13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb gewoon de normale nutrilon 0-6 volledige zuigelingen voeding gekocht. Deze geven ze ook in het ziekenhuis (bij “mijn” zkh althans). Andere voeding zou je zelf mee moeten nemen. Ik geef sowieso fles voeding en bij de eerste ook deze voeding gebruikt. Ging prima! Zeker kopen waar je je goed bij voelt, denk ook wel dat het een stukje geluk is hoe je baby reageert op de voeding.

2 jaar geleden

Wij hebben bij onze 2 zoontjes Hero nutrasense comfort gebruikt. Bij onze eerste zijn we na een paar weken overgestapt en bij nr 2 in de kraamweek. We wouden nutrilon proberen maar dat was een ramp en toen zijn we met 2/3 dagen dus overgestapt en het was meteen goed. Hij zat meteen in een ritme waar zelfs de kraamverzorgster van opkeek. Dus dit keer gaan we meteen Hero gebruiken, mocht ook hier de borstvoeding niet lukken.

2 jaar geleden

Standaard flesvoeding hebben ze in het ziekenhuis, mocht het niet lukken, dan zou ik daar gewoon mee beginnen. Mocht daar nou niet goed op gereageerd worden kan je altijd nog iets anders kiezen

2 jaar geleden

Zuigelingenvoeding is qua samenstelling eigenlijk allemaal hetzelfde, tenzij het om dieetvoeding gaat. Er zijn megastrenge Europese regels voor namelijk. Wij hebben bij onze dochter die van de Albert heijn eigen merk gebruikt en deze heb ik nu weer in huis mocht borstvoeding (weer) niet lukken.

2 jaar geleden

Nu 33 + 4 en hoop borstvoeding te kunnen geven maar mogelijk kan dit niet door een verkleining in het verleden.. Ik heb voor de zekerheid gewoon flesvoeding gekocht.. en heb die van de Dm drogist in Duitsland.. ik wil war hebben zodat stel dat we wat hebben.. Koop wat goed voor je voelt.. al denk ik dat er met niets qua merken mis is hier in nl en buurlanden vanwege de strenge eisen

2 jaar geleden

Ik dacht dat de Omneo gebruikt werd wanneer er krampjes zijn opgetreden. Kan je die ook preventief gebruiken? Het is voor mij 12 jaar geleden en er zijn zoveel merken en soorten bij gekomen. Ik wil borstvoeding en flesvoeding combineren. Bij de prijsmepper in mijn woonplaats vond ik de Nutrilon Duo balans voor een mooie prijs. Die schijnt gemaakt te zijn voor het combineren van borstvoeding en flesvoeding.

2 jaar geleden

Mijn eerste 2 kinderen kregen flesvoeding, allebei Nutrilon (want zelfde als in het ziekenhuis en makkelijk online te krijgen), 2e kreeg na een paar weken last van obstipatie, op advies van consultatiebureau toen overgestapt op omneo, hielp vrijwel niet, maar terug naar normaal was lastig! Ze is nu 1 en weigert alle melk als het geen omneo is, en omneo is veel duurder 😉 In het ziekenhuis maken ze de flesjes voor je klaar want zijn allerlei regels voor (althans, bij ons wel)

2 jaar geleden

Volgens mijn kraamhulp de vorige keer hebben ze in t ziekenhuis voeding, luiers en andere verzorgingsproducten voor de baby. Ik had zelf drie zakjes nutrilon in huis en eentje gebruikt. De rest weer weggegeven. Borstvoeding kwam wel op gang, maar zoontje hapte niet aan, dus snel een kolf gehaald en gaan kolven! Nu geen voeding in huis gehaald, maar heb wel een fijne kolf die ik kan gebruiken als t niet op gang komt.

2 jaar geleden

Ik heb een paar weken borstvoeding gegeven bij de eerste, maar vond het helemaal niet fijn. Dit keer ga ik er dus niet aan beginnen. De eerste hebben we Hipp flesvoeding gegeven, dat gaan we dit keer weer doen. Biologisch en goed tegen kraampjes.

2 jaar geleden

Reactie op JPx21

Ik heb een paar weken borstvoeding gegeven bij de eerste, maar vond het hel ...
Krampjes dus haha

2 jaar geleden

Reactie op Roosuyterlinde

Zuigelingenvoeding is qua samenstelling eigenlijk allemaal hetzelfde, tenzi ...
Heb voor mijn zoontje ook ah voeding gebruikt. Verder geen hinder gehad van krampjes en dergelijk, scheelde een hoop geld. Zoals roosuyterlinde zegt, alle merken zijn gelijk samengesteld voor zuigelingen. Maar vooral doen wat jij denkt dat het beste is voor kleintje! Succes met eventuele borstvoeding😊

2 jaar geleden

Toevallig vertelde de kraamzorg die bij ons thuis op intake was vanmorgen hier over. Zij zei, om het ziekenhuis voeden ze met nutrilon. Ze raadde aan om een klein starterzakje of kleine pot nutrilon te halen mocht borstvoeding niet lukken. Op die manier krijgt de baby niet al allerlei verschillende melk binnen in een paar dagen tijd. Ze zei ook, haal niet al een grote pot want dat is zonde mocht borstvoeding wél lukken en kunstvoeding is ook zo bijgehaald mocht dat nodig zijn. Wij hebben 2 soorten flesjes in huis en dat was volgens haar ook voldoende om mee te starten. Hopelijk heb je hier iets aan. 😊

2 jaar geleden

Dames, dank jullie wel! Fijn om al die verhalen en meningen te lezen. Ik heb al een pot omneo besteld. Bij mijn 1e kind deden ze erg moeilijk omdat ik zo vaak switchte van flesvoeding. Het was écht zoeken naar wat ok was voor hem. Ik moest vd kraamzorg minstens 1 week met dezelfde flesvoeding doorgaan maar dat deed ik niet als ik merkte dat hij na 3 dagen nog steeds niet wilde drinken, dan kocht ik een ander. Totdat het wel ok was.. (herinner me niet welke melk ok was) En hij had last van obstipatie en kramp. Natuurlijk hoeft dat niet te betekenen dat de 2e daar ook last van zal krijgen maar ik dacht als ik gewoon met een milde begin dan komt dat vast goed 😀