15 Reacties
3 dagen geleden
Ik heb dat hier ook! Mijn zoontje kon zelf in slaap vallen en sliep de nacht door maar dat is sinds een paar dagen weer drama! Gisteren anderhalf uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen nadat hij anderhalf uur geslapen had, maar heb ook dagen gehad dat hij ieder half uur wakker werd dus uren lang wiegen. Ik gok dat het een slaapregressie is, dus het is enorm doorbijten. Geen tips maar wel herkenning. Je kan het mama! 🍀❤️
3 dagen geleden
Bij ons ook weer een drama sinds een paar weken en zie ineens heel veel topics met soort gelijke verhalen dus misschien weer een slaapregressie? Weer zo'n fase waar we doorheen moeten ben ik bang. Had wel begrepen van @bureauvanslaap op instagram dat het nog niet het moment is om over te gaan op 1 slaapje. Ook al lijkt dat nu wel zo, eigenlijk is die overgang vaak pas met 18 maanden. Maar goed dat is bij ieder kindje natuurlijk anders.
3 dagen geleden
Reactie op Swannnv
Bij ons ook weer een drama sinds een paar weken en zie ineens heel veel top ...
Klopt! Alleen wij waren kwartier bezig om n in slaap te krijgen en vervolgens sliep ie nog geen half uurtje, nu met 1 slaapje is t een langer slaapje. Als straks deze slaap ellende over is wordt t miss wel weer anders hoor
3 dagen geleden
Vgm is er een slaapregressie rond 12 maanden…
Mn oudste had dit ook waardoor ik toen tijdelijk over ging naar 1 dutje, maar met als gevolg dat ze idd iedere avond na 45min wakker werd super overstuur. Ze was veels te moe! Ik zou weer inzetten op 2 dutjes evt een kort ochtenddutje en dan alles op alles zetten voor een middagdut🙌.
Mn meisje van 11 maand die is eigenlijk sinds haar geboorte al een slechte slaper. Eerst vanwege reflux en nu tja geen idee. Ik heb geen verwachtingen en kan daardoor niet meer teleurgesteld worden😂
3 dagen geleden
Hier hadden wij dit ook toen ze precies 11 maanden was. Was een sprongetje/slaapregressie. Wij hebben er maar aan toegegeven. Veel geknuffeld, bij ons in bed genomen. Heeft ongeveer 2 weken geduurd en nu is het weer zoals vanouds. Aantal slaapjes overdag hebben we gewoon op 2 gehouden, die heeft ze echt nog nodig. Hou vol, het is een fase 🙃
3 dagen geleden
Wat vervelend voor jullie! Ook vooral voor je kleintje die zo overstuur is. Wat kan je je dan machteloos voelen hè.
Heb je een zetpil geprobeerd? Misschien wel last van tandjes of iets anders..
Oren zijn schoon zei je, maar trekt hij er bijvoorbeeld aan overdags?
Veel succes 🍀
één dag geleden
Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar. Overdag slaapt hij 30/45 min max, erg vermoeiend
Ook in de ochtend kan die vroeg wakker worden en dan vervelend worden. Ik hoop dat dit snel voorbij is....
19 uur geleden
As we speak weer voor de zoveelste avond op rij naast het bedje om te helpen met inslapen… helemaal overstuur, niet zelf kunnen inslapen, als je weggaat hysterisch huilen, vaak wakker. Hier ook sinds een week dit feest. Gokte ook op slaapregressie, zo te lezen meer kindjes. Hij is 11,5 maand. Mama is moe.
12 uur geleden
Mag ik zeggen dat ik blij ben dit te lezen, niet voor jou natuurlijk en de rest van de papa’s mama’s en baby’s. Maar ik begreep maar niet waarom ze zo slecht slaapt, heel veel huilt in der slaap, en inderdaad overstrekken..
En nu lees ik dit allemaal en denk ik oh dit heeft m’n dochter van bijna 12 maanden ook!
9 uur geleden
Gekke vraag misschien en ik probeer dit zo zachtjes mogelijk over te brengen want echt ik weet hoe k*t het is als je kindje niet slaapt. Maar waarom naar 1 slaapje wanneer het slapen al slecht gaat? Wij gingen van 2 weer naar 3 juist. Mijn moeder zei altijd van slapen komt slapen. Wakkertijd van 2 uur. Baby slaapt minstens anderhalf uur per keer. S avonds niet om 7 uur naar bed naar volgens het ritme van 2-2/2,5 -3.
En we slapen samen in 1 familiebed. ( werkt voor ons) gisteren van 10 tot vanochtend 8 uur geslapen. Vast wel wakker geworden, bv gehad maar geen actieve herinnering meer aan 😅