9 Reacties

13 dagen geleden

Je mag vanaf 3 maanden een zetpil geven :) voor de rest beetje in de gaten houden of ze goed drinkt, plasluiers heeft en lekker veel laten slapen! Mocht je je toch druk maken altijd bellen, beter een keer te veel dan te weinig en gewoon even aan hun voorleggen en dan kunnen hun nog zeggen; kom maar langs en kijk het aan!

13 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Je mag vanaf 3 maanden een zetpil geven :) voor de rest beetje in de gaten ...
Ja ik vroeg dat laatst op t CB toen ze dr prikjes kreeg en hun raadden aan om pas zetpillen te gaan geven als ze echt koorts hebben en niet al bij verhoging dus daar twijfel ik dan weer een beetje over. We gaan nu even samen slapen en dan kijken hoe ze is als ze wakker word, ze drinkt wel gewoon goed en heeft al een aantal hele volle plasluiers gehad vandaag en een poepluier. Als k nou straks nog twijfel of het nog meer oploopt ga ik denk maar wel bellen voor de zekerheid. Vind t maar naar, ze heeft ook nog niet eerder verhoging ofzo gehad. Ook na dr prikken eigenlijk niet🤷🏼‍♀️

13 dagen geleden

Ons meisje was gisterenavond heel erg aan het jammeren en duidelijk uit haar doen door de vaccinaties de dag ervoor. Wij hebben toen een zetpil gegeven en dat hielp echt heel goed. Ze had geen koorts maar was duidelijk niet blij.

13 dagen geleden

Reactie op Yikes

Ja ik vroeg dat laatst op t CB toen ze dr prikjes kreeg en hun raadden aan ...
Klopt tav se paracetamol/zetpil. Beetje verhoging is normaal na vaccinatie want ze zijn antistoffen aan het maken (en aan het werken) tegen het vaccin. Dus beetje verhoging is juist goed! Daarom het advies om niet gelijk te gaan onderdrukken met een zetpil. Bij koorts hoeft dat ook niet, maar mag dat wel. Devragendokter (huisarts op instagram) heeft hier ook een en ander aan gewijd, mocht je er meer over willen weten :)

13 dagen geleden

Reactie op XXSanHello

Klopt tav se paracetamol/zetpil. Beetje verhoging is normaal na vaccinatie ...
Bij koorts na vaccinatie bedoel ik dus. In andere gevallen is koorts bij een baby juist niet goed ;)

13 dagen geleden

Reactie op XXSanHello

Klopt tav se paracetamol/zetpil. Beetje verhoging is normaal na vaccinatie ...
Alleen vaccinaties waren dinsdag, dan zou ze er niet nu nog eens last van krijgen neem ik aan. voor vandaag helemaal nergens last van gehad. Straks is t al tandjes. Mn neefje was precies zo, en bij hem kwamen zn tandjes ook met 3 maanden al🥲🥲🥲🥲

11 dagen geleden

Hoe is de nacht gegaan? Hier ook een baby van 12 weken met hele rode wangen en wat hogere temperatuur (nog geen echte verhoging). Drinkt en plast wel goed niet extreem hangerig. Vaccinaties kan het niet door komen want die krijgt ze vrijdag pas. Dacht ook aan tandjes maar is nog wel erg vroeg volgens mij.

11 dagen geleden

Toevallig kregen wij vandaag bij het consultatiebureau te horen dat koorts in combinatie met gewoon hard huilen en goed eten eigenlijk geen probleem is en dat koorts met bijvoorbeeld lusteloosheid, niet goed eten, etc dat dat een reden is om de huisarts te bellen.

10 dagen geleden

37.5 is geen koorts ook geen verhoging. Je hoeft je geen zorgen te maken tussen een schommeling van 36.9 en 37.5. Pas als het hoger op gaat dan spreek je van koorts. Bij 38 en hoger. En als jouw intuïtie zegt dat het niet goed voelt, moet je nooit twijfelen om de HA te bellen. Daar zijn ze voor.