19 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit ook maaaaaaanden lang aan de gang gehad maar ik kan het ook echt niet meer opbrengen. Ik ben cold turkey gestopt met de borst geven. Dat was een week lang heel emotioneel voor mij maar natuurlijk ook voor mijn zoontje. Ik hoopte dat de fles toch iets zou oplossen maar helaas. Hij bleef wakker worden. Toen constateerde ik dat hij dus ook niet meer gewiegd moest worden. Daar ben ik eerst overdag mee gestart. Dus wakker in bed leggen en naast hem zitten en handje vasthouden en speen geven tot hij sliep. Dit was de eerste weekjes wennen en ging steeds beter. Dit heeft echt de nachten heel goed gedaan! Sinds ik niet meer wieg en geen borstvoeding meer geef, wordt hij alleen nog 1 keer om 00:00 wakker. Ik leg hem dan naast me en we slapen door tot 06:00/07:00. Je kindje heeft op deze leeftijd echt geen borstvoeding meer nodig om de 1,5/2 uur. Hij associeert jou met slaap. Probeer echt even een paar weken door te zetten. 😘😘

één maand geleden

Echt? Wat goed dat je in 1 keer bent gestopt.! En dat hij nog maar 1 keer wakker word! Klopt ik weet dat ook maar k kan niet eens paar minuten volhouden laat staan weken uren gehuil😩. Dat kost nog meer energie. Maar ik ga het toch denk ik weer proberen want dit is ook killing. En als je hem dan naast je legt om 00.00 uur. Wilt ie dan niet de borst weer? Probleem hij wilt ook niks van speen weten al vanaf geboorte probeer ik het maar hij spuugt het telkens uit. Bedankt in ieder geval voor je reactie. Super lief. En hoop dat mij ook keer lukt net als jou😘😘

één maand geleden

Oh dit is zo herkenbaar! Mijn zoontje werd tot 2 weken geleden ook zo vaak wakker en weigert een speen. Hij is snel getroost met de borst maar hij werd zó vaak wakker dat ik ook heb overwogen om ermee te stoppen, zeker toen hij begon te bijten. Het voelde voor mij echter nog slechter om hem te laten huilen, ook als ik naast hem zat en een hand op z’n buik had: hij liet zo duidelijk merken dat hij iets anders nodig had (niet altijd voeding trouwens, wel de nabijheid en troost van de borst). Ik heb er toch voor gekozen om samen te slapen en de borst te geven ‘s nachts en ineens was het vele wakker worden over! Nu wordt hij nog 1 of 2x wakker, drinkt een beetje en slaapt weer verder. Zo goed heeft hij nog nooit geslapen. Bijten doet hij ook nooit meer. Geen idee of het geholpen heeft, maar ik heb hem iedere keer dat hij beet ‘ah’ gezegd (en in mijn stem laten merken dat het pijn deed) en hem afgekoppeld. Het boek zachte nachten heeft mij trouwens ook geholpen, vooral om vertrouwen te houden in mijn eigen gevoel. Helaas geen hele concrete tips maar wel een positief verhaal dat het kan veranderen zonder dat je tegen je gevoel in hoeft te gaan ❤️

één maand geleden

Reactie op HarmonieuzeSchildpad330032

Oh dit is zo herkenbaar! Mijn zoontje werd tot 2 weken geleden ook zo vaak ...
Ah = au…. En voor de volledigheid: als het beter voelt om te stoppen met de borst, vooral doen! Ik wil absoluut niet zeggen dat je door moet gaan als dat niet goed meer voelt. Ook niet dat het verkeerd is om hem op een andere manier te troosten (zoals erbij blijven, handje geven, aaien, etc). Als het echter (nog) niet goed voelt om te stoppen, dan is er dus hoop dat het beter gaat.

één maand geleden

Reactie op mom2016

Echt? Wat goed dat je in 1 keer bent gestopt.! En dat hij nog maar 1 keer w ...
Oh maar hij heeft nooit uren gehuild! Dat kan ik niet aanhoren en wil ik ook niet. Het zijn hooguit een paar minuten. Ik troost hem met mijn stem en geef hem mijn hand. Als hij echt overstuur was nam ik en neem ik hem gewoon bij me. Midden in de nacht als hij wakker wordt wil hij graag met mij liggen. Ik geef er maar gewoon aantoe. Hij slaapt naast me tot de ochtend.

één maand geleden

De week dat we besloten te stoppen met het geven van de borst heeft mijn man trouwens geholpen. Hij heeft mijn zoontje twee nachten lang getroost. Telkens als hij een beetje wakker werd in de nacht pakte hij hem en maakte hij hem rustig. Ik hoop dat je man je wilt helpen dat had ik echt nodig anders was het nooit gelukt

één maand geleden

Reactie op HarmonieuzeSchildpad330032

Oh dit is zo herkenbaar! Mijn zoontje werd tot 2 weken geleden ook zo vaak ...
Super bedankt voor je bericht, je heb zeker gelijk wat betreft gevoel. En volg me gevoel ook nu, alleen omdat zo zwaar is ga je toch dat andere manieren overwegen. Maar zo heb ik t ook bij me andere zoontje toen gedaan die is nu 7. Je moet je het ook echt kunnen. en elk kind is ook anders. we hebben het al eens eerder geprobeerd hij was wel wat jonger toen nog. Met me man samen maar hij bleef echt half uur uren huilen. Ik ging naar boven maar hield het niet langer vol en ging hem toch pakken/ is ook lastig want je kan niet weten of hij nou ergens last van heeft op dat moment. Daarom vind ik het eng en onnatuurlijk om hem te laten huilen en voelt inderdaad niet goed. en dat hij inderdaad ook borst alleen als troost/speen gebruikt. Ja hij slaapt ook al bij mij in bed. En soms had k ook van die nachten dat hij dus paar keer wakker word. Even aan borst en slaapt weer. Maar het zijn nu zn tandjes die doorkomen al maanden achter elkaar komen ze. Hij heeft er nu al 4 boven en 2 onder. Waarschijnlijk dat hij daardoor vaak wakker word. Was even 1 dag goeie nacht toen ze doorwaren. Maar nu komen weer andere door denk drm. Gwn doorbijten dan maar 😬denk ik lettrlijk en figuurlijk.

één maand geleden

Reactie op suzanneog

Oh maar hij heeft nooit uren gehuild! Dat kan ik niet aanhoren en wil ik oo ...
O dan heb je wel geluk, met zon lieverd paar minuten is nog wel te doen, maar de mijne helpt dat niet aaien of me hand. Hij blijft echt huilen en net als wat @ harmonieuze schildpad zegt. Dat hij echt de borst wil. Mrgoed het is of het een of het ander. Dan maar even doorbijten nog 🧟‍♀️

22 dagen geleden

Ik zou hem gewoon een speen geven als hij dat nog niet krijgt als hij zoveel zuigbehoefte heeft. Hier ook en speen helpt gewoon enorm goed om te ontspannen en in slaap te vallen.

22 dagen geleden

Reactie op Joeddoes88

Ik zou hem gewoon een speen geven als hij dat nog niet krijgt als hij zovee ...
Ja was dat maar waar😂. als hij speen wou zou ik dat natuurlijk doen. Lijkt me heerlijk en makkelijk en zou er ook geen probleem zijn. 😅Maar daar wilt hij niks van weten en spuugt hem telkens uit. Al vanaf zijn geboorte geprobeerd. Maar helaas me oudste zoontje wou ook nooit speen. Niet elke baby is hetzelfde pakt een speen. Maar toch bedankt voor je reactie

22 dagen geleden

Reactie op mom2016

Ja was dat maar waar😂. als hij speen wou zou ik dat natuurlijk doen. Lijkt ...
Helemaal herkenbaar hier. Heel veel behoefte aan de borst. Geen behoefte aan de speen (en ook nooit gehad). Ik heb er ook al een paar hele slechte nachten op zitten met heeeel veel voedingen en wakkere momenten. We slapen al samen dus dat is ook geen oplossing meer. Ik denk dat we er gewoon doorheen moeten. Ik weet wat je doorstaat haha! Echt pittig af en toe

22 dagen geleden

Reactie op mom2016

O dan heb je wel geluk, met zon lieverd paar minuten is nog wel te doen, ma ...
Dit dacht ik ook van mijn zoontje. Hij was namelijk ook alleen te troosten met de borst. Totdat ik cold turkey stopte met borstvoeding geven in de nacht. Ja de eerste nachten waren wat heftiger en zwaarder. Maar het huilen viel echt reuze mee. Het is vooral even een omschakeling.

22 dagen geleden

Reactie op Sanne35

Helemaal herkenbaar hier. Heel veel behoefte aan de borst. Geen behoefte aa ...
Precies, gek he eigenlijk!. Dat de een wel wil en ander niet. Fijn om te horen dat je niet de enigste bent in ieder geval. K typ dit nu terwijl hij ook weer aan de borst zit voor 4e x als sinds bedtijd en het is pas 23.30 woehoe💃word lange nacht weer 😅, maargoed alles gaat voorbij. Hij bijt in ieder geval opeens niet meer (tot nu toe) daar ben k al blij superblij om. Momlife😆. En is inderdaad echt maar even paar min en dan valt ie weer slaap echt gek. Maargoed alles gaat voorbij en we moeten er inderdaad maar gewoon doorheen. Als je in de ochtend hun mooie koppie lach ziet is het ook allemaal waard he😊 ze groeien ook zo snel❤️

22 dagen geleden

Reactie op suzanneog

De week dat we besloten te stoppen met het geven van de borst heeft mijn ma ...
Ja echt goed dat je cold turkey gestopt bent. Ja als mijn man hem pakt word hij ook snel rustig en valt ie ook in slaap. Word jou zoontje nu echt niet meer wakker nachts? En heb je de bv vervangen met iets flesje of slaapt hij gewoon verder als je hem naast je legt?

21 dagen geleden

Reactie op mom2016

Ja echt goed dat je cold turkey gestopt bent. Ja als mijn man hem pakt wor ...
Nee hij slaapt nog steeds niet door. Wordt 1 tot 3 keer wakker. Maak zodra ik hem naast me leg gaat hij verder slapen. Daar hoef ik niks voor te doen. Soms wordt hij nog een keertje wakker naast mij. Dan moet ik hem even anders neerleggen en gaat hij ook weer verder slapen

21 dagen geleden

Reactie op Joeddoes88

Ik zou hem gewoon een speen geven als hij dat nog niet krijgt als hij zovee ...
Helaas accepteren niet alle baby’s een speentje. Was dat maar zo 😓

21 dagen geleden

Reactie op suzanneog

Nee hij slaapt nog steeds niet door. Wordt 1 tot 3 keer wakker. Maak zodra ...
Wat goed.! Klinkt dus alsof hij het echt heeft afgeleerd. Nou dat klinkt op dit moment heerlijk. Zo zou ruilen. Maar Ik kan het gewoon (nog) niet opbrengen. Maar misschien toch wel weer proberen. Hopen dat het hier ook zo lukt 🙏

21 dagen geleden

Reactie op mom2016

Wat goed.! Klinkt dus alsof hij het echt heeft afgeleerd. Nou dat klinkt op ...
Herkenbaar! Ik ben ook te moe om er iets aan te veranderen haha

21 dagen geleden

Reactie op Sanne35

Herkenbaar! Ik ben ook te moe om er iets aan te veranderen haha
😩🤦🏻‍♀️😅