728 Reacties

6 maanden geleden

Hi! Leuk topic. Ik begin pas rond de 6 maanden, maar ga wel eerst met groente beginnen en dan 1 soort. Ik gok wortel, broccoli of bloemkool. Uiteindelijk over of meteen al starten (ligt aan of hij kan zitten etc) met de Rapley methode. Wat hebben jullie als eerst gegeven?

6 maanden geleden

Aaah super leuk dit topic!! Dochter is nu 4,5 maand en afgelopen week echt van start gegaan Hier volg ik het schema van mama van Roos fase 1. We zitten nu bij wortel en ik merk echt dat even nodig heeft om de smaak te waarderen😂 wel heb ik ook een keer bij toeval banaan gegeven. Dit vindt ze echt het lekkerst. Ik twijfel nog of ik op een gegeven moment wel twee hapjes per dag ga geven aangezien ik van mening ben dat haar darmpjes echt langzaam moeten wennen en dat ze echt nog moet groeien van de borstvoeding. Vanaf 6 maanden wil ik eigenlijk met de rapley methode beginnen. Tegen die tijd wil ik een topic aanmaken voor die methode met tips & tricks. En uiteraard inspiratie voor eten om te geven😃😃

6 maanden geleden

Hier gisteren eerst keer doperwten. Dit was van beide broers ook het eerste hapje. Wat had hij een buikpijn vannacht 🥺🥺 maar na een flinke groene poep vanmorgen issie weer lekker terug in slaap gevallen. Als hij dalijk wakker wordt dan maar vast geven, en niet vanavond 🫣 Ik begin met potjes. En als alles een beetje geproefd is, ga ik weer zelf koken. Net als bij de grote jongens.

6 maanden geleden

Wij gaven eerst 1 week 1 ijsblokvormpje, toen week 2 deden we smorgens 1 blokje fruit en avond 1 blokje groente en nu zitten we in week 3 op 2 blokjes per keer. Gaat super goed!!

6 maanden geleden

Hier bijna 4 maanden en zijn begonnen met een fruit hapje. Hij vond het eerst maar gek, daarna wou hij meer en meer 😅.

6 maanden geleden

Leuk topic! Wij beginnen als ze goed rechtop kan zitten dus ik gok over een maand of 2. Net als bij de eerste geen schema maar gewoon met ons mee proeven en ontdekken. Zonder zout en kruiden natuurlijk.

6 maanden geleden

Ik volg ook! Hier nog heel erg in twijfel of we wel of niet voor de 6 mnd gaan beginnen met oefenhapjes. Dan van plan om met groente en fruit hapjes te beginnen. Pureren of toch rapley/kleintjes methode. We zijn er nog niet helemaal uit!

6 maanden geleden

Mijn zoontje is over drie dagen 5 maanden en krijgt sinds 3 weken groente en fruit uit een potje of ik maak het zelf. Sinds een kleine week geef ik hem om de dag eten met stukjes ipv papperig. Krijgt soms ook kleine hapjes van wat wij eten, dan bereid ik het zonder zout en kruiden voor hem en eet hij 3-4 hapjes mee😅 Laatst nog vis gegeten haha. Gisteren heb ik een hele sinaasappel geperst en een beschuitje erin in stukken gemengd. Heb hem hele kleine hapjes gegeven, hij vond het heerlijk.

6 maanden geleden

Toevallig wilden wij vanavond beginnen met eerste hapje. Toch wel groente aangezien ik veel hoor dat ze fruit meestal toch wel lusten. Tips?! Welke groente het mildst is voor de darmpjes? En dan vanaf nu elke dag 1x?

6 maanden geleden

Reactie op Domix

Toevallig wilden wij vanavond beginnen met eerste hapje. Toch wel groente a ...
Wij zijn met avocado gestart en daarna met courgette. Vond ze heel lekker en hoewel ze best gevoelig is voor krampjes, hebben wij er niets van gemerkt

6 maanden geleden

Ik ben sinds deze week beetje begonnen, volg een schema, ben begonnen met pompoen en toen wortel! Ze vond het heel lekker haha, en lijkt weinig last van haar buikje te hebben (het zijn ook echt maar 3 mini hapjes per dag) weet niet of ik het elke dag aan wil bieden maar beetje laten proeven al vind ik wel leuk, en zij vind het ook leuk dus dan is het prima :) wil met 6 maanden wel meer consequent en ook met grotere stukken gaan proberen! 🥰

6 maanden geleden

Vandaag z’n eerste hapje wortel gegeven, hij kon alleen maar lachen naar ons .. 😂 Hij keek er tussendoor wel vies bij, dus we weten niet goed wat die er van vond. Hij zelf ook niet denk ik haha. Morgen weer proberen.

6 maanden geleden

Hier ook deze week begonnen. De eerste dagen ging het echt heel goed, toen heeft ze wortel gehad. Volgensmij vond ze het wel lekker. Ze moest toen ook echt lachen. Ze heeft 3 dagen achter elkaar een beetje wortel gehad dat ging heel goed en daarna 3 dagen wat erwtjes maar dat was nog niet zo'n succes volgensmij 😅 Morgen ga ik weer wat anders proberen. Ik geef tot nu toe zo'n 3 dagen achter elkaar het zelfde hapje, zodat ze een beetje aan de smaak kan wennen en daarna doe ik dan weer een ander hapje. Ik ben nog niet met het fruit begonnen. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat . Maar wel leuk om er mee bezig te zijn 😊

6 maanden geleden

Hebben jullie tips voor welk moment vand e dag je dit geeft?
Hoihoi Ik begon met hapjes geven toen ze 3,5 maand oud was, dit omdat ze echt heel nieuwsgierig was en ik merkte dat ze er behoefte aan had. Ik zet haar goed in de wipstoel. Hier begonnen met fruit. Nu krijgt ze fruit smorgens En savonds groente Na de fles even een uurtje wachten en dan krijgt ze haar hapje. Het gaat hier heel goed en ze vind het ook echt lekker. Merk wel dat ze nu vaker poept in plaats van 1 keer in de drie dagen nu een keer per dag. De geur is ook echt sterker haha.

6 maanden geleden

Reactie op 🩷Siarah 03’01’24👶🏻

Hoihoi Ik begon met hapjes geven toen ze 3,5 maand oud was, dit omdat ze e ...
Bahahahahahaha en wat als ze dan slaapt? Wnat onze dochter is vaak na de flesjes moe dat uur red ik wel maar dan is ze niet vrolijk kan het ook dichter op de fles?

Reactie op Baby Dijkshoorn

Bahahahahahaha en wat als ze dan slaapt? Wnat onze dochter is vaak na de fl ...
Je kan het ook meteen na de fles geven. Het is wat jezelf handig vind. Het maakt eigenlijk niet uit wanneer je het geeft. Mijn dochter speelt altijd eerst en dan daarna geef ik het.

6 maanden geleden

Reactie op 🩷Siarah 03’01’24👶🏻

Je kan het ook meteen na de fles geven. Het is wat jezelf handig vind. Het ...
Ohh okeee thanks voor de tips!!🥰

6 maanden geleden

Leuk om al jullie reacties zo te lezen! Wij volgen niet echt een schema, maar beginnen gewoon eerst met zachte smaken. Bloemkool, pompoen, doperwtjes, wortel, banaan, avocado, mango. Toevallig vanmorgen een beetje mango laten proeven, maar de mango was nog wat zuur eigenlijk... We hebben het alsnog wel ingevroren, zodat we het eventueel later kunnen gebruiken om te mengen met bijv banaan wanneer hij meerdere smaken mag gaan ontdekken. Toevallig heeft mijn man voor morgen pompoensoep klaargemaakt en heb ik de pompoen gestoomd en ook in een ijsblokjesvorm weggevroren, zodat ik dat morgen aan hem kan geven. Deze week blijven we dan bij pompoen en volgende week kiezen we dan een andere smaak ☺️

6 maanden geleden

Heeft iemand een fijn hapjes schema ?