6 Reacties

2 jaar geleden

Zelf niet meegemaakt, maar als ik je verhaal zo lees heb je je beslissing al genomen (voorkomen begrijpelijk zou ook alleen een vk willen waar ik een klik mee heb). Zou gewoon eerlijk zijn en een andere vk zoeken is wel het meest intieme en intense moment van je leven (een bevalling), dan moet je er wel in kunnen gaan met een goed gevoel en niet druk hoeven maken om een vk zonder klik oid.

2 jaar geleden

Ik zelf ook niet meegemaakt. Maar een vriendin die nu ook zwanger is was bij de verloskundige in het ziekenhuis, waar ze ook geen klik mee had. Nu is ze 1 keer bij mijn verloskundige geweest ivm een extra echo buiten openingstijden zeg maar. en ze heeft zich gewoon gelijk laten overschrijven, omdat ze met mijn verloskundige wel een klik had gelijk.

2 jaar geleden

Niet meegemaakt maar ze hebben wel gezegd dat als er geen klik was je dit aan kan geven. Persoonlijk zo ik er fan voor kiezen om het zo snel mogelijk te doen, zodat je de andere praktijk goed kent

2 jaar geleden

Geen ervaring en we hebben zelf een goede klik. Werd wel direct aangegeven dat als we ooit twijfels hadden het direct moesten laten weten en dat ze daar dan zonder teveel vragen ook alle begrip voor hebben. “Moeders en gevoel “ gaan voor gaven ze sterk aan. Dus ik hoop dat alle VK er zo in staan mocht je feedback geven of een overstap maken

2 jaar geleden

Eens met wat alle anderen zeggen. Een goed gevoel hebben bij je verloskundige is hartstikke belangrijk. Wel zou ik even informeren naar ruimte bij andere praktijken voordat je opzegt. Geen idee of het hetzelfde kan zijn als bij kraamverzorging maar daar waren wij aan de late kant waardoor de eerste 4 plekken geen ruimte meer hadden in januari. Kan me voorstellen dat een verloskundige ook op een gegeven moment vol zit omdat er anders teveel bevallingen in dezelfde periode zijn.

2 jaar geleden

Echt niet voor schamen om voor jezelf op te komen. Bij mijn zoontje super begeleid door mijn verloskundigen maar omdat ik op 41 weken medisch werd vanwege inleiding, mochten zij er niet bij zijn. Kreeg er toen een van het ziekenhuis en ik wil nu nog mijn haren uit mijn kop trekken als ik haar naam hoor. Die stond letterlijk te zeggen dat ik te negatief was en dat ik me niet zo moest aanstellen tijdens mijn weeenstorm. Uiteindelijk bleek ik gelijk te hebben en is een keizersnede gedaan en ze is haar excuses komen aanbieden. Maar als ze bij de volgende is zou ik wisseling vragen zonder pardon. Ze zijn bij je in een tijd dat je echt steun nodig hebt. Een klik is dan echt belangrijk!