12 Reacties

2 jaar geleden

Ja hoor, ik heb het zelf (blaasontsteking met streptokokken) Je kan je urine laten testen bij de huisarts en vraag dan of ze het op kweek willen zetten dit is bij mij al meerdere keren gebeurt helaas in de zwangerschap en heb net antibiotica kuur nummer 4 afgesloten om dat de bacterie niet onder controle te krijgen is.

2 jaar geleden

Ik weet niet of ze dat zomaar doen Ik was namelijk in het ziekenhuis 3x i.v.m. verdachting gebroken vliezen maar dit was niet het geval gelukkg En dan stel ik had gebroken vliezen dan wouden ze die test inderdaad afnemen Om fe kijken of ik dat had Maar dit hebben ze niet gedaan omdat ik nog geen gebroken vliezen heb en zo kan het ook niet de baarmoeder in

2 jaar geleden

Het is nu niet perse gevaarlijk voor je kind zelf alleen als het in combinatie met een blaasontsteking is heb je kans op vroeg geborte en maar tijdens de bevalling kan je kleine het wel oppikken in het gebortekanaal en kunnen er dan evt ziek van worden

2 jaar geleden

Hier wel verdenking op ivm steeds terugkerende blaasontsteking. Heb maandag een afspraak bij de verloskundige en die gaan een uitstrijkje doen om te kijken of die bacterie er in zit.

2 jaar geleden

Ik ben drager van de streptokken infectie zoals vele vrouwen. Bij mijn dochter is zij wel ziek geworden maar niet ernstig beide een week moeten blijven in het zh. En aan de antibiotica verder prima gegaan hoor. En aangezien ik drager ben heeft een antibiotica geen zin. Want het zit al mijn systeem.

2 jaar geleden

Ben net naar de huisarts geweest (had namelijk ook wat klachten die horen bij blaasontsteking) en ze hebben het meteen ook op de kweek gezet om GBS te checken!

2 jaar geleden

2x blaasontsteking niks gevonden 2x ook op kweek laten zetten. Voor zekerheid moet ik binnen 3 weken een uitstrijkje maken om GBS uit te sluiten op advies ziekenhuis. Maar uit voorzorg willen ze mij zowiezo al met antibiotica laten bevallen...

2 jaar geleden

Reactie op Januari 2024

Ik weet niet of ze dat zomaar doen Ik was namelijk in het ziekenhuis 3x i. ...
Nee maar als je het wel hebt word de baby er bij de bevalling wel mee besmet met allerlei mogelijke gevolgen

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Nee maar als je het wel hebt word de baby er bij de bevalling wel mee besme ...
Dat klopt Maar een ieder van ons kan het bij zich dragen zonder het te weten En er kan inderdaad wat gebeuren met je baby bij de bevaling maar is een kleine kans omdat ook heel veel vrouwen nuet eens weten dat ze het uberhaupt hebben Je kan nou eenmaal niet alles voorkomen Al zou je dat graag doen Maar stressen over dingen die er mogelijk kunnen zijn of gebeuren is ook niet goeed voor jou en je baby

2 jaar geleden

Ik vermoed dat het in NL ook wel standaard screening gaat worden om eerlijk te zijn. In België, Frankrijk en Spanje is dit bijv al het geval net als in veel landen buiten Europa. Is gewoon een kosten overweging dat het in NL niet gedaan wordt.

2 jaar geleden

Reactie op Januari 2024

Dat klopt Maar een ieder van ons kan het bij zich dragen zonder het te wete ...
Nee erom stressen is zeker ook niet goed, maar in dit soort gevallen denk ik better safe than sorry🤷🏼‍♀️ In veel landen controleren ze ook preventief op blaasontsteking, mogen ze hier wat mij betreft ook standaard doen.