Hoi!
Mijn zoontje was de afgelopen dagen niet fit, hangerig, slecht eten en gisteren temp 38,5. Vandaag 37,5-38 en nog steeds niet fit. Vanmorgen werd hij wakker met plekken om zijn mond (zie foto). Het lijkt een beetje op hand mond voet ziekte, alleen heeft hij niks op zijn handjes en voetjes. Wel lijken er ook wat rode vlekjes op de billen te komen. Mensen hier ervaring mee dat dat bijv. later nog komt? Of moet ik aan iets anders denken?
Bedankt alvast! 😊
Wij hadden dit ook met ons zoontje en het zag er de eerste dagen ook net zo uit!
Hij had het op zijn mond, billen en schaamstreek en ook vrijwel niet op zijn handen en voeten.
Zink olie (geen zink crème) heeft bij ons heeel goed geholpen. Twee dagen smeren tot alles uitgedroogd was en daarna weer met vette crème.
Hoi, wat vervelend dat je kleintje ziek. Die van ons had vorige week hand voet mond ziekte. Ik ben geen dokter dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar het doet mij eerder denken aan krentenbaard. Wellicht morgen even de huisarts laten kijken! Sterkte ermee🤒
Het kan een combinatie zijn van hand-mond-voet + krentenbaard :( omdat krentenbaard vaak in wondjes gaat zitten, en dat hebben ze bij hand/mond/voet ziekte natuurlijk! Zou zeker even als de huisarts gaan ;)
Dank voor jullie reactie en meedenken :). Ik dacht dat krentenbaard meer gele korstvorming had, dat zie ik ook op plaatjes op internet terug. Maar ik laat er dan toch maar even huisarts naar kijken 👀
Ons zoontje heeft het gehad ik herfstvakantie. Was niet ziek maar sliep wel veel . Zat op handen en benen knieën en bij scherm streek onder denk dat hij het ook in mond had at minder . Is ook besmettelijk voor volwassenen mijn man was er wel ziek van. En kon niet lopen
Zo zag bij mijn zoontje hand voet mond er ook uit. Op handen en voeten kwam twee dagen later dan billen en gezicht. Wij hadden een gel van de huisarts om erop te smeren, ook voor in de mond
Zo zag bij mijn zoontje hand voet mond er ook uit. Op handen en voeten kwam ...
Weet je welke gel nog? Die van mij heeft het nu en zijn koorts is 39.6. Doe er alles aan om het te verlagen. Hij is zo ziek en huisarts zegt alleen paracetamol. Word er gek van