267 Reacties

3 maanden geleden

Oeee leuk, in de december groep hebben ze een algemeen 'Het grote sprongetjes topic ', is dat voor hier ook een idee dat we dit topic zo gaan noemen? Dan wordt het 1 groot topic voor de sprongen en regressies? Kan dit ook vastgezet worden bovenaan?

3 maanden geleden

Hier trouwens een dame die ineens begint te huilen bij een onbekend gezicht, zag dat dat ook bij sprong 5 hoort?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Hier trouwens een dame die ineens begint te huilen bij een onbekend gezicht ...
Hier ook! Ineens dikke tranen bij het KDV vandaag, terwijl ze normaal hartstikke blij is daar. Ze hield mij ook echt stevig vast en keek woest naar de juf🤣 Zal vast bij de sprong horen...

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Hier ook! Ineens dikke tranen bij het KDV vandaag, terwijl ze normaal harts ...
O neeee, maandag gaat onze dame weer heen. Zie er nu wel tegenop. Is de dag verder goed gegaan?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

O neeee, maandag gaat onze dame weer heen. Zie er nu wel tegenop. Is de dag ...
Ja gelukkig wel! Ze was alweer blij toen ik uit het zicht was vertelde de juffen

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Ja gelukkig wel! Ze was alweer blij toen ik uit het zicht was vertelde de j ...
De draak 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

De draak 🤣
Haha ja echt hoor! Ze keek me ook helemaal na met een dikke pruillip en traanoogjes vanmorgen. Dus heb de hele dag een beetje met een rot gevoel gezeten. Nergens voor nodig geweest dus

3 maanden geleden

Poeh hier is ie denk ik ook begonnen. Echt krijsen als hij honger heeft. Komt ook eerder in de nacht dus gisteravond een grotere fles gemaakt. Kwam die vanacht 2 keer ipv 1 keer. Pittig weer even.
Volgens mij zit mijn zoontje al zo’n week of 3/4 in slaapregressie, voorheen sliep hij lekker van 7 tot 7 (dat werd bij 4 maanden al wat minder) maar nu wordt hij laat op de avond rond 11u wakker voor een fles en ergens in de nacht soms 1 soms 2 keer wakker voor voeding ik probeer hem eerst te troosten met zijn speentje maar dat helpt niet nu wil ik ook hem niet aanleren dat hij weer wakker gaat worden voor zijn fles maar als hij een fles krijgt slaapt hij binnen 10minuten (ook voor mezelf fijn als ik eerlijk ben) maar kan je zoiets aanwennen of zal het na de slaapregressie niet meer nodig zijn 🤷🏼‍♀️ Hoe lang duurde de slaapregressie bij jullie? En hebben jullie tips?

3 maanden geleden

Iemand last van sprong 5? Hij drinkt hier opeens heel slecht, verlatingsangst en snel huilen

3 maanden geleden

Reactie op MommytobeMHK

Iemand last van sprong 5? Hij drinkt hier opeens heel slecht, verlatingsang ...
Hier precies net zo! Dochter is van 2 januari. Over 4 dagen zou de sprong beginnen volgens de app, maar ook zooooo hard huilen als ze een vreemde ziet

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Hier precies net zo! Dochter is van 2 januari. Over 4 dagen zou de sprong b ...
Oh niks aan he. Bij onze dochter was dit ook een vermoeiende fase... onze zoon is van 29 december

2 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Hier ook! Ineens dikke tranen bij het KDV vandaag, terwijl ze normaal harts ...
Oh god dit ga ik echt niet trekken hoor als ze dat gaat doen. Ik voel me die 2 dagen opvang al super schuldig, huilen in de auto nadat ik haar weggebracht heb, alles, maar als zij dan ook nog verdrietig word dan kan je mij denk wel lekschieten🥲🥲🥲🥲🥲🥲

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Oh god dit ga ik echt niet trekken hoor als ze dat gaat doen. Ik voel me di ...
Ik vond het ook echt heel zielig, maar ben maar gauw gegaan, was bang dat het anders nog lastiger zou zijn voor haar

2 maanden geleden

Volgens Oei ik groei zouden we nu in de 'vaardighedenfase' van Sprong 4 moeten zitten (zoontje is 20+2). Maar volgens mij zitten we sinds een paar dagen al vol in Sprong 5... Hij wordt ineens heel vaak huilend, bijna in paniek, wakker 'snachts. Zo zielig. Dit gebeurd ongeveer vanaf een uur na het wegleggen 'savonds. De ene keer is een aai over de bol genoeg, maar de andere keer is hij zo over z'n toeren dat het zo een uur kan duren voor hij slaapt. Ook laat hij soms weer halve flessen staan en spuugt meer. Met spelen kan hij zichzelf ook een stuk minder goed/lang vermaken en gaat het al snel over op jengelen. We bewegen maar weer zo veel mogelijk met hem mee, wat zal er veel gebeuren in dat kleine lijfje en hoofdje.. Maar pittig is het wel weer eventjes!

2 maanden geleden

Hi, sinds een paar nachten slaapt ons dochtertje door tot een uur of 5.30/6.30u. Echter, ze slaapt zo ontzettend onrustig, dat mijn partner en ik er wakker van liggen. Woelen, ineens huilen in dr slaap. Ik heb al weer een nachtvoeding aangeboden maar had nou niet t idee dat ze honger heeft. Extra dekentje gezet nog. We weten t niet zo goed? Ze zou pas over 15dg naar sprong 5 gaan volgens de app. Ze heeft wel koorts/verkoudheid gehad vorige week. Herkent iemand hier iets van? Zo ja, tips? 🙏

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Hi, sinds een paar nachten slaapt ons dochtertje door tot een uur of 5.30/6 ...
Dat onrustig slapen herken ik hier heel erg, maar doe je zo weinig aan denk ik? Bij ons slaapt ze al op haar eigen kamer dus ik hoor het maar half!

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Dat onrustig slapen herken ik hier heel erg, maar doe je zo weinig aan denk ...
Ja dat is ook wel door mn hoofd gegaan, om haar in haar eigen kamer te laten slapen maar daar ben ik mentaal nog niet😆😉

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Ja dat is ook wel door mn hoofd gegaan, om haar in haar eigen kamer te late ...
Nee snap ik hoor, dat komt wanneer jullie en zij er klaar voor zijn 🤩

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Nee snap ik hoor, dat komt wanneer jullie en zij er klaar voor zijn 🤩
Hier om die reden wel apart gaan slapen. Sindsdien slaapt zij en wij veel rustiger 😉