10 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben geen freelancer, maar heb bij vorige zwangerschap wel wat berichten gelezen hoe het wordt opgelost.
Sommige nemen bijna geen verlof en andere dragen tijdelijk werk over aan andere freelancer en sommige stoppen even. Ik denk dat afhankelijk is van het werk wat je doe.
Succes met uitzoeken wat voor je werkt.
3 jaar geleden
Ik ben een eenmanszaak en bij mijn vorige zwangerschap via uwv zwangerschapsverlof gekregen en personeel in dienst genomen omdat de winkel wel open moest blijven
3 jaar geleden
Interessant! Is betaald verlof überhaupt een optie? Ik ben ook freelancer en ik stop gewoon even met werken, ging er vanuit dat ik dan ook even geen inkomen zou hebben …
3 jaar geleden
Reactie op Pregananant
Interessant! Is betaald verlof überhaupt een optie? Ik ben ook freelancer e ...
Inderdaad de uitkering via het uwv. En daarnaast eventueel via je AOV als je deze hebt afgesloten? Zo ja kan je daar ook informeren. Dan ontvang je beiden.
3 jaar geleden
Ik werk zelf al ZZP'er en heb een eigen schoonheidssalon waar ik gemiddeld 50 uur per week in werk. Ik heb zelf bedacht om begin december met verlof te gaan, en begin maart weer te beginnen. Ben 1 januari uitgerekend. En vraag vanaf 1 december de uitkering aan bij het UWV.
Ben wel van plan om de komende tijd iets minder te gaan werken want dit ga ik niet volhouden helaas.
Jij al een idee hoe je het aan gaat pakken?
3 jaar geleden
Ik heb een aov verzekering en bij mijn vorige ook via uwv de zez uitkering. Ik weet wel dat ik toen bij het aanvragen niet kon aangeven vanaf wanneer ik de uitkering kreeg. Ze gingen uit van 6 weken voor de uitgerekende datum. Dit kon ik niet veranderen. Misschien kan dat ondertussen wel hoor.
3 jaar geleden
Reactie op Y1992
Ik werk zelf al ZZP'er en heb een eigen schoonheidssalon waar ik gemiddeld ...
Ik werk in de marketing en heb assistentes. Ik ga hen meer werk geven en zelf meer op de achtergrond controleren en delegreren. Mijn opdrachten lopen door, gezien ik op abonnementsbasis werk. Als ik echt stop, ben ik alles kwijt. Ik zal dus voor 90% kunnen stoppen met werken. En idd de ZEZ aanvragen. Nav van alle antwoorden ben ik het maar gaan uitzoeken en is dit mijn conclusie. Ik stop 1 maand ervoor en sws 2 maanden erna.
3 jaar geleden
Jullie zijn hier al op tijd mee bezig :) ik ben ook ZZPer in de reclame/marketing en ga uit van de zez plus aov. Maar hoe ik tegen die tijd om ga met werk - laat staan erna - is nog helemaal niet zo'n topic. Goed om hier een clubje te zien dat met diezelfde zaken bezig is tov werken in loondienst.