jou aan komt. En misschien voelt hij ook wel aan dat er binnenkort wat gaat veranderen, hoor je vaker dat het gedrag dan wat erger wordt.
Misschien ben ik ook te makkelijk met toegeven, maar ik zou het voor jezelf echt zo makkelijk mogelijk maken, hoe moeilijk het ook is met die nachten.
Gebruikt je zoontje een speen?
2 weken geleden
Reactie op Troelalaa
Dat is ook enorm pittig als het vooral op jou aan komt. En misschien voelt ...
Nee helaas niet. Maar bedankt voor je eerlijke antwoord. Hoop gewoon dat het een keer wat beter gaat met slapen. Met liefde geef ik hem alles wat nodig is. Maar merk overdag dat ik iets minder gezellig ben馃
2 weken geleden
Eerste tip (doe je misschien al) is evt overstappen naar koude melk. Dan daarna de koude melk aanbieden in een rietjesbeker of andere beker. Denk dat je hier best even over mag doen. Als mijn zoontje. Mega slecht heeft gegeten of ziek is geef ik ook nog wel flessen.
Heb je verder een goed slaapritueel? Wij kregen de tip het slaapritueel wat groter te maken zodat de fles er maar een klein stapje van was.