9 Reacties

25 dagen geleden

Ohja ; een 3e slaapje om de tijd van de middag tot avondbedtijd te overbruggen lukt niet!

25 dagen geleden

Een overbruggingsdutje in de ochtend? Ik heb weleens met mijn zoontje gehad dat hij echt onwijs vroeg wakker was, volgens mij iets van 04:45, en dat ik hem met geen mogelijkheid meer in slaap kreeg. Hij was dus tegen 07:00 weer moe. Ik heb hem toen een kwartier (ja echt serieus een kwartier) laten slapen, daarna wakker gemaakt zodat ik hem kon rekken naar 09:00/09:30. Toen heb ik hem laten slapen tot 10:30 en ging hij vervolgens tegen 13:00/13:30 weer naar bed tot 15:00. Misschien dat een overbruggingsdutje een idee is?

25 dagen geleden

Reactie op xsorayaa

Een overbruggingsdutje in de ochtend? Ik heb weleens met mijn zoontje geha ...
Dit klinkt goed! Ik ga het morgen proberen als het weer 05.00 is. Wij proberen dan idd ook alles om hem nog te laten slapen maar hij is écht klaarwakker zelfs een flesje helpt niet. Bedankt voor je tip!

25 dagen geleden

Het is natuurlijk best wel logisch dat als hij 18:00 gaat slapen, hij om 5:00 wakker is. Hier slaapt ze namelijk ook wel eens 11 uur per nacht! Maar het zou fijn zijn als de avond bedtijd opschuift zodat hij over een tijdje in de ochtend wat later wakker word 😘 ik zou wat Soraya hier onder typt eens proberen, dit werkte hier toen ze kleiner was ook. Uiteindelijk werd het opstaan steeds later en kwam je overdag goed uit met je slaapjes :) want ik maak mijn dochter ook wakker uit haar ochtend slaapje (30 min) en de middag slaapt ze lekker 2/2,5 uur. Ik hoop dat het gaat werken voor jullie, want het lijkt me erg pittig! Succes 😘

25 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Het is natuurlijk best wel logisch dat als hij 18:00 gaat slapen, hij om 5: ...
Bedankt voor je reactie! We gaan morgen het overbruggingsdutje proberen! Hopelijk komt hierdoor wat meer speling zodat zijn bedtijd wat kan opschuiven. Hoe weet jij dat je dochter bijv genoeg heeft aan 30min slaapje sochtends? Ik ben hier ook nog zoekende in, als ik hem laat liggen is het dus zo 1.5 uur.. maar dan smiddags niet. Dus nu hou ik vaak 45min aan maar dan merk ik dat hij vaak wel wat boos en chagrijniger is tot zijn volgende slaapje 🤭.

25 dagen geleden

Wil je laten weten hoe het is gegaan? Hier precies hetzelfde aan de hand!

25 dagen geleden

Reactie op Pieta123

Toevallig is de kleine man vanacht ziek geworden dus dan loopt het altijd anders met de slaapjes als hij weer is opgeknapt gaan we er voor ik laat het weten. 🤗

25 dagen geleden

Reactie op Marrrrx

Bedankt voor je reactie! We gaan morgen het overbruggingsdutje proberen! H ...
Ik maak mijn dochter al wakker uit haar ochtendslaap sinds ze 4/5 maanden is, uiteraard was dit eerst 1,5 toen 1 uur en zo bouwt het af. Ik volg vanaf 4 maanden het slaapschema van slaaptipsvoorbaby’s en dit werkt heel goed voor ons! Hoor er wisselende verhalen over, maar hier heeft het altijd goed gewerkt 😘 wij hebben denk ik ook wel een makkelijke slaper die goed tegen verandering kan. Als ik haar wakker maak uit haar slaapje na 30 min is ze vrolijk, en kan daarna makkelijk weer 3 uur wakker zijn, dat is misschien het verschil met jouw zoontje? 😘 ik merk echt dat het slaapje van 9:30 tot 10:00 een soort ‘overbrugginsslaapje’ is naar 1 slaapje uiteindelijk. Want ze kan in de ochtend soms al 3,5 uur wakker zijn (wel eens getest doen we ergens naar toe moesten en toen zonder moeite) dus ik denk dat ze over een niet al te lange tijd naar 1 slaapje kan! Succes 🤎

22 dagen geleden

Reactie op Pieta123

Hij is nog niet topfit, maar vandaag even wat uitgeprobeer met zijn ochtendslaap. Waar hij de laatste 2 weken zijn middagdut weigert en ik echt heel veel moeite moet doen om hem te laten slapen, ging het vandaag wel! Ochtend dut 35min gedaan(wakker gemaakt) ipv 1uur en 15 min wat hij normaal doet. Ik ga dit even een tijdje proberen ik denk dat zijn ochtend slaapje er toch langzaamaan al af gaat. Wellicht dat hij dan ook uiteindelijk de nachten wat langer maakt waardoor hij savonds niet al om 18.00 hoeft te slapen.