728 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Moet je mij even toevoegen!
Zou je mij ook het schema kunnen sturen??
6 maanden geleden
Reactie op Jmkc
Ik ben opzoek naar een handige machine waarmee ik babyhapjes kan maken, iem ...
Een staafmixer met een bakje. Wij hebben die van blokker eigen merk en nu bij 2e kind wordt hij weer iedere dag gebruikt
6 maanden geleden
Mijn zoontje is bijna 5 maanden. Ik ben begonnen toen hij 4 maanden en 1 week was( gewoon omdat het me uitkwam want ik wilde alles zelf maken) zelf ben ik geen groenteeter maar ik begreep dat wortels lekker zou smaken dus daar mee begonnen. Vond hij niet heel lekker… maar misschien ook dat het zijn eerste hapje is geweest. Ik heb zijn hapjes zelf gemaakt en in ijsblokjes in de vriezer gedaan ( brokoli, bloemkool, wortel en courgette) ook heb ik een vlees met bot uren gekookt voor verse bottenbulion. Je kan ook kippenbout koken voor kipbulion. De groente los van elkaar appart natuurlijk gepureerd en met bottenbulion en de gekookte groentewater gemixed om het wat smeuiger te maken en dit dus ingevroren. Ik probeer bij elk hapje te beginnen met 1 ijsblokje en vervolgens 2 blokjes een paar dagen achter elkaar zodat hij went aan de smaak en daarna ga ik verder met een ander soort groente. Fruit heb ik een keer banaan gegeven was hij echt dol op maar ik wil toch even eerst de groentes wennen want anders denk ik dat alsof hij na zoete hapjes geen groente meer wil ofzo 😣. Ook reacties gezien dat babies krampjes krijgen en moeilijk poepen dat klopt want zijn darmen moet er ook aan wennen of je met 4 maanden geeft 6 of 8 maanden. Darmen moeten er hoe dan ook aan wennen.
Daarnaast ben ik ook met 4 maanden begonnen want de mijne keek inderdaad nog net niet ons bordje af.
6 maanden geleden
Vanavond aten we wortel. Ik had expres wat meer gekocht zodat ik ook wat voor mn dochter over zou hebben. Mochten jullie ooit geld te veel hebben😜 de blender van Kitchenaid is echt perfect voor het pureren van hapjes 😃
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Yes. Als iedereen die hem wil mij zelf even een berichtje stuurt!
Graag!
6 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
We geven niet zomaar op 😉 Tenzij het zo erg word dat ik denk dit gaat niet ...
Precies we geven niet zomaar op. Al had mijn dochter er vandaag niet zoveel zin in haha. Dus ik heb het idee dat ze het hapje van vandaag ( bloemkool) niet goed heeft geproefd.
Ze zal vast nog heel erg moeten wennen of misschien is ze er toch nog niet aan toe. Maar de wortel ging best wel goed! Toen moest ze zelfs nog lachen.
Ze heeft dus tot nu toe alleen wortel en doperwten gehad. En vandaag was dus de bedoeling bloemkool. Ze heeft vandaag echt maar een mini hapje gehad. Of ze vond het echt niet lekker kan ook nog😂 . Ik ben nu even aan het twijfelen of ik het een paar dagen zou laten of toch nog probeer om te proeven. Ik weet dat ze die hapjes nu nog niet hoeven, maar vond gewoon leuk om te proberen.
Of ze echt al iets lekker vind? Dat betwijfel ik me. Tot nu toe ging wortel wel goed. Misschien als ik het met fruit zou proberen dat ze dan heel anders reageert en het dus beter gaat, maar dan ben ik bang dat ze de groente helemaal niet meer wil😅
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Vandaag courgette geprobeerd 😍 deze viel echt goed in de smaak en vond ze ...
Volg jij ook het schema van mama roos?😀 zo ja wat heb jij vervangen voor de pastinaak?
6 maanden geleden
Reactie op Sherun120895
Volg jij ook het schema van mama roos?😀 zo ja wat heb jij vervangen voor d ...
Ja! Niks eigenlijk, en heb de zoete aardappel ook overgeslagen ☺️ hoorde van meerdere vriendinnen dat zoete aardappel zwaar op de maag viel bij hun kindjes en wat vaker krampjes van kregen! Volg het schema maar als meer als inspiratie want kan ook goed zijn als we paar dagen over slaan :) wilde eigenlijk pas bij 6 maanden beginnen en dan ook wat grotere stukken combineren met gepureerde groenten maar ze leek er zo klaar voor en tot nu toe nog weinig last van krampjes en ze lijkt het heel lekker te vinden 😌 vind dat ze in het schema ook snel overgaan naar 2 blokjes, dat vind ik nog niet echt nodig, het is echt paar lepeltjes nu en misschien als ze iets ouder is dat ik het schema wat strikter gaan volgen 😉
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Ja! Niks eigenlijk, en heb de zoete aardappel ook overgeslagen ☺️ hoorde va ...
Kijk! Dan denken we er precies hetzelfde over haha! Hier wordt ook wel eens een dag overgeslagen en wil ook grotere stukken aan gaan bieden bij 6 maanden. Super benieuwd
6 maanden geleden
Reactie op Sherun120895
Kijk! Dan denken we er precies hetzelfde over haha! Hier wordt ook wel eens ...
Wil tegen de tijd dat we beginnen met grote stukken wel weer even sparren over wat lekkere receptjes en wat het beste is om mee te beginnen enz, heb me nog niet super erg ingelezen over grotere stukken eten enz 😊
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Wil tegen de tijd dat we beginnen met grote stukken wel weer even sparren o ...
Zal ik je even toevoegen? Ben me momenteel aan het inlezen erover😃😃