11 Reacties

8 maanden geleden

Zeker herkenning. Mijn zoontje is ook 15 maanden en sinds twee weken wil hij ook geen avondeten meer. Fruit is ook lastiger geworden maar ontbijt en de boterham bij lunch gaan er (gelukkig) wel goed in. We blijven het eten wel aanbieden, maar vaak is het al duidelijk ‘nee’. Hopelijk is het een fase….

8 maanden geleden

Ohhh hier ook zo! Vreselijk Het komt hier denk ik ook door doorkomende kiezen Maar ze wil *niets* Ja banaan, en pap. En heel soms brood of koekjes Maar avondeten? Nee hoor, dan draait ze meteen haar hoofd weg en is het “neejjjjjjj”

8 maanden geleden

En fruit ouderwets Pureren? Of fruit in muffin of pannekoek verwerken?

8 maanden geleden

Reactie op N05

En fruit ouderwets Pureren? Of fruit in muffin of pannekoek verwerken?
Zelfgemaakte gepureerde fruit of smoothie gaat er soms een paar happen in maar niet van harte. Potjes Olvarit kan hij dan weer genoeg van krijgen haha. Dat laatste zou ik idd eens kunnen proberen!

8 maanden geleden

Eet je kindje met de pot mee of nog potjes? Mijn zoontje wilde een tijd geleden ook geen avondeten meer, tenminste; niet zijn avondeten. Na 4 a 5 happen wilde hij niet meer. Toen we hem hetzelfde gaven wat wij aten ging het er goed in. Als hij al met de pot mee eet, kan het misschien zijn dat warm eten nu niet lekker valt door doorkomende tanden/kiezen. Mijn zoontje at ook eventjes slecht laatst, kwamen 4 kiezen en 2 hoektanden tegelijk door. Toen at hij eventjes wat meer fruit / yoghurt met fruit 🤷🏼‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op MSYR

Eet je kindje met de pot mee of nog potjes? Mijn zoontje wilde een tijd ge ...
Hier ook enkel alles wat wij eten!

8 maanden geleden

Herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Terwijl hij de ene dag wel wilt, de andere dag weer niet. Hij duwt de lepel al weg zonder te proeven.. het enige wat hij wel altijd wilt is; vlees, yoghurt, ei en brood..

8 maanden geleden

Laat je hem/haar zelf eten? Bij ons wilde hij ook niet, tot ik een vork/lepel neerlegde en hij het zelf mocht proberen

8 maanden geleden

Hier ook af en toe buien dat ze niets meer wil eten. Soms helpt het om haar af te leiden zodat de eerste hap erin gaat. Dan beseft ze daarna dat ze het toch wel wil eten. 😅

7 maanden geleden

Wij geven tussen de middag warm eten en in de avond brood. Dat is zo gegroeid doordat ze bij de opvang ook tijdens de lunch warm eten. In de avond is hij snel moe en heeft hij geen zin om te eten; een boterham terwijl hij speelt werkt dan goed.

7 maanden geleden

Reactie op Diana-1992-1

Laat je hem/haar zelf eten? Bij ons wilde hij ook niet, tot ik een vork/lep ...
Ja ik probeer het hem zelf te laten doen maar dan gooit hij ook meteen alles op de grond, met bord en lepel/vork en al. Wil het absoluut niet in z’n mond hebben! Afgelopen week soep geprobeerd, dat wil hij wel. Alleen is dat eigenlijk weer te zout 🤔