20 Reacties

2 jaar geleden

Dit is niet verplicht. Wel moet je binnen een week laten weten dat je bevallen bent.

2 jaar geleden

Reactie op Kyra86

Dit is niet verplicht. Wel moet je binnen een week laten weten dat je beval ...
Heb je hier ook een bron van?

2 jaar geleden

Je hoeft geen geboortekaartje te sturen, maar je moet inderdaad wel aangeven wanneer je bent bevallen. Dat heeft te maken met je vergoeding: https://www.uwv.nl/particulieren/zwanger-adoptie-pleegzorg/zwanger-met-werkgever/tijdens-zwangerschapsverlof/detail/betaling-van-de-zwangerschapsuitkering

2 jaar geleden

Je bent verplicht je werkgever te informeren over de datum dat je bent bevallen zodat de werkgever de einddatum van hey zwangerschaps- en bevallingsverlof kan vaststellen. De werkgever mag een schriftelijk bewijs vragen. Dit kan zijn een geboortekaart of aangifte van geboorte bij de gemeente

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Heb je hier ook een bron van?
Zie bovenstaande bericht van Samantha

2 jaar geleden

Reactie op Hunnybunch83

Je bent verplicht je werkgever te informeren over de datum dat je bent beva ...
Is het verplicht om een geboortekaartje of geboorte akte naar de werkgever te sturen?

2 jaar geleden

Reactie op Samantha0908

Je hoeft geen geboortekaartje te sturen, maar je moet inderdaad wel aangeve ...
Waar staat wat wel verplicht is?

2 jaar geleden

Google het ipv 2 topics erover aan te maken? Dan kom je gewoon op de site van UWV uit waar alles op uitgelegd staat

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Google het ipv 2 topics erover aan te maken? Dan kom je gewoon op de site ...
Als je mijn vraag leest zie je ook dat ik aangeef dat ik het niet duidelijk op internet kan vinden. Als ik het duidelijk op Google had kunnen vinden dan had ik er geen topic voor geopend. De site van het UWV vind ik namelijk niet duidelijk.

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Als je mijn vraag leest zie je ook dat ik aangeef dat ik het niet duidelijk ...
Maar 2 topics over hetzelfde is wel een beetje overdreven. Nee, je bent niet verplicht een kaartje te sturen. Ja, je bent wel verplicht de geboorte bij je werkgever door te geven. Als ik google “moet je je werkgever laten weten wanneer je bent bevallen” krijg ik gewoon een duidelijk antwoord.

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Maar 2 topics over hetzelfde is wel een beetje overdreven. Nee, je bent nie ...
Hier staat gewoon op de site van het UWV dat je het moet doorgeven.

2 jaar geleden

Als je een goede band met je werkgever hebt zou ik wel een kaartje sturen. Dat is wel netjes

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Maar 2 topics over hetzelfde is wel een beetje overdreven. Nee, je bent nie ...
Ik heb er één geplaatst in de december groep en één in de januari groep. Volgens mij is dit niet verboden en zitten niet dezelfde mensen in deze groepen.. Fijn dat het voor jou wel duidelijk is. Voor mij is het niet duidelijk en daarom stel ik mijn vraag hier. Met jou zoekterm heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord. Want mijn vraag is nog steeds is het verplicht om mijn werkgever een geboortekaartje te sturen? En waar staat dit?

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Ik heb er één geplaatst in de december groep en één in de januari groep. Vo ...
Er staat ook niet dat een geboortekaartje verplicht is. Er staat dat je je bevalling door moet geven. Hoe jij dat wil doen, dat moet jij weten. Al stuur je een sms of een simpele email. Het moet doorgegeven worden, omdat ze je einddatum moeten vaststellen en weten dan wanneer je weer aan het werk zou gaan, afgezien van het feit of je ouderschapsverlof opneemt.

2 jaar geleden

Off-topic: zou je het een probleem vinden om een geboortekaartje naar je werkgever te sturen?

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Ik heb er één geplaatst in de december groep en één in de januari groep. Vo ...
Je HOEFT sowieso geen geboorte kaartjes te laten maken. Dus hoe kan je dan verplicht zijn er 1 naar je werkgever te sturen? Vraag anders aan je werkgever hoe hun dit geregeld willen hebben? Het enige wat je wel verplicht bent is het doorgeven van je beval datum, volgens mij uiterlijk de 2e dag na de bevalling. Veel mensen sturen er wel 1 naar hun werkgever omdat het makkelijk is, maar je kan ook gewoon een brief sturen/email/appje/whatever.

2 jaar geleden

Er zijn al een paar linkjes gestuurd waar je een antwoord kunt vinden. Misschien ook nog even op je werk navragen wat gebruikelijk is wat betreft doorgeven van je bevallingsdatum? Bij mijn werk staat duidelijk aangegeven dat ik (of mn partner) de bevallingsdatum moet doorgeven aan mijn manager, zodat de einddatum kan worden vastgesteld van het zwangerschapsverlof en de begindatum van het bevallingsverlof. Ik stuur mijn manager dan gewoon een appje. Geboortekaartje stuur ik ook naar m’n werk, maar dat is alleen voor de leuk. Is bij ons gebruikelijk en leuk dat ie op de afdeling komt te staan 😃

2 jaar geleden

Vorige week geen kaartje gestuurd. Wel gewoon laten weten dat hij was geboren.. Had er compleet niet aan gedacht haha
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Vorige keer tijdens de geboorte zoontje en zo ga ik het nu weer doen: - Dag na de bevalling werkgever telefonisch op de hoogte brengen van de geboorte en hoe het gaat; - Appje met foto sturen en kunnen ze die delen met mijn collega’s. Sommige collega’s zal ik zelf gewoon appen; - Kaartje aan mijn werkgever (familiebedrijf) en een voor de collega’s op de locaties waar ik voor werk. Ik vind het leuk om ze een kaartje te sturen, maar het is niet verplicht. Je hoeft ze ook niet verplicht te maken. Maar telefonisch of per mail laten weten dat je bevallen bent is in het kader van je uwv-uitkering nodig.

2 jaar geleden

Duidelijk antwoord gevonden via Google, door in te typen, ben ik verplicht een geboortekaartje te sturen naar mijn werkgever?. Nee het is dus niet verplicht! Wel ben je verplicht de geboortedatum etc door te geven. Hiervoor kunnen ze schriftelijke documenten opvragen waarvan je wel verplicht bent deze te overleggen. Dit ivm het verlof etc!