17 Reacties

2 jaar geleden

Mijn social media is allemaal afgeschermd en heb daar alleen mensen op die ik daadwerkelijk ken. Mensen die ik niet ken hoeven geen inzicht in mijn leven te hebben. Ik ga wel fotos delen, maar dus niet openbaar, en ik vertrouw er op dat de mensen die ik wel op social media heb fotos van mijn kindje niet gaan delen met anderen

2 jaar geleden

Ik post mijn zoontje enkel langs achter, onherkenbaar :) Hij kan zelf nog niet kiezen of hij op sociale media wil, dus ik wil die keuze ook niet voor hem maken..

2 jaar geleden

Ik ga niet wat posten. Heb ook geen zwangerschaps- aankondiging gedaan. Mensen die het willen weten of dichtbij genoeg staan zijn op de hoogte. Gezien twee sterrenkindjes zou ik wel als alles goed mag gaan aankondigen dat ik bevallen ben van een gezond kindje. Wel echter zonder foto van het gezicht. Onherkenbaar zou ik nog acceptabel vinden(van de achterkant of zonder gezichtje). Mijn kind heeft er niet voor gekozen om op social media te verschijnen en mijn grootste beweegreden is dat er tegenwoordig zoveel misbruik gemaakt wordt van foto’s en ze voor andere doeleinden worden gebruikt waarvan ik niet wil dat mijn kind mee wordt geassocieerd. Wellicht dat ik wanneer ze wat ouder wordt er anders over ga denken… maar zou dan wel bewust kijken naar “geklede foto’s” met al die viezerds tegenwoordig😜

2 jaar geleden

Ik post nu al bijna niets op social media en verwacht dat ik me tegen die tijd ook wel kan inhouden. De zwangerschap hebben wij ook niet online aangekondigd. 😊 Sorry als ik nu iemand beledig, maar ik vind het zo stom staan als iemand een foto van een kind post en dan met een hartje/smiley over het hele gezicht. Post het dan niet of alleen zijn/haar achterkant. Maar dat is mijn mening en iedereen maakt hierin zijn eigen keuzes.

2 jaar geleden

Ik heb geen enkele baby foto online staan van onze dochter. Had een foto van haar handje gepost toen ze geboren werd en ga dat met de 2de weer doen. Zou er ook niet blij mee zijn moesten mijn persoonlijke baby foto’s online hebben gestaan. Ondertussen is ze bijna 3 jaar en posten we heeeel af en toe eens iets, maar zeker nooit foto’s waar ze bv enkel alleen in r blootje opstaat ofzo. Hadden een gezinsfoto genomen op vakantie en van de bekendmaking van de zwangerschap en op die beide staat ze op, van haar alleen persoonlijk echt zelden. Dat is haar eigen keuze vinden we 😊

2 jaar geleden

Reactie op Tuttebel93

Ik post nu al bijna niets op social media en verwacht dat ik me tegen die t ...
Ik zet er ook bijna nooit wat op, dus verwacht ook niet dat ik straks ineens dagelijks fotos ga plaatsen. Maar als ik dat wel een keer wil doen, dan doe ik dat. Alles staat op afgeschermd bij mij

2 jaar geleden

Ja, ik zet wel foto’s online. Ik snap dat het kindje zelf de keuze niet kan maken, maar het voelt ook gek om dan bijv alleen maar vakantiefoto’s en foto’s van verjaardagen te plaatsen waar hij niet op staat. Het zijn nooit blote foto’s.

2 jaar geleden

Oh ja en mijn FB en instagram staan op privé.

2 jaar geleden

Neen. Ik wil niet dat foto’s van ons kindje terecht kunnen komen bij mijn schoonfamilie waar we mee hebben gebroken. Via de vragenlijst van de crèche hebben we ook al aangegeven dat we niet willen dat hij op externe communicatie verschijnt.

2 jaar geleden

Ik zal misschien een handje of zo plaatsen als het kindje eenmaal geboren is, maar meer niet. Ik ga ook familie vragen om er geen fotos op te zetten van de kleine. Er wordt tegenwoordig zoveel misbruik gemaakt van fotos van kinderen, dat wil ik zoveel mogelijk tegenhouden.

2 jaar geleden

Ik heb geen social media en wil ook niet dat vrienden of familieleden straks fotos van de kleine gaan delen, ook niet onherkenbaar.

2 jaar geleden

Zonder het gezicht volop in beeld denk ik wel!

2 jaar geleden

Ik deel alleen mooie foto,s. Dus van leuke dingen samen zoals vakanties, uitjes. Je kan de instellingen op privé zetten. Zodat alleen je fb en instavolgers het zien.

2 jaar geleden

Zeker niet! Wij geloven in boze ogen-etc. En daarbij zijn er heel veel gekken op internet, ookal staan je socials privé. Als mensen ons dochtertje willen zien mogen ze langs komen.

2 jaar geleden

Nee! Wij hebben denk ik 4x iets gedeeld in het 24u verhaal op fb/ insta en dan altijd op de rug of sticker over het gezichtje. Maar laatst een docu gezien dat AI zelfs daar hele nare dingen mee kan doen dus niks meer online. Soms delen we een foto via WhatsApp met opa/oma/oom/tante van onze dochter maar verder niet.

2 jaar geleden

Thanks iedereen, toch altijd fijn om te lezen! Meerdere verhalen welkom hoor.

2 jaar geleden

Ik wil persoonlijk niets delen, ik denk dat m’n partner hier wat blanco in staat maar ik vind t toch wel een ding om deze keuze voor m’n kind te maken… wat er online op staat krijg je er nooit helemaal af en een foto is zo opgeslagen op een ander z’n apparaat en staat jaren op de camerarol te zweven. Nu ga ik er niet persee vanuit dat mensen daar gekke dingen mee doen maar ik laat toch liever de keuze bij m’n kind wat ze later van zichzelf op het wereld wijde web vereeuwigd wil hebben 👻