50 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet wou drinken (door keel en oorontsteking). Wat hier nog wel eens hielp om hem op m'n arm te laten liggen al wiegend rondlopen en de fles geven en dan zachtjes zingen voor hem.
Nu heeft die soms ook nog dat hij begint te huilen en zodra ik ga zingen is hij rustig en drinkt hij verder.
2 jaar geleden
Reactie op Esma55
Onze zoon heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet wo ...
En vooral niet dwingend zijn. Begint hij te huilen dan even stoppen en troosten als hij rustig is dan weer even proberen.
Ik heb weet ik hoeveel rondjes gelopen met hem op de arm terwijl hij aan het drinken was. Slecht voor de rug maar goed hij dronk 😅. En als hij het 'toeliet' kon ik soms even zitten.
Hij is afgelopen vrijdag ontslagen uit het ziekenhuis en ik hoef nu niet meer met hem te lopen, dat scheelt, maar dus af en toe wel even zingen als hij begint te huilen
2 jaar geleden
Reactie op mel888
Helaas dat hebben wij ook geprobeerd zelfs in ziekenhuis proberen ze het .w ...
Oh jeetje. Nexium hebben wij niet gehad. Hij kreeg 240 mg zetpil en ibuprofen (nurofen) elke 8 uur.
Die van ons heeft gelukkig maar 2 dagen aan de sonde gelegen als het langer had geduurd zou het weer wennen aan de fles ook moeilijker zijn. Op internet staan veel tips maar het is echt uitzoeken wat bij jou kleine nou echt helpt. Veel beterschap en hopelijk komt het snel weer goed 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Esma55
Oh jeetje. Nexium hebben wij niet gehad. Hij kreeg 240 mg zetpil en ibuprof ...
Hier zeggen ze dat ze liever hem niet aan de zonde willen hebben omdat ze bang zijn dat hij dan helemaal niet meer wilt drinken .wij kijken voot tips maar kan niet zo goed vinden ?? Als hij de fles blijft weigeren dan krijgt hij niks binnen.... we zijn al zowat 5 maanden verder met problemen drinken
2 jaar geleden
Reactie op mel888
Hier zeggen ze dat ze liever hem niet aan de zonde willen hebben omdat ze b ...
Ja hier dronk hij helemaal is. Is 2 weken geleden ziek geworden, keel en oorontsteking en kreeg toen in 24 uur maar 50 cc melk binnen. Daarom hebben ze uiteindelijk besloten om een sonde aan te leggen. Toen hij was opgeknapt was het even oefenen weer.
https://www.everienvogel.nl/tips-voor-fles-weigeraars
https://babyissues.nl/het-herkennen-van-een-flesaversie-bij-je-baby-symptomen-en-tips/
https://www.blabloom.com/nl/blog/algemeen/20-tips-voor-flesweigeraars-hoe-leer-ik-mijn-baby-van-de-fles-drinken/868/
Dit is meer voor baby's die overgaan van borstvoeding naar drinken uit de fles maar goed misschien helpen de tips wel. Wij hebben toen ook geprobeerd om hem eerst een beetje te laten slapen en dan de fles geven. Dus soort van droomvoeding.
2 jaar geleden
Deze logopediste geeft cursussen over flesweigeren en heeft een hele highlight op haar insta: https://www.instagram.com/maaske_volmondiglogopedie?igsh=MWUycHFqaXIxZ2RweQ==
En anders je bericht op het algemene forum plaatsen? Daar bereik je meer mensen voor tips dan in de geboortegroep.
2 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/baby/flesaversie-rowena-bennett-lRY24K
Zie dat dit topic ook is aangemaakt mss daar iets uit te halen
2 jaar geleden
Reactie op Averm
Dankje!!
2 jaar geleden
Reactie op mel888
Het ie heel vermoeiend ik begrijp als geen ander hoe je je voelt , hoeveel ...
Veel! Hij drinkt iedere keer maar max 60 of 70 cc van de 100 of 130
Heb weer contact opgenomen met de logopedist en ze komt volgende week langs. Ze wil gaan kijken naar meer vast voedsel aanbieden want soms willen sommige kindjes geen fles meer. Ik ben benieuwd. Ik ben zooo moe 😩
2 jaar geleden
Reactie op Nahar
Veel! Hij drinkt iedere keer maar max 60 of 70 cc van de 100 of 130
Heb we ...
Jeetje das idd heel weinig . Ik hoop dat dat gaat werken, hoeveel maanden is je kindje ? Want met 6 maanden mag toch pas fles vervangen? Hier hebben ze het ook gezegd. Precies wat ze tegen jou heeft gezegd .hou vol het is heel heftig ❤️ ze willen bij ons kijken voor baby emdr kijken of dat wat gaat opleveren. Nog nooit van gehoord ook ... dus ben benieuwd. Ook hebben we net geprobeerd in maxi cosi te laten drinken en een sok om de fles gedaan ging redelijk maja kijken hoe t straks weer gaat .
2 jaar geleden
Reactie op mel888
Jeetje das idd heel weinig . Ik hoop dat dat gaat werken, hoeveel maanden i ...
Heftig hoor. Die van ons wordt vrijdag 20 weken dus 4,5 maand ongeveer. Het is drama. Ook slapen is drama overdag gevecht en s’avonds ook erg vechten en jammeren.
Ze zei gewoon meer vast voedsel. Baby emdr? Wie doet het wn hoe doen ze dat? Houd je ons op de hoogte hoe dat werkt en of het werkt?
Maxi cosi geprobeerd soms werkt het wel en soms niet…. Ook dan laat hij veel staan. Sok nog niet geprobeerd….
2 jaar geleden
Reactie op mel888
Jeetje das idd heel weinig . Ik hoop dat dat gaat werken, hoeveel maanden i ...
Wat is trouwens het idee achter een sok? Dat hij dan de fles niet ziet? Die van ons wil al niet drinken zodra hij de speen van de fles tegen zijn lippen voelt 😒
Indikken met rijstebloem en lepelen hielp ook niet echt want ook dan was het alleen maar 70 van de 130cc. Pfff ik hoop dat dit een keer overgaat. Sinds 26 maart hebben we een drink probleem bij hem.