279 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Hier om die reden wel apart gaan slapen. Sindsdien slaapt zij en wij veel r ...
Ik ben juist zo bang dat ik dan helemaal niet meer slaap als ik niet ff snel bij haar kan checken?! Had/heb jij dit niet?

3 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Ik ben juist zo bang dat ik dan helemaal niet meer slaap als ik niet ff sne ...
Eerste paar nachten wel echt wat onrustiger geslapen, en slaap nog steeds onrustig want je staat toch de hele tijd soort van ‘aan’ want als ik naar de wc moet snachts check ik haar altijd even, en als ik haar een geluidje hoor maken (ze gilt voortaan haha) dan check ik de babyfoon altijd even. Heb het geluid uit staan, en het beeld aan, zo kan ik even snel een blik werpen, onze kamerdeur hebben we openstaan en die van haar dicht. Maar toen we net begonnen met op de eigen kamer slapen had ik het geluid van de babyfoon vol open, beeld op aller lichtste stand, alle deuren open want vond het ook spannend, maar het went 😌 Ik merkte juist dat we elkaar de hele tijd wakker maakte toen ze bij ons op de kamer sliep, ik hoorde haar dan half, dan boog ik over haar heen, probeerde de speen in haar mond te doen maar dan sliep zij gewoon en werd ze weer wakker van mij 🤷🏻‍♀️😅 Maar doordat ze camera van de babyfoon op haar gericht staat en het beeld aan kan ik altijd binnen 1sec checken of alles goed gaat, en word zelf paar keer in de nacht wakker om dat te doen merk ik, hopelijk gaat dat wel een beetje weg als ze wat groter word want ik merk dat ondanks zij door slaapt ik heel onrustiger slaap omdat ik haar check 🤓

3 maanden geleden

Reactie op mdd2024

Volgens Oei ik groei zouden we nu in de 'vaardighedenfase' van Sprong 4 moe ...
Herkenbaar! Ik twijfel dan of het een late sprong 4 is of een vroege sprong 5 hahaha. Maar duidelijk anders dan anders. Maakt natuurlijk verder ook niet zoveel uit

3 maanden geleden

Reactie op clairep1989

Herkenbaar! Ik twijfel dan of het een late sprong 4 is of een vroege sprong ...
Ja precies!! Wij hadden eind maand 3 ook een periode met onrustige nachten, dus toen dachten we ook 'late sprong 3 of vroege sprong 4?' haha. Doet er idd verder ook niet toe want ze volgen gewoon lekker hun eigen pad :),maar deze onrustige nachten zijn wel intenser dan die van 2 maanden geleden voor ons nu. Veel meer huilen ipv alleen maar 'wakker zijn'.

3 maanden geleden

Denk dat sprong 5 gaande is hier. Se app zegt over twee dagen maar kan veel afvinken. Ze huilt als we weg lopen, ze huilt als ze een 'onbekende' ziet, laat grote hoeveelheden bij haar laatste fles staan terwijl ze die normaal heel goed drinkt en heeft ineens een heel zielig huiltje. Vanochtend vroeg vanuit het niets en zomer ging ze om 19 uur slapen en rond 20:30 ineens helemaal overstuur huilen. Heel zielig, herkenbaar 🥹?

3 maanden geleden

Reactie op mdd2024

Ja precies!! Wij hadden eind maand 3 ook een periode met onrustige nachten, ...
Ja hier ook heel intens , zoals nu herken ik 'm eigenlijk niet. Normaal lacht hij ook de hele dag en vandaag opgehaald op kdv en gaven aan dat hij veel gehuild had en hem inderdaad niet zo kennen...

3 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Eerste paar nachten wel echt wat onrustiger geslapen, en slaap nog steeds o ...
Dank je wel voor je uitgebreide reactie en met de tips!! Ik weet dat we er natuurlijk uiteindelijk aan moeten geloven, binnenkort groeit ze ook uit de co sleeper🥹😂 Babyfoon is idd een goed idee, dan kun je alsnog snel even checken. En ook dit zal idd eerst weer een tijd onwennig zijn. Ze slaapt opzich dus wel goed (vanmorgen tot 6.45!) maar ik hoor gewoon alles... en heel herkenbaar wat je zegt van die speen, die fout ook al een paar keer gemaakt, ze sliep gewoon haha🙈🤷‍♀️

3 maanden geleden

Hier is het sprongetje sinds dit weekend ook begonnen aan zijn humeur te merken 🙃 Is het voor meerdere herkenbaar dat je baby super veel slaapjes nodig heeft? Mijn zoontje ligt al voor de 5e keer te slapen vandaag 😅 hij sliep eerder 3 keer overdag en nog steeds wel echt hazenslaapjes, maar hij was verder vrolijk en slaapt de nacht goed door.. hopelijk zijn na deze sprong de hanzenslaapjes ook voorbij en pakt hij lekker minimaal 1,5 uur achter elkaar. Ben benieuwd of meerdere dit herkennen?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Denk dat sprong 5 gaande is hier. Se app zegt over twee dagen maar kan veel ...
Vooral dat ineens overstuur huilen herken ik helaas. Sinds vandaag is dit wel heel vaak. Ik denk dat dit de slaapregressie is? Elke keer dat hij overdag slaapt wordt hij vaak ineens krijsend wakker, kan dan ook even geen contact maken en niks is goed. Echt heel sneu vind ik het. Je voelt je zo machteloos ofzo.. Nu sinds twee nachten onrustig, moeilijker in slaap te krijgen en is vaak wakker - huilen (soms in zijn slaap gok ik) maar ook momenten echt wakker. Net ook weer van iets voor half 5 tot nu net weer. Durf niet eens te gaan plassen, want hij is tegen mij aangekropen in slaap gevallen. Om 07:00 moet ik op het werk zijn. Wel even pittig dit 😅, hopelijk is het snel over maar hun hebben het waarschijnlijk even lastiger dan wij!❤️

3 maanden geleden

Reactie op Julia_N

Hier is het sprongetje sinds dit weekend ook begonnen aan zijn humeur te me ...
Hier ook, steeds mekkeren en huilen tijdens het spelen gewoon. Niks lijkt goed 🙈 En slaapjes ja steeds 3 kwartier, en dan weer wakker en dus snel weer moe haha. Maar ja valt geen rekening mee te houden de hele dag. Hopelijk straks lekker 2 of 3 goede tukken, ben je weer wat mobieler ook. Worden weer lange dagen ☺️

3 maanden geleden

Reactie op MommyOfFour

Hier ook, steeds mekkeren en huilen tijdens het spelen gewoon. Niks lijkt g ...
Heel herkenbaar! Ze probeerde gisteren ineens om haar as te draaien🥹

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Heel herkenbaar! Ze probeerde gisteren ineens om haar as te draaien🥹
Ja ze gaan hard he met ontwikkelen tijdens een sprong. Zo mooi om te zien maar ook erg vermoeiend haha, vannacht denk wel 15 keer de speen in haar mond gedaan. Gelukkig ligt ze nog in de cosleeper maar dat past niet zo lang meer.

3 maanden geleden

O myyyy sprong 5 is gaande hoor. Kan haar niet weg leggen of begint te grommen, niks is goed, fles halverwege niet meer willen drinken en met haar tong weg duwen, slapen is een drama overdag. Ondertussen probeert ze om haar as te draaien, hoor ik nieuwe geluiden en huilt ze zodra ze een ander ziet🥴. Herkenbaar?

3 maanden geleden

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook weer. Hoort dit ook bij sprong 5?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Volgens mij lopen ons dochters echt precies gelijk op🤣 Van wanneer is zij? Hier echt exact hetzelfde...Huilen in d'r slaap, huilen als ze een ander ziet, huilen als we d'r wegleggen en ze ons niet meer ziet, slecht drinken en dan boos worden. Lieve help...🤣

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Ja hier ook! Ik vind het wel sneu hoor. Het is echt enorm hard en paniekerig ofzo.. soms is hij niet wakker lijkt wel, ogen blijven dicht, maar huilen stopt niet. Herken je dit ook?

3 maanden geleden

Reactie op Niefesteph

Ja hier ook! Ik vind het wel sneu hoor. Het is echt enorm hard en paniekeri ...
Ja dit is het precies, maar hier stopt het huilen na een halve minuut, misschien iets langer, ongeveer

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Volgens mij lopen ons dochters echt precies gelijk op🤣 Van wanneer is zij? ...
Hahahah hoe dan?! Onze dochter is van 2 januari. Uitgerekende datum was 7 januari en jouw dochter dan?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Hahahah hoe dan?! Onze dochter is van 2 januari. Uitgerekende datum was 7 j ...
Onze dochter is van 27 december, ik was uitgerekend op 4 januari!

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Heel herkenbaar hier ook al meerdere keren gebeurd. Denk dat het er bij hoort, maar het stopt hier niet vanzelf. Moet even der speen in haar mond doen dan slaapt ze door inderdaad.