728 Reacties
7 maanden geleden
Dit keer weer met 4 maanden begonnen. Wil rond 6 maanden wat meer fingerfoods / rapley aanbieden.
Ben begonnen met dopewrtjes. Onderhand ook al wortel, broccoli en pompoen gehad alles 3 dagen op rij en dan volgende. 1x een dag overgeslagen omdat niet uit kwam.
Heb in ijsblokjes vorm ingevroren en vervolgens in diepvriesziplockzakjes overgeheveld. Ligt nu in de vriezer:
- wortel
-pompoen
-broccoli
- bloemkool
- sperziebonen
- avocado (gewoon diepvriesverpakking)
- potjes pastinaak staan voor dat aan te bieden (moet ook kunnen)
Wil van de week vast maken:
- paprika
- tomaat
- courgette
- aubergine
- snijbonen
Qua fruit bedacht ik van de week de volgende soorten:
- banaan
- appel
- peer
- mango
- perzik (wilde en normale)
- abrikoos
- aardbeien
- bramen
- blauwe bessen
- pruimen
- druifjes (wit en rood)
- mandarijn
- meloen (verschillende soorten)
- rode besjes
- kiwi groen
- kiwi geel
- nectarines
- frambozen
- passievrucht
- ananas
- kersen
Het een eerder dan t ander natuurlijk maar bedacht me dat al best heel wat soorten heb bedacht die we kunnen aanbieden.
6 maanden geleden
Goedemorgen!
Wij zijn al ruim een maand bezig met hapjes. Mijn kleine is van 10 januari en dus 4,5 maand. Ik wilde eigenlijk pas starten met 6 maanden maar hij haalde geen voldoening meer uit z’n flessen. Wij zitten al een tijdje op forte voeding. Alleen de eerste dag wat krampjes gehad.
Hij is gek op hapjes en kan er geen genoeg van krijgen! Wortel, pompoen en fruit zijn zijn favoriet. Broccoli vindt hij niet lekker maar we blijven het aanbieden. Verder volgen wij op dit moment geen schema.
@ss21-1 ik ben ook erg benieuwd naar je schema en ik heb je daarom een uitnodiging verstuurd 🫣
6 maanden geleden
Bieden jullie echt alle groenten en fruit aan? Wij eten hier bijv nooit passievrucht, pastinaak, zoete aardappel enz.. Waarom zou mijn kleintje dat dan wel moeten eten? Ben benieuwd hoe jullie dat doen. Hier wordt het gewoon met de pot meeeten. Dus als wij broccoli eten, dan hij ook. Wel 3 dagen hetzelfde denk ik. Maar ik wacht nog even tot 6 maanden en dan (deels) rapley
6 maanden geleden
Reactie op margrietb
Bieden jullie echt alle groenten en fruit aan? Wij eten hier bijv nooit pas ...
Het is wel fijn als ze alle smaken beetje leren kennen toch? Ik eet inderdaad ook niet echt iets wat ik niet lekker vind, maar hun moeten nog alles ontdekken :) een groente die wij nooit eten pureren of koken is maar een kleine moeite denk ik dan!
6 maanden geleden
Reactie op margrietb
Bieden jullie echt alle groenten en fruit aan? Wij eten hier bijv nooit pas ...
Zo denk ik er ook over. Ik heb tot op heden niets “speciaals” voor mijn kleine vent gekocht. Hij sabbelt nu bijvoorbeeld aan fijn gesneden komkommer in zijn fruitspeen😁
Hij eet wat we in huis hebben en wat wij normaliter eten🫣
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Wat voor stoel hebben jullie? Ik heb zo’n babybjorn wipstoeltje (geen eetst ...
Mijn dochtertje kan ook nog niet zelfstandig zitten, dus een hoge stoel is ook nog geen optie hier.
Ik heb deze en vind het echt top! Ze vindt het ook leuk om erin te zitten. En ik vind het ook fijn gebruiken. Lekker op het aanrecht of op de tafel plaatsen!
https://amzn.eu/d/1YHnkhc
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Wat voor stoel hebben jullie? Ik heb zo’n babybjorn wipstoeltje (geen eetst ...
Wij hebben een kidsmill eetstoel met daarbij de newborn set. Die is ook te gebruiken als wipper. Dus dat is prima. Als we bij mijn ouders zijn bijvoorbeeld geven we het ook gewoon in de wipper. Zou voor die korte periode echt niet nog iets aanschaffen. Met paar maandjes zitten ze.
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Ja ik ga alleen geen tripp trapp stoel aanschaffen, we gaan als het goed is ...
Snap ik. Wij hebben dus ook deze nog:
https://www.bol.com/nl/p/luvion-baby-swing-elektrische-babyschommel-automatische-wipstoel-voor-je-baby-schommelstoel-uitneembare-wasbare-wipstoelhoes/9300000159413893?referrer=socialshare_pdp_androidapp