728 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Marrrrx
Heeft iemand een fijn hapjes schema ?
Ik zit me net te verdiepen in die van Mama Roos en die ziet er wel goed uit! Er zijn in het verleden al foto's gedeeld hier op 24Baby, maar dat mag helaas niet gedeeld worden ivm copyright... Maar als je het op Google zoekt vind je het ook. Alleen de afbeeldingen zijn niet heel duidelijk
6 maanden geleden
Ik wil het het liefste zo lang mogelijk uitstellen ivm darmpjes. Maar ik begin met wortel denk ik en dan 3 dagen achter elkaar, en daarna denk bloemkool of zoete aardappel ofzo
Ze raadde wel aan om zsm met pindakaas en ei te beginnen maar merk dat ik dat heel spannend vind?
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Ik wil het het liefste zo lang mogelijk uitstellen ivm darmpjes. Maar ik b ...
Wij hebben het bij de kinderarts nagevraagd en voor 8 maand was ook nog prima. Dacht ik al, was bij onze dochter ook zo.. ons zoontje is coeliakie gendrager en een gluten provocatie moet je minimaal 4-6w doen, dus wij doen die tzt eerst en dan pas pinda en kippenei 🤗
6 maanden geleden
Reactie op Dodo28
Wij hebben het bij de kinderarts nagevraagd en voor 8 maand was ook nog pri ...
Ja ze raadde hier op t CB aan wel zsm te beginnen ermee. Maar ik durf dat nog niet. Ze begint nu wel interesse te tonen in ons eten maar nog niet dat ze het echt je bord afkijkt zegmaar dus daar wacht ik sowieso denk ik op
6 maanden geleden
Afgelopen donderdag begonnen met pompoen en volg het schema van MamaRoosKookt. Ze heeft nu 2 dagen éen ijsblokje op en nu weer even 2 dagen niks. Dus het schema houd ik niet strak aan maar vind het wel fijn om een leidraad en inspiratie te hebben!
Mijn dochter heeft wel altijd heel veel last gehad van krampjes dus ik wil het heeeel rustig opbouwen. Het is ook echt bedoeld om te oefenen en straks met 6 maanden hebben ze het nodig bij de flesvoeding dus ik bouw het rustig op ☺️
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Ja ze raadde hier op t CB aan wel zsm te beginnen ermee. Maar ik durf dat n ...
Ja cb hamert er hier ook op, maar ik doe meer op de kinderarts die hem in het ziekenhuis ook gezien heeft en zn zus ook onder haar vleugels heeft. Heb daar ook aangegeven dat we de voorkeur voor rapley hebben en dat was helemaal prima en had ook de voorkeur.
Ons zoontje lijkt ook niet echt interesse in eten te hebben hoor.. vooral in zn eigen vingers, die heeft ie zelfs liever dan de fles. Dus ik laat het ook nog mooi even.. wel wat ingevroren vandaag van de bloemkool en brocolli, mochten we toch 1 of 2 lepeltjes willen proberen, maar ik wil die darmrijping zo lang mogelijk onaangeraakt laten..
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Ja ze raadde hier op t CB aan wel zsm te beginnen ermee. Maar ik durf dat n ...
Hebben ze ook gezegd trouwens hoe je dat dan moet doen? Onze dochter is voor beide allergieen toen een dagje opgenomen en onder begeleiding geïntroduceerd, en ik overweeg dat schema aan te houden...
Dat begon volgens mij met 1 theelepel 100%pindakaas door 100 gr groente. En dan geef je eerst een half theelepeltje, een uur later een hele, een uur later 2 etc, maar weet het niet precies meer. Zal het eens opzoeken want dat wil ik met mijn zoontje ook gaan doen op die manier
6 maanden geleden
Reactie op Dodo28
Hebben ze ook gezegd trouwens hoe je dat dan moet doen? Onze dochter is voo ...
Dit is wat ik toegestuurd heb gekregen van het CB.
6 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Nou, hier hebben we net pompoen gegeven... Het was geen succes 😂 Tot kokha ...
Hahaha hadden wij ook. Toen dit na twee dagen drama was. Even twee weken gestopt en toen weer begonnen. Het “hoeft” nog niet op deze leeftijd 😃
6 maanden geleden
Reactie op Sherun120895
Hahaha hadden wij ook. Toen dit na twee dagen drama was. Even twee weken ge ...
Nee, zeker niet! Als ik merk dat het drama wordt dan stoppen we ook even. Ben wel van mening dat het ook een kwestie van wennen is, dus morgen doen we het gewoon nog een keertje en kijken we van daaruit verder 😊
6 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Nou, hier hebben we net pompoen gegeven... Het was geen succes 😂 Tot kokha ...
Haha heb je goed, ik zou ook niet opgeven. Mijn dochter moest kokhalzen bij doperwten en de dag daarna gewoon weer gegeven en toen deed ze het niet. En bij wortel deed ze dat ook niet. Vandaag ga ik weer wat anders proberen. Ze moeten nu gewoon nog heel erg wennen aan hapjes en het kokhalsreflex zit nog ver naar voren. Mocht ze het toch helemaal niks vinden dan stop ik er even mee. Ik kijk het gewoon per dag aan 😊
6 maanden geleden
Reactie op Hollly
Haha heb je goed, ik zou ook niet opgeven. Mijn dochter moest kokhalzen bij ...
We geven niet zomaar op 😉 Tenzij het zo erg word dat ik denk dit gaat niet meer. Ze moeten zo wennen aan alles en het is precies wat je zegt, dat kokhalsreflex ligt nog zo naar voren! Ben benieuwd morgen 😊
Heeft jouw dochter al dingen die ze erg lekker vind?
6 maanden geleden
Onze dochter is deze week 4 maanden en ze heeft nu wortel en banaan gehad. Tot nu toe een groot succes! Keihard gillen als we niet snel genoeg het volgende hapje geven 🙈 We volgen geen schema. Heb wat wortel, bloemkool, pompoen etc gemaakt en in ijsblokjes bakjes gedaan. Eén ijsblokje is 20 gram, maar dit eet ze niet op. Het is voor nu gewoon alleen nog de smaakjes proeven 😃