283 Reacties

2 maanden geleden

Ons zoontje slaapt sinds week 8 zo goed als iedere nacht door, maar nu is hij al 2 nachten meerdere keren wakker geworden en heeft hij ook voeding nodig. Hoort dit bij sprong 5? of wordt dit een nieuwe gewoonte? Volgens de Oei ik Groei sprongen app zou hij vandaag aan deze sprong beginnen. Ik kan hier niet aan wennen hoor, kan m’n nachtrust wel gebruiken 😅 Als dit herkenbaar is voor iemand, hoelang duurde dit?

één maand geleden

Wat zijn de wakkertijden van jullie kindjes van 6maand ? Het was hier al een hele tijd 2 uurtjes maar heb het idee dat we niet helemaal meer fijn zitten met die 2 uur, hij geeft super slecht signalen af dat hij moe is dus wakkertijden werken hier wel fijn!

één maand geleden

Reactie op Marrrrx

Wat zijn de wakkertijden van jullie kindjes van 6maand ? Het was hier al ee ...
Hier over anderhalve week 6 maanden en hij heeft nu een wakkertijd van 2,5 uur!

één maand geleden

Reactie op Marrrrx

Wat zijn de wakkertijden van jullie kindjes van 6maand ? Het was hier al ee ...
Ja hier ook ong 2.5 uur. Bij mijn kleintje zie ik eerst rode wenkbrouwtjes en dan gaat ze ook een beetje wrijven in haar oogjes en op t laatst een beetje morren

één maand geleden

Reactie op DJBakker

Meer babys die niet makkelijk in slaap komen en zodra ze slapen en je legt ...
Wij hebben dit als sinds geboorte. Eerste maanden kan je ook niet veel verwachten. Maar ons dochtertje van 6 maanden lukt het gewoon niet om zelf in slaap te vallen. Met elk dutje hebben wij haar op schoot om vervolgens rond te lopen zodat ze in slaap valt. Zodat wij haar hierna weg kunnen leggen. En bij het in slaap vallen, maakt ze echt hele bizarre geluiden. Dit duurt soms 10 minuten en soms wel een half uur. Iemand hier ervaring mee en eventueel tips hiervoor? Want dit is echt zoooo vermoeiend.

één maand geleden

Reactie op 2124

Wij hebben dit als sinds geboorte. Eerste maanden kan je ook niet veel verw ...
Hier helpt het heel goed om een klein knuffeltje in d'r hand te geven, daar speelt ze dan nog even mee en dan valt ze meestal heel rustig in slaap

één maand geleden

Reactie op Anoukenbaby

Hier helpt het heel goed om een klein knuffeltje in d'r hand te geven, daar ...
Goeie tip. Dankjewel! Kan het altijd proberen

één maand geleden

Omdat we zoveel met haar bezig zijn op verschillende vlakken (tandjes, ziek geweest) ben ik sprong 5 helemaal vergeten maar ze slaapt dus nog steeeds elke avond NIET. We geven haar drinken, leggen haar weg. Zorgen goed dat ze moe is en vaak slaapt ze dan ook wel en dan hup na 10 min WAKKER en huilen geblazen en komt niet meer in slaap.... niet als je erbij zit, niet na een boekje, niet na een hand erbij en ook niet als we even laten huilen.... alleen als ik haar oppak dan stil. Ze draait sinds twee weken volledig dus gaat t hele bed door en slaapt nu ook op buik (vet eng) -- iemand ook dit en DE tip? Zijn elke avond bezig tot 21/22 soms 23 🤯🤯

één maand geleden

Reactie op daisymay

Omdat we zoveel met haar bezig zijn op verschillende vlakken (tandjes, ziek ...
Geen tips hier maar wel hetzelfde verhaal kwa slapen. Hiervoor ging ze altijd keurig in slaap om 19uur moesten maar heel soms eens boven komen om haar tutje terug in de mond te stoppen maar sliep gewoon verder. Sinds een week valt ze ook altijd zo een 10 minuten in slaap en weer wakker. Dit ook tot op 22 a 23 uur. Dan is eindelijk het licht uit. Het lijkt op het patroon van clusteren maar dan zonder constant aan de borst te willen hangen.

één maand geleden

Reactie op daisymay

Omdat we zoveel met haar bezig zijn op verschillende vlakken (tandjes, ziek ...
Ik herken dit hele verhaal enorm, helaas geen tips! Onze trukendoos is ook leeg, weten het ook niet meer 🤣

één maand geleden

Nog meer mensen die hebben dat hun kindje snachts besluit dat het een goed moment is om geluidjes te gaan oefenen. Man, hij kletst iedereen wakker en krijg hem alleen met een flesje weer in slaap. Ookal heeft hij geen honger, mijn nachtrust gaat even voor

één maand geleden

Reactie op Diana-1992-1

Nog meer mensen die hebben dat hun kindje snachts besluit dat het een goed ...
Heeft geen honger = geeft niet aan dat hij honger heeft, maar 90ml drinkt hij wel lekker op

één maand geleden

Reactie op Julia_N

Hier is het sprongetje sinds dit weekend ook begonnen aan zijn humeur te me ...
Ik ben erg benieuwd of de hazenslaapjes voorbij zijn na deze sprong haha? Mijn dochter is van 28-1 en zit nu ergens middenin. Slaapt altijd al 4x 30 minuten overdag en is nu in ene ook snachts weer wakker

één maand geleden

Reactie op daisymay

Omdat we zoveel met haar bezig zijn op verschillende vlakken (tandjes, ziek ...
Heb je al geprobeerd haar “vast” te leggen in een snoozzz hoes? Ze slaapt bij ons nu een stuk rustiger

één maand geleden

Reactie op KayDeeS

Geen tips hier maar wel hetzelfde verhaal kwa slapen. Hiervoor ging ze alti ...
Hebben wij nu ook maar dan de hele nacht. Enige helpt op een gegeven moment weer bij ons op de kamer. Maar haar wiegje wordt echt te klein (bijna 7 maanden)....

één maand geleden

Reactie op Lizzz29

Hebben wij nu ook maar dan de hele nacht. Enige helpt op een gegeven moment ...
Ja hier ook hoor. De afgelopen drie nachten zo onrustig in z’n eigen kamer. Moest er wel 7/8 keer heen en los daarvan leek het alsof hij daar z’n rust niet kon vinden. Gister een oververmoeide baby, zo sneu! Hier past hij niet meer in de wieg en co sleeper. Dus afgelopen nacht bij mij in bed. Hij sliep van 21:00 tot 07:10. Zelf ook wat slaap ingehaald 🙃. Win win haha.

één maand geleden

Een sprong met 6 maanden , meer die dit hebben ? Wooowww wat is deze vermoeiend. Ik vind hem vergelijkbaar met de 4maand regressie pff. De oei ik groei app geeft het niet aan maar we zitten er overduidelijk in. - niet meer zelf in slaap kunnen vallen - korte dutjes van 45min waar het voorheen zeker 1.5 uur was - verzetten tegen het slapen ookal is hij super moe - omrollen in bed soms snachts wel 15 x achter elkaar (het omrollen kon hij al...) en dan niet terug rollen waardoor hij begint te huilen en ik er snachts dus ook 15 x uit kan - snachts wakker en brabbelen - veel mopperen niets is goed.. 🙈🙈 zeg me aub dat er dan met 8 maand niet weer een sprong regressie komt en dat deze vervroegd kwam ? 🤣🤣

één maand geleden

Reactie op Marrrrx

Een sprong met 6 maanden , meer die dit hebben ? Wooowww wat is deze vermoe ...
Jaa dit!!! Inderdaad vergelijkbaar met 4 maanden, hazenslaapjes... ook opeens weer 3 voedingen in de nacht ipv 1/2. Mijn vrolijke ventje is een echte mopperkont momenteel. Ik denk ook veel frustratie dat zijn lichaam nog niet kan wat zijn hoofd wil (tijgeren/kruipen). Sommige sites spreken over een 6 maanden slaapregressie… sprong 5 is hij al bijna twee weken uit maar heb het idee dat het toen pas begon.

één maand geleden

Reactie op Kksg92

Jaa dit!!! Inderdaad vergelijkbaar met 4 maanden, hazenslaapjes... ook opee ...
En dat idd!! Het lijkt of hij meer wil, vooruit wil komen maar dat nog niet kan haha. Hier was hij ook altijd super vrolijk!

één maand geleden

Reactie op Kksg92

Jaa dit!!! Inderdaad vergelijkbaar met 4 maanden, hazenslaapjes... ook opee ...
Hier exact hetzelfde gehad en dat icm een tandje waar hij al een poosje last van heeft! Vorige week de he-le week mopperen en de oorzaak was inderdaad meer willen dan hij kan. Het liefste gaat hij ons de hele dag achterna, maar hij komt helaas nog niet vooruit hoe erg hij zijn best ook doet! Hij gaat juist achteruit, maar nog wel onbewust! We zullen ons nieuwe levensmotto maar weer even herhalen: ✨het is een fase✨😂