14 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou wel even testen op een blaasontsteking, vaak plassen hoort e natuurlijk bij maar iedere 5 minuten een paar druppels is wel veel.

2 jaar geleden

Reactie op welkom011

Ik zou wel even testen op een blaasontsteking, vaak plassen hoort e natuurl ...
Ja begrijp ik, het is gewoon opvallend dat het vooral ‘s avonds en ‘s nachts zo is want overdag moet ik ook meer gaan dan als ik bv. niet zwanger was, maar toch ook in mindere mate dan ‘‘s avonds of ‘s nachts.

2 jaar geleden

Lijkt toch op een blaasontsteking. Klachten en kleur kunnen afwijken in de zwangerschap. Had in mijn vorige zwangerschap dezelfde klachten met blaasontsteking.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook. Geen blaasontsteking, daar heb ik vorige week op laten testen. Denk toch eerder de kleine die op de blaas stampt/drukt en natuurlijk het feit dat ze ook zwaarder wordt. Het gaat hier wat beter als ik ‘s avonds wat minder drink maar soms moet ik dan nog alsnog ‘s nachts vaak eruit om te plassen 😂

2 jaar geleden

Ik heb echt precies hetzelfde en geen blaasontsteking. In de nacht echt ieder uur eruit. En als ik net ben geweest en ik lig 5 minuten in bed.. dan voelt het weer alsof ik heel erg moet 🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde en ook geen blaasontsteking. Heb het idee dat buik einde dag meer gespannen is door eten wat er gedurende de dag bijkomt en dat het dan zwaarder drukt overal op. Plas me rot!

2 jaar geleden

Ik heb dit ook.. vooral vandaag. Elke 20 minuten moet ik een beetje plassen. Het brandt niet, dus ik denk dat het geen blaasontsteking is. Zooo vervelend dit 😂

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Ik heb dit ook.. vooral vandaag. Elke 20 minuten moet ik een beetje plassen ...
Een blaasontsteking tijdens een zwangerschap kan anders aanvoelen. Het hoeft niet te zijn dat het brand of dat je kleine beetjes plast. Je kan ook alleen bijvoorbeeld harde buiken hebben. Als je twijfelt kun je het altijd even laten checken. Verder kan veel plassen natuurlijk ook bij de zwangerschap horen :).

2 jaar geleden

Ik heb dit ook een aantal weken geleden gehad. Echt om de 5a10 min. Overdag en in de nacht. Kom er niet eens normaal meer op uit overdag door die plas drang. Toevallig liep ik ook in die tijd bij de bekkenfysio en liet ze me 2x een 24 uurs plaslijst invullen. Moest dus urine opvangen en het aantal ml invullen. Daaruit bleek dat als ik teveel toe gaf aan het gevoel dat ik moest plassen en ook ging me blaas steeds minder aan kon. Ze gaf me als tip om plas training te doen. Dat houdt ik elke keer als je drang voelt het proberen iets op te houden. En zo steeds wat langer. Zo train je je blaas weer meer aan te kunnen. Bij mij heeft dit geholpen! Het kan ook schelen als je je bekken iets kantelt tijdens/na het plassen. Vaak bereik je dan ook de laatste druppels nog. Dit gaat natuurlijk niet op als je en blaasontsteking hebt. Bij twijfel altijd even laten checken zou ik zeggen :).

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Ik heb dit ook een aantal weken geleden gehad. Echt om de 5a10 min. Overdag ...
Ik heb precies hetzelfde. Goeie thnx voor de tip! Dat deed ik inderdaad zelf al dat proberen langer optehouden. Omdat ik gewoon nergens meer kon komen als ik a boodschappen moest doen moest ik al voor ik de winkel bereikt had. En thuis omdat ik geen zin heb om elke keer om de 10 min die trap op te lopen naar het toilet. En moet zeggen het helpt wel wat. Maar het blijft echt vervelend. Hoop dat ook dit weer snel voorbij gaat

2 jaar geleden

Ook laten cheken by the way en geen blaasontsteking. En k heb vooral last als ik loop/ sta. Als ik lig of zit niet. Is dat bij iemand anders ook zo?

2 jaar geleden

Reactie op mom2016

Ik heb precies hetzelfde. Goeie thnx voor de tip! Dat deed ik inderdaad zel ...
Nou echt ja. Heel vervelend is het zeker! Het zijn hier ook wel periodes. Nu is het weer iets minder, maar kan indd zo uit het niets weer opspelen.. nog even volhouden te laatste weekjes! Fijn dat je geen blaasontsteking hebt. En dat van het niet voelen als je zit/ligt ken ik herken ik heel goed. Als je dan staat is toch de druk anders van het gewicht denk ik? Waardoor er meer druk op je blaas komt te staan.. tenminste dat kwam er in me op 😅

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Nou echt ja. Heel vervelend is het zeker! Het zijn hier ook wel periodes. N ...
Ja toch even een update misschien dat iemand hetzelfde heeft. vandaag toch even naar huisartpost gegaan omdat het wel beetje extreem werd en ik voelde van dit is niet goed. Bleek inderdaad toch blaasontsteking. antibiotica gekregen. En urine word op kweek gezet en onderzocht. Gek dat vorig week bij buisarts me urine “schoon” verklaart was. Of misschien was het toen nog geen ontsteking. In ieder geval beste is, altijd luisteren naar je gevoel en instinct dames!

2 jaar geleden

Reactie op mom2016

Ja toch even een update misschien dat iemand hetzelfde heeft. vandaag toch ...
Goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt! En vervelend dat je toch een blaasontsteking hebt. Nu weet je wel waar je klachten vandaan komen. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan 🤞. Soms kunnen ze het indd bij de huisarts nog niet zien, ze zouden het met klachten eigenlijk op kweek moeten zetten, dan hadden ze ze wel zien “groeien”, maar goed je hebt er nu in ieder geval wat voor!